اخبار تکنولوژی

برنامه تیک تاک به دنبال اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی

برنامه تیک تاک، پلتفرم محبوب ویدیوی کوتاه، ظاهراً در حال کار بر روی افزودن اینفلوئنسرهای مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) به پلتفرم‌ها است. طبق گزارش، این تأثیرگذاران هوش مصنوعی محتوایی را برای تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان در پلتفرم ارسال می‌کنند. گفته می‌شود که TikTok قابلیت‌های خواندن اسکریپت را به این تأثیرگذاران اضافه می‌کند که می‌تواند با استفاده از یک اعلان ایجاد شود یا به صورت کپی‌های بازاریابی مستقیماً از تبلیغ‌کنندگان ارائه شود.

اگر این امر منجر به کمبود معاملات تبلیغاتی برای سازندگان در پلتفرم پخش ویدیو شود، این حرکت می‌تواند بحث برانگیز شود، زیرا این یکی از تنها روش‌های درآمدزایی آنها است.

طبق گزارش The Information (از طریق The Verge)، این شرکت در حال توسعه یک فناوری هوش مصنوعی برای تولید اینفلوئنسرهای مجازی است که در ویدیوها برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات برای تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان ظاهر می‌شوند. این گزارش با استناد به منابع ناشناس نشان داد که TikTok مذاکراتی را با تبلیغ‌کنندگان آغاز کرده است تا علاقه به این ویژگی را ببیند. گفته می‌شود که این ویژگی هنوز در مراحل اولیه توسعه است و برنامه‌ها ممکن بوده در آینده تغییر کنند. همچنین گزارش شده که این ویژگی به فروشندگان فروشگاه TikTok نیز تعمیم داده می‌شود.

از دیدگاه تبلیغ‌کنندگان، این ویژگی می‌تواند ابزاری عالی برای کنترل بیشتر بر ماهیت و نوع محتوا و همچنین نوع تأثیرگذاران هوش مصنوعی باشد که با این نقش مطابقت دارند. این به طور بالقوه می‌تواند هزینه‌های آنها را نیز کاهش دهد، اگرچه در حال حاضر نمی‌توان این موضوع را تأیید کرد. با این حال، از دیدگاه سازندگان موجود در این پلتفرم، این می‌تواند یک تهدید بزرگ برای درآمدزایی آنها باشد.

وقتی این پلتفرم اعلام کرد که صندوق سازنده خود را که قول داده بود ۱ میلیارد دلار (تقریبا ۸۳۴۰ کرور روپیه) به سازندگان در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه پرداخت کند، در سال گذشته به سازندگان TikTok ضربه سختی وارد شد. در حالی که شرکت آن را با یک برنامه خلاقیت جایگزین کرد، فرصت‌های کسب درآمد را برای بسیاری کاهش داد. اکنون، اگر اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی برای رقابت برای همان پول تبلیغ‌کننده معرفی شوند، می‌تواند فرصت‌ها را برای سازندگان کاهش دهد.

شایان ذکر است، این گزارش نشان می‌دهد که TikTok قبلاً یک ویژگی آواتار هوش مصنوعی مشابه را آزمایش کرده بود و متوجه شد که شخصیت‌های مجازی قادر به جذب فروش تجارت الکترونیک مشابه با همتای انسانی خود نیستند. با این حال، گفته می‌شود که این شرکت همچنان معتقد است که سازندگان هوش مصنوعی می توانند سازندگان انسانی را در این پلتفرم تکمیل کنند.

در دیگر خبرها تیک تاک دکمه جدیدی برای دیسلایک کردن کامنت‌های کاربران عرضه کرده است. ‌به این ترتیب، کاربران علاوه بر لایک کردن کامنت‌ها می‌توانند آن‌ها را دیس لایک نیز بکنند. این‌روزها بخش مهمی از تعاملات کاربران در شبکه‌های اجتماعی در بخش کامنت‌ها اتفاق می‌افتد. تیک تاک تصمیم گرفته دکمه دیسلایک کردن کامنت‌ها را به پلتفرم خود اضافه کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا