اخبار

اندروید M از صفحه نمایش های ۴K پشتیبانی می کند

گوگل نسخه جدید اندروید را در کنفرانس I/O 2015 معرفی کرد.اندروید M نسبت به نسخه قبلی دستخوش تغییرات بسیاری شده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه گردیده است.یکی از این ویژگی ها پشتیبانی از صفحه نمایش هایی با رزولوشن ۴K است.
وقتی سال گذشته، گوشی‌های هوشمند به صفحه‌های نمایش Quad HD با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز شدند، وب‌سایت PhoneArena آزمونی انجام داد تا ببیند آیا افراد با قوه‌ی بینایی عالی می‌توانند تفاوت میان صفحه‌های نمایش‌ QHD را از ۱۰۸۰p و ۷۲۰p تشخیص دهند یا خیر. نتایج به دست آمده از این آزمون حاکی از این بود که برای تشخیص تفاوت میان آن‌ها باید از فاصله‌ی بسیار نزدیکی به گوشی‌ها نگاه کرد.علاوه بر این در گوشی LG G3 (اولین گوشی مطرح مجهز به صفحه‌ی ‌نمایش QHD) یک افکت oversharpening هم به صفحه‌ی نمایش اضافه شده بود که در نوع خودش عجیب به‌نظر می‌رسید؛ چرا که پیش از آن هیچ شرکتی دست به چنین کاری نزده بود. گویا این شرکت نگران این بوده که کاربران عادی نتوانند بدون این افکت، تفاوت آن‌چنانی میان صفحه‌ی ‌نمایش QHD و صفحه‌‌های نمایش HD مشاهده کنند.
 
 

به‌هر حال Quad HD تنها یکی از قدم‌ها به سوی تکامل کیفیت و وضوح تصویر است؛ چرا که جدیدترین نسخه‌ی اندروید M از نمایش‌گرهای ۴K (با وضوح ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰) پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین این احتمال وجود دارد که اولین گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های ۴K در پاییز امسال عرضه شوند. با توجه به این‌که هیچ مدرک موثقی درخصوص شایعات رایج درباره‌ی «گلکسی نوت۵» با صفحه‌ی ‌نمایش ۴K وجود ندارد، آیا واقعا امکان دارد که شاهد عرضه‌ی گوشی‌های ۴K در سال ۲۰۱۵ میلادی باشیم؟
همه‌ی ما صفحه‌های‌ نمایش شفاف و وضوح بالا را دوست داریم. این را هم درنظر داشته باشید که یک گوشی ۵.۷ اینچی با صفحه‌ی نمایش ۴K تراکم پیکسلی بسیار بالای ۷۷۳ppi (773 پیکسل در هر اینچ) را خواهد داشت. با توجه به این‌‌که تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ معمولا محصولات‌شان را به وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل مجهز می‌کنند، این رقم برای یک گوشی رقم بسیار بالایی به‌شمار می‌رود. این وضوح تصویر برای یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی به معنی تراکم پیکسلی ۱۰۰ppi است که تقریبا یک هشت‌ام تراکم پیکسلی گوشی‌ها به‌شمار می‌رود. جای تعجبی ندارد که شرکت‌ها بیش‌تر تمرکزشان را روی گوشی‌های هوشمند گذاشته‌اند؛ زیرا گوشی‌ها از کاربردی‌ترین محصولات دنیای امروزی به‌شمار می‌روند.
 
 
 
گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا