اخبار

اچ پی نسل جدید لپ تاپ های میان رده Envy را معرفی کرد

اگر دوست ندارید تا هزینه‌ی زیادی برای خرید یک لپ تاپ جدید صرف کنید یا یک لپ‌تاپ میان رده می‌تواند پاسخگوی نیازهایتان باشد، پس بهتر است نگاهی به محصولات جدیدی داشته باشید که کمپانی HP اخیرا معرفی کرده است. محصولات جدید معرفی شده توسط اچ‌پی شامل نسخه‌ی بروز شده‌ی Envy و Envy x360 است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که نسل جدید لپ‌تاپ‌های میان رده‌ی اچ‌پی در مقایسه با Spectre 13.3 دارای وزن سنگین‌تر و همچنین ضخامت بیشتری هستند؛ هرچند قیمت محصولات جدید بسیار مقرون به صرفه‌تر است. البته نسل جدید لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ی سری Envy در مقایسه با نسل‌های پیشین دارای وزن سبک‌تری بوده و همچنین ضخامت‌ کمتری دارند. از جمله‌ی مشخصات مشترک لپ‌تاپ‌های جدید می‌توان به پورت USB از نوع C اشاره کرد که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد همگانی در گجت‌های هوشمند است. از جمله‌ی سایر مشخصات فنی این لپ‌تاپ‌ها باید به بدنه‌ی آلومینیومی در کنار کیبورد فلزی با کلید‌های جزیره‌ای اشاره کرد که در سایر لپ‌تاپ‌های اچ‌پی نیز می‌توان این مشخصات فنی را به وضوح مشاهده کرد.
سری جدید لپ‌تاپ‌های اچ‌پی شامل Envy x360 با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی در کنار دو لپ‌تاپ تاشوی دیگر در سایز‌های ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی است. در ابتدا به سراغ Envy x360 می‌رویم که از همان لولای مورد استفاده در سایر لپ‌تاپ‌های دو در یک اچ‌پی بهره می‌برد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اچ‌پی، این لپ‌تاپ در مقایسه با نسل‌های گذشته بیش از ۲۱ درصد باریک‌تر شده است. ضخامت این لپ‌تاپ ۱۸.۸ میلی متر بوده و وزن آن نیز در حدود ۲ کیلوگرم است. این لپ‌تاپ از وجود تراشه‌ی Core i5 یا Core i7 نسل ششمی اینتل بهره می‌برد که به پردازنده‌ی گرافیکی Iris مجهز است. همچنین کاربران می‌توانند تراشه‌ی چهار هسته‌ای AMD FX 9800P را نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌ها انتخاب کنند که با پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R7 همراه شده است. عمر باتری این لپ‌تاپ در مقایسه با نسل پیش از ۸ ساعت به بیش از ۱۱ ساعت رسیده است. همچنین کاربران می‌توانند برحسب نیاز خود این نسخه را همراه با حافظه‌ی رم ۱۶ و یک هارد ۲ ترابایتی یا یک حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD انتخاب کنند. اچ‌پی استفاده از یک نمایشگر فول اچ‌دی را در این محصول ترجیح داده است.
لپ تاپ اچ پی
دو نسخه‌ی دیگر دارای ظاهری یکسان با مدل Envy x360 هستند؛ با این تفاوت که از لولای مورد استفاده در نسخه‌ی پیشین خبری نیست. نسخه‌ی ۱۵ اینچی ضاخمتی معادل  ۱۷.۹۵ میلی متر داشته و وزن آن نیز کمتر از ۱.۹ کیلوگرم است. نسخه‌ی ۱۷ اینچی با وجود نمایشگر بزرگ دارای ضخامت ۲۴.۴۵ میلی متر بوده و همچنین وزن آن بیش از ۳ کیلوگرم است. در هر دو نسخه از لپ‌تاپ‌های سری Envy می‌توان از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ نظیر Windows Hello استفاده کرد. همچنین باید به وجود فناوری Fast Charge اشاره کرد که باتری لپ‌تاپ‌ها را در کمتر از ۹۰ دقیقه بیش از ۹۰ درصد شارژ می‌کند. البته این میزان از شارژ، زمانی به دست می‌آید که دستگاه خاموش باشد.
لپ تاپ Envy اچ پی
هر چند دو نسخه‌ی ۱۵ و ۱۷ اینچی از بسیاری جهات به همدیگر شبیه هستند، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. برای مثال می‌توان به بهره‌گیری از یک کارت گرافیکی مجزا در نسخه‌ی ۱۷ اینچی اشاره کرد؛ هرچند نسخه‌ی ۱۵ اینچی تنها از وجود پردازنده‌ی گرافیکی اینتل Iris بهره می‌برد. کارت گرافیکی مجزای مورد استفاده در نسخه‌ی ۱۷ اینچی محصول ۹۴۰MX کمپانی انویدیا است. هر دو نسخه از این لپ‌تاپ‌ها را می‌توان با حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی سفارش داد؛ هرچند امکان استفاده از حافظه‌های SSD با ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی نیز وجود دارد. در صورتی که نیاز به درایو نوری داشته باشید، می‌توان برای نسخه‌ی ۱۷ اینچی، این ماژول را نیز سفارش داد.
Envy x360 از ژوئن سال جاری میلادی با قیمت ۶۸۰ دلار در دسترس عموم قرار خواهد داد. نسخه‌های ۱۵.۶ و ۱۷ اینچی به ترتیب با قیمت ۷۸۰ و ۱۰۳۰ دلار از ۲۵ می (۵خرداد) در اختیار علاقمندان به خرید این گوشی‌های هوشمند قرار خواهد گرفت.
منبع engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا