اخبار تکنولوژی

اپل به دنبال ساده سازی فرآیند تعویض باتری آیفون است

طبق گزارشی، اپل در حال بررسی استفاده از فناوری جدیدی است که فرآیند تعویض باتری در مدل‌های آینده آیفون را تسهیل می‌کند. قبلاً گفته می‌شد که شرکت کوپرتینویی در حال تغییر طراحی بدنه باتری خود است که می‌تواند به عنوان بخشی از تلاش‌های شرکت برای ساده کردن روند جدا کردن باتری از آیفون استفاده شود. اپل هنوز هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی بیشتر باتری‌های آیفون اعلام نکرده است، که می‌تواند ناشی از مقررات اتحادیه اروپا باشد که انتظار می‌رود باتری‌های قابل جابجایی در وسایل الکترونیکی را الزامی کند. بنابراین تعویض باتری آیفون باید به شکلی ساده شود.

بنابر گزارش منتشر شده، اپل در حال کار بر روی روش جدیدی برای جایگزینی باتری آیفون است. بر اساس این گزارش که به نقل از افراد آشنا با برنامه‌های این شرکت، فناوری «برداشتن چسب القا شده از طریق الکتریکی» به کاربران این امکان را می‌دهد که باتری را با «تکان دادن یک تکان کوچک الکتریسیته به باتری» از داخل آیفون خارج کنند.

مدل‌های فعلی آیفون اپل مجهز به باتری‌هایی هستند که با فویل پوشانده شده‌اند و با استفاده از نوارهای چسب در جای خود قرار می‌گیرند، به این معنی که کاربران باید از یک اتصال موچین برای بیرون آوردن دستگاه از شاسی گوشی استفاده کنند. این یک فرآیند کاربرپسند نیست، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن در صفحه پشتیبانی اپل بخوانید.

باتری آیفون می تواند بهبود یابد

بر اساس این گزارش، شرکت می‌تواند باتری‌های آیفون آینده را به جای فویل در فلز بپوشاند و این فناوری جدید را قادر می‌سازد تا باتری را از جای خود خارج کرده و آن را جایگزین کند. در حالی که این ممکن است ساده‌تر از تلاش برای بیرون کشیدن باتری از گوشی باشد، طبق گزارش‌ها، این شرکت همچنان به کاربران توصیه می‌کند که به تنهایی اقدام به تعمیر نکنند.

این نشریه بیان می‌کند که اپل به دنبال آن است که امسال یک مدل از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۶ را به باتری‌هایی مجهز کند که تعویض آن‌ها آسان‌تر باشد، در حالی که این فناوری می‌تواند در تمام مدل‌های سال آینده در دسترس باشد. سال گذشته تصویری از باتری ظاهری آیفون ۱۶ پرو با پوسته فلزی در فضای مجازی به بیرون درز کرد.

با توجه به تمایل اپل به پنهان نگه داشتن تغییرات و بهبودهای سخت افزاری تا زمان رونمایی از دستگاه هایش، می توانیم انتظار داشته باشیم که در ماه‌های آینده، زمانی که سری آیفون ۱۶ رونمایی می‌شود، اطلاعات بیشتری در مورد این فناوری بدانیم.

در دیگر خبرها هفته گذشته، گزارش‌های تایید نشده ادعا کردند که اپل تصمیم گرفته است توسعه یک جانشین کامل برای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را به نفع نسخه ارزان‌تر این دستگاه، برای عرضه احتمالی در اواخر سال ۲۰۲۵ به تعویق بیندازد. اکنون اخباری پیرامون این شرکت وجود دارد و به گوش می‌رسد. گفته شده اپل در حال توسعه عینک AR یا همان واقعیت افزوده است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا