اخبار

با تکنولوژی جدید MIT، صفحات وب ۳۴ درصد سریعتر بارگذاری می شوند

یکی از تجربه های دردناک مشترک همه کاربران اینترنت، انتظار چندین ثانیه ای و یا در بعضی موارد چندین دقیقه ای برای باز شدن یک صفحه وب است. حتما همه شما بارها و بارها با چنین مشکلی روبرو شده اید و معمولا کار خاصی هم از دست کسی بر نمی آید. البته بخشی از این مشکل بر عهده سرعت کلی اینترنت است و بخش دیگر آن به روش هایی ارتباط دارد که توسعه دهندگان و سازندگان وب سایت ها از آنها استفاده می کنند. حالا به لطف محققان دانشگاه MIT روشی ابداع شده که می تواند باعث سریعتر شدن سرعت بارگذاری صفحات وب شود.
 
این محققان سیستم جدیدی به نام Polaris را معرفی کرده اند که قادر است سرعت لود شدن صفحات اینترنت را به میزان ۳۴ درصد افزایش دهد. اساس این روش بر روی هم اندازی دانلود اشیای موجود در صفحه برای کاهش زمان مورد نیاز هنگام بارگذاری کل صفحه می باشد. راوی نتراوالی، یکی از اعضای تیم MIT، در این باره توضیح می دهد که “هر بار یک مرورگر بخواهد برای دستیابی به داده ها از شبکه های موبایل استفاده کند زمانی تا میزان ۱۰۰ میلی ثانیه طول خواهد کشید و هر چه پیچیدگی صفحات بیشتر شود این زمان نیز افزایش خواهد یافت”.
 
برای توضیح بیشتر باید گفت هر صفحه وب از مجموعه ای از عناصر مختلف تشکیل شده و پس از وارد کردن نام یک سایت، مرورگر می بایست یک به یک این عناصر را از شبکه دریافت کرده و آنها را در موقعیت تعیین شده در یک پنجره جاگذاری کند. این فرآیند زمانی پیچیده تر خواهد شد که بعضی از این بخش ها با یکدیگر مرتبط باشند و به همین دلیل برای قرار دادن یکی از آنها در صفحه نیاز به دانستن اطلاعاتی از سایر موارد نیز باشد. تیم توسعه دهندگان Polaris اعتقاد دارند با پیشرفت بیشتر این تکنولوژی، توسعه دهندگان مرورگر ها از آن در نسخه های جدیدتر برنامه های خود استفاده کنند تا در نهایت کاربران بتوانند با سرعت بیشتری به باز کردن صفحات وب بپردازند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا