اخبار تکنولوژی

اپل علت اجرا ویژگی Intelligence تنها روی سری آیفون ۱۵ پرو را مشخص کرد

در WWDC 2024، اپل از ویژگی Intelligence، مجموعه جدیدی از ویژگی‌های هوش مصنوعی که اواخر امسال برای آیفون‌ها، مک‌ها و آیپدها عرضه می‌شود، رونمایی کرد. با این حال، به آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس و آیپد و مک با حداقل تراشه M1 محدود خواهد شد.

این ویژگی‌ها عبارتند از Siri مجهز به هوش مصنوعی، ابزارهایی برای بازنویسی متن، تصحیح و خلاصه‌سازی و Image Playground برای ایجاد تصاویر در برنامه‌ها. در طول یک برنامه گفتگوی WWDC، جان گروبر از Daring Fireball از مدیران اپل، John Giannandrea (سرپرست هوش مصنوعی / ماشین)، Greg Joswiak (مدیر بازاریابی) و Craig Federighi (رئیس مهندسی نرم افزار) در مورد سازگاری محدود Intelligence سؤال کرد.

Giannandrea توضیح داد:

وقتی این مدل‌ها را در زمان اجرا پخش می‌کنید، استنتاج نامیده می‌شود  و استنتاج مدل‌های زبانی بزرگ از نظر محاسباتی فوق‌العاده گران است. این ترکیبی از پهنای باند در دستگاه، اندازه موتور عصبی اپل و قدرت دستگاه برای اجرای سریع این مدل‌ها برای مفید بودن است.

ویژگی Intelligence تنها محدود به گوشی های خاص

او افزود:

از نظر تئوری می‌توان این مدل‌ها را روی یک دستگاه بسیار قدیمی اجرا کرد، اما آنقدر کند است که مفید نخواهد بود.

وقتی گروبر از او پرسید که آیا این محدودیت تاکتیکی برای افزایش فروش آیفون است، جوسویک پاسخ داد:

نه اصلا. در غیر این صورت، ما به اندازه کافی باهوش بودیم که بتوانیم جدیدترین آیپدها و مک‌های خود را نیز انجام دهیم، اینطور نیست؟

 فدریگی خاطرنشان کرد در حالی که اپل تلاش می‌کند تا ویژگی‌های جدید را به دستگاه‌های قدیمی‌تر ارائه دهد، Intelligence برای عملکرد صحیح به سخت افزار خاصی نیاز دارد. مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از تراشه A17 Pro با موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای استفاده می‌کنند که بسیار سریع‌تر از تراشه A16 در مدل‌های قدیمی‌تر است.

او همچنین اشاره کرد که همه دستگاه‌های سازگار حداقل ۸ گیگابایت رم دارند که یکی دیگر از عوامل مهم است و برای مک‌بوک‌ها یا آیپدها، تراشه M1 یا جدیدتر مورد نیاز است. اگر آیفون ۱۵ پرو ندارید اما هوش اپل را می‌خواهید، ممکن است مجبور شوید منتظر سری آیفون ۱۶ باشید که در پاییز انتظار می‌رود. هر آیفونی که می‌تواند iOS 17 را اجرا کند، از iOS 18 نیز پشتیبانی می‌کند، از جمله آیفون XR از سال ۲۰۱۸.

 ویژگی Intelligence یک پیشرفت بزرگ در هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده است، اما الزامات سخت افزاری آن چالش تعادل بین نوآوری و دسترسی را نشان می‌دهد. در حالی که همه نمی‌توانند فوراً به این ویژگی‌ها دسترسی داشته باشند، اپل به وضوح در حال سرمایه‌گذاری در آینده هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود است.

در دیگر خبرها انتظار نمی‌رود سری آیفون ۱۷ اپل تا سال آینده معرفی شود، اما جزئیات برنامه‌های ادعایی این شرکت برای دستگاه‌های آینده قبلا به صورت آنلاین منتشر شده است. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی مدل آیفون ۱۷ با بدنه باریک‌تر از گوشی‌های هوشمند فعلی این شرکت و همچنین نسخه‌های باریک‌تر از مدل های مک بوک پرو و ​​اپل واچ موجود خود است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا