اخبار تکنولوژی

اوپو بزودی دست از ساخت پردازنده اختصاصی خواهد کشید

هواوی قبل از اعمال تحریم‌های ایالات متحده، گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را به تراشه‌های Kirin که توسط شرکت HiSilicon توسعه داده می‌شد، مجهز می‌کرد. اوپو قصد داشت همین رویه را پیش گیرد اما برنامه به درستی پیش نرفت.

چهار سال قبل، OPPO خبر از تاسیس بخش جدید به نام Zeku را اعلام کرد. این شرکت در توسعه پردازنده‌هایی برای گوشی‌های هوشمند، مشابه HiSilicon و Apple Silicon که تراشه‌هایی برای iPad، iPhone و Mac می‌سازد، تخصص داشت.

این شرکت در طول سال‌ها صدها حق ثبت اختراع را به خود اختصاص داده که برخی از آنها مربوط به تراشه می‌شد. سپس دو سال بعد، محصول بسیار جالبی به نام MiriSilicon X را شاهد بودیم. این یک پردازشگر تصویر بود که در گوشی‌های هوشمند پرچمدار OPPO استفاده می‌شد.

با توجه به کاهش تقریبا یک سوم محموله‌ها تا سال ۲۰۲۲، شرکت چینی تصمیم گرفت به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها باشد. این بخش متخصص در توسعه پردازنده‌ها بود که آسیب دید. حال مشخص شده که بخش توسعه پردازنده اوپو به توقف توسعه پرداخت.

اوپو دست از توسعه چیپ برداشت

در اخباری مرتبط تکنو، شیائومی و هوآوی قبلاً از محصولات جدید خود در ۹ می رونمایی کردند. حال شرکت اوپو نیز به آنها پیوسته و این برند به تازگی از گوشی اوپو A98 5G رونمایی به عمل آورد.

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۷۲ اینچی IPS LCD با وضوح Full HD+ مجهز شده و پنل کریستال مایع دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده و یک طراحی ناچ هم که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در آن تعبیه شده، به چشم می‌خورد.

اوپو A98 5G دارای دوربین اصلی سه گانه با پشتیبانی از زوم دیجیتال تا ۴۰ برابر است. حسگرها از نوع ۶۴ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسل بوده و افسوس، هیچ تثبیت کننده تصویر نوری وجود ندارد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا