اخبار تکنولوژی

بنچمارک گوشی Pixel 9 گوگل رویت شد

سابقه گوگل در مخفی نگه داشتن گوشی‌های پیکسل آینده خود بهترین نیست و به نظر می‌رسد سری گوشی Pixel 9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس از انتشار تصاویر لو رفته از پیکسل ۹، ۹ پرو و ​​۹ پرو ایکس ال، اکنون تصاویری فاش شده از گوشی‌های پیکسل ۹ به بیرون درز کرده که جزئیات مربوط به چیپست Tensor G4 را فاش می‌کند.

بر اساس نتایج تست بنچمارک ارسال شده توسط Rozetked، تنسور G4 دارای پیکربندی ۸ هسته‌ای است: یک Cortex-X4 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، سه Cotrex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز. از نظر تغییرات، G4 شاهد کاهش تعداد هسته‌ها، انتقال به تنظیمات ۸ هسته‌ای در مقایسه با تنظیمات ۹ هسته‌ای در Tensor G3، همراه با افزایش سرعت فرکانس در تمامی هسته‌ها است.

از تصاویر، می‌توان دریافت که امتیاز AnTuTu برای گوشی‌های پیکسل ۹ از ۱.۰۷ میلیون تا ۱.۱۷ میلیون امتیاز متغیر است و Pixel 9 Pro XL بالاترین امتیاز را کسب کرده است. برای زمینه، مدل پایه پیکسل ۸ حدود ۹۰۰۰۰۰ امتیاز کسب کرد. علاوه بر این، تاشوی آینده گوگل که انتظار می‌رود در کنار سری پیکسل ۹ نیز عرضه شود، احتمالاً مشخصات داخلی مشابهی دارد. با این حال، با توجه به محدودیت‌های فضایی در طراحی تاشو، اعداد بنچمارک آن ممکن است در محدوده مشابهی با سری پیکسل ۹ قرار بگیرند.

افزایش عملکرد در حال حاضر خیلی شدید به نظر نمی‌رسد. با این حال، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که این آزمایش‌ها بر روی نرم‌افزار غیر نهایی انجام شده‌اند و گوگل می‌تواند عملکرد را قبل از راه‌اندازی بیشتر بهینه کند. در حالی که پیکربندی و عملکرد Tensor G4 با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ فعلی قابل مقایسه است، شایان ذکر بوده که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ تنها چند ماه پس از سری پیکسل ۹ عرضه خواهد شد. این به طور بالقوه می‌تواند دوباره گوشی‌های پیکسل را از نظر عملکرد خام پشت سر سایر پرچمداران اندرویدی پشت سر بگذارد.

گوشی Pixel 9 با طراحی بهتر

چشم انداز عملکرد سری پیکسل ۹ به دلیل تغییر مورد انتظار به TSMC برای تراشه Tensor G5 در پیکسل ۱۰ پیچیده‌تر می‌شود. TSMC به دلیل بهره‌وری انرژی و معیارهای عملکرد برتر خود شناخته شده است و به طور بالقوه سری پیکسل ۹ را در موقعیتی چالش برانگیز قرار می دهد. چشم انداز پیکسلی با عملکرد بهتر در افق.

در دیگر خبرها شایعات اطلاعات زیادی را در مورد گوشی پیکسل ۸a فاش کردند که چیزی را به تخیل باقی نگذاشتند. جای تعجب نیست که گوگل بی سر و صدا این گوشی هوشمند را پیش از کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O خود معرفی کرده است.

جدیدترین گوشی میان رده به عنوان جانشین Pixel 7a سال گذشته وارد بازار شد. نسبت به نسخه قبلی خود دارای ارتقاء قابل توجهی است. گوگل Pixel 8a دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با وضوح +FHD است. نرخ نوسازی از ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز ارتقا یافته بوده و اوج روشنایی اکنون ۲۰۰۰ نیت است که از ۱۰۷۰ نیت در نسخه قبلی خود افزایش یافته است. صفحه نمایش توسط گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

Pixel 8a طراحی مشابهی با مدل‌های Pixel 8 پرچمدار دارد. گوشه‌ها گردتر هستند و یک پل دوربین افقی وجود دارد. این گوشی هوشمند دارای گواهی IP67 در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش وجود دارد.

در بخش دوربین، پیکسل ۸a دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS و لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض است. یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در جلو وجود دارد. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با دو دوربین جلو و عقب است. مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با دوربین مانند ویرایشگر جادویی، بهترین عکس، فوق العاده HDR و موارد دیگر وجود دارد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا