اخبار

اچ پی اولین ساعت هوشمند را سال ۱۹۷۷ معرفی کرده بود !!!

 

photo_2015-11-07_21-40-36

 
 

طی سال‌های اخیر بازار تولید و معرفی انواع ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای پوشیدنی رونق گرفته و از کمپانی‌های بزرگی چون اپل و سامسونگ گرفته تا شرکت‌های گمنام چینی در این زمینه فعال هستند. اما جالب است بدانیم عرضه‌ی اولین ساعت هوشمند به ۳۸ سال قبل باز می‌گردد که اچ‌پی از مدل HP-01 رونمایی کرد.
وقتی در سال ۲۰۱۵ صحبت از ساعت‌های هوشمند می‌شود، بسیاری از کاربران بلافاصله سراغ برندهایی چون اپل، سامسونگ، هواوی، موتورولا، پبل یا ال‌جیبروند. ولی جالب است بدانید ۳۸ سال قبل حتی قبل از اینکه این کمپانی‌ها به فکر تولید ساعت هوشمند بیفتند یا حتی پیش از اینکه جرقه‌ی عرضه‌ی ساعت‌های MSN Direct و SPOT در ذهن ردموندی‌ها تداعی شود، این هیولت‌پاکارد بود که با معرفی مدل HP-01، عملا از اولین ساعت هوشمند رونمایی کرد.
وب‌سایت Hodinkee با بررسی این ساعت به چرایی این موضوع پرداخته است که چرا باید با توجه به استانداردهای امروزی، اچ‌پی-۰۱ را اولین ساعت هوشمند دنیا بدانیم. درست است که این ساعت اولین نمونه‌ی دیجیتال یا حتی اولین مدل مجهز به ماشین حساب نیست، ولی بهره‌گیری از یک نمایشگر ال‌سی‌دی با قابلیت نمایش هفت کاراکتر قرمز رنگ، کیبورد ۲۸ کلید، کورنومتر، تایمر، تنظیم ساعت هشدار و امکان ذخیره‌سازی و بازخوانی داده‌ها باعث شده بود در سال ۱۹۷۷ میلادی یکی از بهترین ابزارهای تکنولوژی را بر روی مچ خود ببندید.
نکته‌ی قابل توجه دیگر درباره‌ی ساعت هوشمند HP-01 به استفاده از یک قطعه کوچک با کارایی قلم استایلوس برمی‌گردد که داخل بند ساعت قرار می‌گرفته و برای استفاده از برخی کلیدهای ماشین حساب کاربرد داشته است. این ساعت با سه باتری کار می‌کرده و قیمت ۶۹۵ دلاری آن باعث می‌شده در زمان خودش محصولی گران‌تر از یک ساعت رولکس داشته باشید. ولی بدون شک می‌توانیم بگوییم محصول اچ‌پی را باید جد بزرگ ابزارهای هوشمند پوشیدنی فعلی با نمایشگرهای لمسی بدانیم که کلکسیونرهای زیادی دنبال آن هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا