اخبار تکنولوژی

اپل فعلا برنامه ای برای عرضه مک استودیو جدید ندارد

اپل اخیراً خط جدید مدل‌های آیپد ایر و آیپد پرو خود را معرفی و عرضه کرده است، مدل دومی که از تراشه M4 پشتیبانی می‌کند. طبق گزارش ها، این شرکت مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا در حال برنامه‌ریزی برای بازنگری کل سری مک است و رایانه‌های خود را با پردازنده M4 متمرکز بر هوش مصنوعی به‌روز می‌کند. در حالی که مدل‌های جدید آی‌مک و مک‌بوک پرو ممکن است اواخر امسال وارد بازار شوند، طبق گزارش‌ها، اپل قصد ندارد مدل‌های مک استودیو جدید و مک پرو نسل بعدی را تا اواسط سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

این اطلاعات از مارک گورمن بلومبرگ کسب شده که در بخش پرسش و پاسخ آخرین نسخه خبرنامه Power On خود (از طریق MacRumors) گفت که برنامه راه‌اندازی اپل تا اواسط سال آینده شامل مدل‌های جدید مک استودیو و مک پرو نمی‌شود. اپل آخرین بار مدل‌های مک استودیو و مک پرو خود را با تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra در WWDC در ژوئن ۲۰۲۳ به‌روزرسانی کرد.

با توجه به اینکه هیچ مدل جدیدی برای عرضه تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی نشده است، این شرکت می‌تواند دو سال قبل از به‌روزرسانی سری کامپیوتر فاصله داشته باشد.

این سازنده آیفون قرار است ماه آینده میزبان WWDC 2024 باشد، جایی که انتظار می‌رود iOS 18 را با ویژگی‌های هوش مصنوعی معرفی کند. گورمن در خبرنامه گفته است که اپل در کنفرانس سالانه خود از هیچ مدل مک جدیدی رونمایی نخواهد کرد. با این حال، سایر مدل‌های مک، به جز مک بوک ایر که اخیراً به‌روز شده است، باید به‌روزرسانی M4 را قبل از پایان سال ۲۰۲۴ دریافت کنند.

طبق گزارش قبلی از Gurman، اپل قصد دارد مدل‌های جدید iMac، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی پایین‌رده، مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی رده بالا و مک مینی‌ها را اواخر امسال و تا اوایل سال آینده رونمایی کند. همه از چیپست‌های M4 پشتیبانی می‌کنند.

مک استودیو جدید سال ۲۰۲۵ از راه می رسد

طبق گزارش‌ها، به‌روزرسانی M4 باید تا بهار سال ۲۰۲۵ به مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک‌بوک ایر برسد، به‌طوری‌که احتمالاً مک استودیو به‌روزرسانی در اواسط سال آینده و مک پرو در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

اپل آخرین تراشه M4 را در کنار آیپد پرو جدید مجهز به M4 در رویداد Let Loose خود در اوایل ماه جاری معرفی کرد. پردازنده M4 بر اساس فناوری نسل دوم ۳ نانومتری این شرکت ساخته شده و از ردیابی پرتوهای شتاب‌دار سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. آیپد پرو جدید دارای صفحه نمایش «Tandem OLED» با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز (ProMotion) و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است.

در دیگر خبرها مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، پیش‌بینی‌هایی در مورد گزینه‌های رنگی سری اپل آیفون ۱۶ ارائه کرده و با سابقه اثبات شده‌اش، سخنان او وزن قابل توجهی دارد. از آنجایی که اپل معمولاً آیفون‌های جدید خود را در ماه سپتامبر رونمایی می‌کند، این انتخاب‌های رنگی می‌تواند همان چیزی باشد که پاییز امسال از راه می‌رسند.

کو، از طریق یک پست رسانه اجتماعی، فاش می‌کند که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در رنگهای مشکی، سفید (یا نقره‌ای)، خاکستری (یاتیتانیوم طبیعی) و رز عرضه خواهند شد. رنگ رز جایگزین گزینه آبی تیتانیوم فعلی آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد شد. برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس استاندارد، کو به مشکی، سبز، صورتی، آبی و سفید اشاره کرده است. در اینجا، تغییر کلیدی رنگ سفید بوده که جایگزین رنگ زرد از پالت رنگ آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس خواهد شد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا