اخبار تکنولوژی

اینتل قرارداد ۳۰ میلیارد دلاری تراشه پلی استیشن ۶ را از دست داد

طبق گزارش‌ها، شرکت اینتل در تلاش خود برای تامین تراشه‌های کنسول نسل بعدی سونی، پلی استیشن ۶ شکست خورده است. به گفته منابع آگاه، اینتل در سال ۲۰۲۲ ماه‌ها در حال مذاکره با سونی برای طراحی و ساخت قطعات نیمه‌رسانا برای پلی‌استیشن ۶ بوده است.

برنده شدن این قرارداد برای اینتل بسیار مهم بود. این سفارش ظرفیت تولید اینتل را برای حداقل پنج سال پر نگه می‌داشت و درآمد حاصل از این قرارداد در طول قرارداد ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. این کسب و کار از دست رفته زمانی رخ می‌دهد که اینتل تلاش می‌کند بخش تولید قراردادی کسب و کار خود را توسعه دهد و مشتریان بزرگ بیشتری را اضافه کند که می توانند به استفاده از کارخانه‌های ساخت تراشه آن کمک کنند.

در مقابل، AMD برای طراحی تراشه‌های پلی‌استیشن ۶ انتخاب شد و به معامله خود با سونی که با پلی‌استیشن ۴ آغاز شد، ادامه داد. جدا از ساخت است. بر اساس گزارش‌ها، اینتل نتوانسته مشکلات اصلی را با سونی در مورد نحوه تقسیم سود این دو شرکت حل کند. همچنین مشکلی در مورد سازگاری با بازی‌های پلی‌استیشن وجود داشت که قصد داشت اینتل روی پردازنده‌ای سرمایه‌گذاری کند که بتواند نیازهای سونی را برآورده کند. اینها برخی از عواملی بود که به شکست مذاکرات بدون توافق کمک کرد.

پلی استیشن ۶ از چیپ AMD برخوردار است

فرصت از دست رفته سونی و دیگر ناکامی‌ها، چالش‌های پیش روی رهبری اینتل را تشدید کرده است. این غول فناوری اخیراً شاهد جدایی ناگهانی لیپ بو تان از اعضای هیئت مدیره به دلیل اختلاف نظر در مورد استراتژی شرکت بود. مدیران اینتل در پی ضررهای چند میلیارد دلاری در بخش تولید خود، در حال بحث در مورد واگذاری و سازماندهی مجدد بالقوه هستند.

ایمن سازی سفارش تراشه پلی استیشن ۶ می توانست اینتل را تقویت کند که بسیار مورد نیاز است. با این حال، طبق گزارش ها، مذاکرات با سونی به دلیل درگیری بر سر شرایط مالی و الزامات فنی به هم خورد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا