اخبار

با اپلیکیشن کاربردی گوگل برای کنترل کامل گوشی از طریق صدا بیشتر اشنا شوید

معمولا گفته می‌شود که گوشی هوشمند تمام دانشگاه و آگاهی انسان را به نوک انگشتان او انتقال می‌دهد تا از این طریق بتواند روی نمایشگر لمسی نیازهای خود را برطرف کند.

موبنا، میثم لطفی – ما همواره نیازمند آن هستیم از انگشتان خود استفاده کنیم تا قابلیت‌های مختلف گوشی‌های هوشمند را به کار گیریم. این روند طی چند سال گذشته دنبال شده است. ولی گوگل تصمیم دارد فرآیند مذکور را به طور کامل تغییر دهد و در گوشی‌های اندرویدی صدا را جایگزین انگشتان کند.
اگر تاکنون از سیستم‌های دریافت فرمان صوتی استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که این قبیل سیستم‌ها محدودیت‌های زیادی دارند و نمی‌توان همه نیازهای خود را از این طریق پاسخ داد.
google Voice Access (2)
گوگل برای رفع این محدودیت‌ها اپلیکیشنی را با نام Voice Access عرضه کرده است که قابلیت نصب روی تمام گوشی‌های اندرویدی را دارد و به کاربران امکان می‌دهد کنترل کامل گوشی را از طریق صوت در دست بگیرند.
هم‌اکنون نسخه بتا این ابزار کاربردی روی فروشگاه اینترنتی Play Store عرضه شده است. زمانی که این ابزار فعال می‌شود، هر آنچه که در صفحه اصلی وجود دارد از جمله آیکون اپلیکیشن‌ها، کلیدهای هدایتگر، صفحات مخصوص تایپ متن، آیکون‌های مخصوص جست‌وجو و …. یک شماره خاص را در اختیار می‌گیرند.
کاربر برای استفاده از این ابزارها فقط شماره آن را اعلام می‌کند. علاوه بر این کاربر می‌تواند دستورات زیر را هم به صورت صوتی اعلام کرد: مرورگر Chrome را باز کن، به صفحه اصلی برو، روی صفحه بعدی کلیک کن، صفحه را به پایین بیاور و …

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا