اخبار

گوگل پلی استور بالاخره دارای فهرست‌های مجزا برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های برتر شد

از نظر تمامی توسعه دهندگان کاملا منطقی است که شما بخواهید بازی‌ها را از اپلیکیشن‌ها تفکیک کنید تا کاربران بتوانند برنامه‌های مورد نیاز خود را راحت‌تر پیدا کنند. قرار دادن بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها در استورها توسط توسعه دهندگان نیز در صورت متمایز بودن آنها از یکدیگر بسیار راحت‌تر خواهد بود. اما به نظر می‌رسد که انجام این کار به دلایل مختلف برای توسعه دهندگان گوگل پلی استور بسیار زمان گیر بوده است. در هر حال اکنون نمودار حاوی برنامه‌های برتر گوگل پلی استور دارای فهرست‌های مجزایی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌هاست.
 
به گزارش برخی از کاربران اندرویدی، اگر در حال حاضر به گوگل پلی استور مراجعه کنید، با دو عنوان مختلف Top Free Apps و Top Free Games مواجه می‌شوید و این دو فهرست از یکدیگر تفکیک شده‌اند.
 
با این حال اسکرین شات‌های آپلود شده در ردیت، بخش‌های متمایزی را برای Top Paid Apps و Top Paid Game نشان نمی‌دهد اما انتظار می‌رود که به زودی شاهد اضافه شدن این بخش‌های جدید هم باشیم.
 
آنچه از این پس نخواهیم دید فهرست‌های Top New Free و Top New Paid هستند که پیش از این موجب سردرگمی کاربرانی می‌شدند که به دنبال برترین اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های رایگان و غیر رایگان به صورت تفکیک شده بودند.
 
مشخیص نیست که گوگل چرا اکنون به فکر تفکیک این دو فهرست از یکدیگر و آسان‌تر شدن پیدا کردن اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها افتاده است. از سوی دیگر باید بدانید که در اپ استور اپل نیز فهرست برترین برنامه‌های رایگان و غیر رایگان به صورت ترکیبی نمایش داده می‌شوند اما کاربران می‌توانند برای راحت تر شدن کار نتایج نمایش داده شده را بر مبنای دسته بندی مورد نیاز خود فیلتر کنند.
 
برخی از کاربران هنوز تغییرات مذکور را در گوگل پلی استور خود مشاهده نکرده‌اند به این ترتیب ممکن است گوگل به تدریج این قابلیت را در اختیار تمامی کاربران خود قرار دهد. این احتمال نیز وجود دارد که گوگل در حال تست این قابلیت باشد زیرا این تغییرات هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اند.
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا