اخبار

با تغییرات مدیریتی در رایتل، امیدواریم این شرکت بتواند فعالیت‌های خود را گسترش دهد

به نقل از ایسنا، برات قنبری در بخش از گفت‌وگوی تفصیلی خود با ایسنا در پاسخ به سوالی که در خصوص رایتل و وضعیت آن و اینکه آیا ممکن است به دلیل شرایط بازار وضعیتی مشابه تالیا برای این اپراتور ایجاد شود، اظهار کرد: پایان انحصار رایتل یکی از تصمیم‌های دولت جدید بود چرا که دلیلی برای تمدید مجدد این انحصار وجود نداشت.
او ادامه داد: در این میان باید به دو نکته نیز توجه می‌شد یکی آن که در دنیای جدید تکنولوژی محور کار نیست و سرویس اهمیت دارد بر همین اساس ما در اعطای مجوزهای جدید بحث محدودیت نسلهای تکنولوژی را برداشته و به اپراتورها اجازه دادیم که خدمات مدنظر خود را ارائه کنند.
قنبری ادامه داد: از سوی دیگر لازم بود مشترکان دارای حق انتخاب بوده و بتوانند خدمات مورد نظر خود را از اپراتور مورد نیاز تامین کنند بر همین اساس لازم بود دوره انحصار این اپراتور به پایان برسد.
وی با تاکید بر اهمیت رقابت در بازار اپراتوری کشور اظهار کرد: در دنیا یکی از اصول مهم برای اپراتورهای مخابراتی جلوگیری از یارانه متقاطع است چرا که چنین وضعیتی می تواند منجر به حذف اپراتور رقیب از صحنه شود.
قنبری در پاسخ به سوال دیگری که درباره وضعیت شرکت رایتل و پایان دوره انحصار آن مطرح شده بود و این که این شرکت در حدود یک سال از دوره انحصار خود اجازه ارائه تماس تصویری را دارا نبود، اظهار کرد: تردیدی نیست که ما دوست داریم پروانه رایتل عملیاتی شود و بماند و ما نیز برایمان حضور این اپراتور مهم است اما در این زمینه یکی از نکات بسیار مهم موضوع سرمایه‌گذاری است؛ اگر اپرتور دوم امروز عملکرد موفقی داشته بخشی از آن به این مساله برمی گردد که سهامدار خارجی آن بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم انجام داده و اکنون انتظار داریم که توسط اپراتورهای دیگر نیز این سرمایه‌گذاریها صورت گیرد.
او ادامه داد: بر همین اساس در آن دوره از محل بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی این مجوز ارائه شد اما اکنون اپراتور رایتل برای استمرار حیات خود و کسب سهم مناسب بازار به سرمایه‌گذاری خارجی یا داخلی نیازمند است.
معاون وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: ‌البته با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در رایتل و همچنین در وزارت تعاون تحرکاتی ایجاد شده و ما هم امیدواریم فضا به گونه‌ای باشد که این شرکت در آینده بتواند فعالیتهای خود را گسترش دهد تا فضای رقابتی بازار محفوظ بماند.
قنبری درباره عدم تصویب پیوست فرهنگی رایتل نیز اظهار کرد: برای حل این مشکل اقداماتی صورت گرفته و ما تلاش داریم با صیانت اجتماعی از فضای مجازی امکان بهره گیری از خدمات مختلف ایجاد شود.
وی ادامه داد: سرعت و کیفیت فعلی اینترنت به هیچ عنوان نیازهای کاربران را برطرف نمی کند و از سوی دیگر فاوا زمینه ساز عدالت اجتماعی است و برای رسیدن به عدالت در زمینه های مختلف لازم است در این فضا امکان بهره مندی برای همگان ایجاد شود.
معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود در خصوص آخرین وضعیت پیوست فرهنگی نیز اظهار کرد: زمان ارائه مجوز ورود به خدمات نسل‌های بالاتر به اپراتورهای دیگر مطرح شد که با توجه به نداشتن پیوست فرهنگی نباید اپراتورهای دیگر به نسل سه ورود کنند اما سوال آن است که چگونه می‌شود مجوزی در دوره ای به یک اپراتور اعطا شود و در دوره دیگر برای اعطای این مجوز بهانه‌هایی مانند پیوست فرهنگی مطرح شود. البته ما هم دغدغه‌های بسیاری در خصوص مسائل فرهنگی داریم و برهمین اساس وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی پیشنهادهایی را تهیه کرده اند که ان شاالله در شورای عالی فضای مجازی تصویب می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا