اخبار تکنولوژی

برنامه TikTok در حال آماده سازی الگوریتم تقسیم برای ایالات متحده

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که برنامه TikTok در تلاش است تا یک کلون مستقل از کد منبع خود ایجاد کند تا در ایالات متحده بماند. با این حال، تیک تاک این گزارش را رد کرده و آن را «گمراه‌کننده» و «در واقع نادرست» می‌داند.

در ماه آوریل، لایحه‌ای تصویب و امضا شد که به موجب آن، شرکت مادر بایت‌دنس مستقر در پکن را ملزم می‌کند تا سهام مالکیت خود را در TikTok واگذار کند تا پلتفرم ویدیوی کوتاه در ایالات متحده باقی بماند. این لایحه ناشی از نگرانی‌های دو حزبی در مورد اتصال TikTok به چین و نفوذ این پلتفرم بر کاربران آن است. برای ماندن در ایالات متحده بدون نیاز به فروش تجارت خود، TikTok در حال بررسی راه‌هایی برای راضی کردن قانونگذاران ایالات متحده است.

طبق گزارش رویترز، یکی از برنامه‌های TikTok این است که الگوریتم توصیه خود را شبیه‌سازی کند. منابع ناشناس به رسانه گفته‌اند که TikTok در حال بررسی الگوریتم شرکت برای ایجاد یک پایه کد جداگانه است که مستقل از سیستم‌های مورد استفاده توسط Douyin، نسخه چینی برنامه توسط ByteDance است. هدف این بوده که به قانونگذاران آمریکایی ثابت شود که تیک تاک از شرکت مادر چینی خود مستقل است.

گفته می‌شود که کار روی این پروژه از سال گذشته ادامه دارد. این منابع ادعا می‌کنند که تقسیم کد منبع بیش از یک سال طول می‌کشد. به نظر می‌رسد که مدیریت می‌داند که پس از تکمیل کار، الگوریتم ممکن است همان سطح عملکرد قبلی را نداشته باشد زیرا عملکرد مدل موجود به شدت به به‌روزرسانی‌های مهندسان ByteDance در چین وابسته است.

برنامه TikTok با تحولی در ایالات متحده همراه می شود

علاوه بر این، در این گزارش اشاره شده که مدیران اجرایی در جلسات همه جانبه در مورد پروژه با تیم صحبت کرده‌اند. این موضوع همچنین در سیستم پیام‌رسانی داخلی این شرکت، Lark، مورد بحث قرار گرفت. پس از انتشار این داستان، TikTok با تکذیب صحت گزارش در توییتی پاسخ داد. این شرکت ادعا می‌کند که داستان “گمراه کننده” و “در واقع نادرست” است. هنگامی که از TikTok پرسیده شد که آیا TikTok کد منبع خود را تقسیم می‌کند یا خیر، هیوز به این رسانه پاسخ داد که این ادعا “۱۰۰درصد نادرست است”.

این اولین باری نیست که تیک تاک سعی می‌کند قانونگذاران آمریکایی را در مورد استقلال خود متقاعد کند. این شرکت قبلاً طرحی به نام پروژه تگزاس برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیت ملی دولت ایالات متحده داشت. پروژه تگزاس ابتکاری بود که داده‌های کاربران ایالات متحده را توسط یک شرکت آمریکایی مانند اوراکل ذخیره می کرد. سپس TikTok به یک کمیته داخلی که توسط دولت ایالات متحده تایید شده است اجازه می‌دهد تا بر عملیات خود نظارت کند. با این حال، این طرح تا حد زیادی توسط قانونگذاران رد شد.

باید منتظر ماند تا مشخص شود این تصمیم تیک تاک به کجا خواهد رسید.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا