اخبار

اپل بهترین برند سال جهان شد

اپل بهترین برند سال جهان شد

به‌تازگی یک نظرسنجی بسیار ویژه انجام شده است که در آن برندها بر اساس ارتباط احساسی کاربران و علاقه کاربران جهان به یک برند خاص طبقه‌بندی شدند. نتیجه این تحقیقات این بود که برند اپل محبوب‌ترین برند جهان به‌حساب می‌آید.
این نظرسنجی شامل برندهای مختلفی می‌شود و تنها به فناوری اطلاعات منتهی نیست ولی شرکت‌های تولید محصولات خوراکی نیز در میان محبوب‌ترین‌ها سهم بزرگی داشته‌اند. این نظرسنجی بین کاربرانی از کشورهایی از قاره آمریکا و خاورمیانه انجام شده است. تعداد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز بیشتر از ۶ هزار نفر بوده‌اند که موجب می‌شوند تا محدوده‌های سنی و محدوده‌های اخلاقی و سلایق مختلفی را در خود جا داده باشد.
همان‌طور که می‌دانید این رقابت با برتری اپل به پایان رسیده است و به همین دلیل نیز بدون اینکه بخواهیم به این برند بپردازیم به رتبه‌های بعدی اشاره خواهیم داشت.
در رتبه دوم شرکت آمازون قرار دارد که با رشد چشمگیر محبوبیت آلکسا در سال گذشته، تعامل کاربران با آن به چند برابر حد پیشین رسیده است. رتبه سوم از آن یوتیوب است که سالانه میلیاردها ساعت از زمان زندگی کاربران در آن می‌گذرد. رتبه چهارم به پلی‌استیشن اختصاص دارد که با توجه به این‌که ژاپن در میان کشورهای میزبان نظرسنجی حضور نداشته است و کشور محصول رقیب پلی‌استیشن (اکس باکس) یعنی آمریکا در نظرسنجی حاضر بوده است، می‌توان این رتبه را یک دستاورد بزرگ برای سونی دانست.
رتبه پنجم به استارباکس می‌رسد که مسلما برای دوستداران قهوه، نامی آشنا است. رتبه ششم نیز از آن یک شرکت کنسول سازی دیگر یعنی نینتندو بود و رتبه هفتم به گوگل اختصاص داشت که باز هم یک برند فناوری بزرگ است و رتبه هشتم نیز به نتفیلیکس می‌رسد که یک سیستم پخش آنلاین فیلم و سریال است. رتبه نهم به کوکاکولا اختصاص داشت و رتبه دهم نیز از آن وال مارت بود.
با این شرایط می‌توان درک کرد که فناوری تا چه حد محبوب است زیرا بین ۱۰ برند محبوب جهان، ۷ شرکت با فناوری اطلاعات در ارتباط هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا