بررسی‌ تخصصیمعرفی بهترین‌ها

بهترین ساعت های هوشمند در سال ۲۰۲۲

در این مقاله به تعدادی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت. برخی از ساعت های موجود در این لیست برای کاربران اندروید و برخی دیگر برای کاربران iOS و تعدادی از آن ها برای هر دو در دسترس هستند. لازم به ذکر است که ما این لیست را از میان ساعت های هوشمند با بودجه های متفاوت انتخاب کردیم تا شما پس از مطالعه آن بتوانید ساعت هوشمند مد نظرتان را مناسب با بودجه خود انتخاب کنید و آن را خریداری کنید.

بهترین ساعت های هوشمند کاری فراتر از تنها اطلاع دادن تماس ها و پیام های دریافتی بر روی مچ دست شما انجام می دهند. در واقع اگر بخواهیم واضح تر بگوییم آن ها همه کاره هستند، در عین حال که یک ردیاب تناسب اندام هستند که به سلامت شما کمک می کند، یک کیف پول دیجیتالی نیز هستند. حتی در بعضی مواقع که گوشی همراهتان نیست می تواند به عنوان یک گوشی نیز عمل کند.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ساخت وسیله های جدید برای بهتر و آسان تر کردن زندگی افراد، ما هر روز شاهد ساخت چیزهای جدیدی هستیم که پیش از این حتی تصورشان هم نمی کردیم اما پس از ساختشان متوجه می شویم که چقدر لازم و کاربردی هستند و استفاده از آن ها چقدر کار را برایمان آسان تر می کند، ساعت های هوشمند یکی از همین وسیله های جدید هستند که بسیار همه گیر شده اند و هر روز به قابلیت های آن های اضافه می شود.

امروزه ساعت های هوشمند بیش از قبل پیشرفت کرده اند و دیگر تنها یک ردیاب تناسب اندام نیستند، بلکه قابلیت های دیگری نیز دارند که به سلامت شما کمک می کنند و حتی در برخی مواقع می توانند جانتان را نجات دهند. برای مثال آن ها می توانند افزایش ضربان قلب شما را تشخیص دهند و در صورت افتادن به طور خودکار با اورژانش تماس بگیرند. همچنین برخی مدل ها، قابلیت تست نوار قلب (ECG) و بررسی میزان اکسیژن خون (SpO2) نیز دارند که می توانند  بسیار کاربردی باشند و حتی در مواقع خاص یک کمک بزرگ برای شما باشند.

بهترین ساعت های هوشمند که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت چند قدم جلوتر از باقی ساعت های هوشمند قرار دارند و معمولا قابلیت های ذکر شده در آن ها بهتر و قوی تر از سایر ساعت ها عمل می کنند. ساعت های هوشمند با هم تفاوت بسیاری دارند برای مثال برخی تعداد زیاد اپلیکیشن دارند که می توانید آن ها را دانلود کنید و برخی از آن ها تنها در طی یک روز شارژشان خالی می شود در حالیکه تعدادی از آن ها به مدت یک هفته می توانند شارژ نگه دارند.

همچنین لازم به ذکر است که بهترین ساعت های هوشمند به شما این امکان را می دهند که مطابق با میل خود ظاهرشان را شخصی سازی کنید، برای مثال می توانید بند و یا چهره ساعت هوشمند خود را هر طور که دوست دارید تغییر دهید.

حال به معرفی ۱۰ تا از بهترین ساعت های هوشمند موجود در سال ۲۰۲۱ می رسیم.

 

لیست بهترین ساعت های هوشمند در سال ۲۰۲۱

  1. Apple Watch Series 6
  2. Samsung Galaxy Watch 4
  3. Fitbit Sense
  4. Apple Watch SE
  5. Samsung Galaxy Watch 3
  6. Fitbit Versa 3
  7. Samsung Galaxy Watch Active 2
  8. Apple Watch 3
  9. Garmin Vivoactive 4
  10. Fossil gen 5 LTE

 

 

  1. Apple Watch Series 6

(بهترین ساعت هوشمند)

 

  • مشخصات

اندازه: ۴۰ میلی متر، ۴۴ میلی متر

عمر باتری: ۱۸ ساعت

GPS: بله

ضد آب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

LTE: اختیاری

سازگاری: iOS

 

  • نقاط قوت

اپلیکیشن اکسژن خون (SpO2)

محافظ های رنگارنگ جدید

روشن تر بودن نمایشگر همیشه روشن (Always-on display)

سریع تر شارژ شدن

 

  • نقاط ضعف

کوتاه بودن عمر باتری (تنها ۱۸ ساعت)

 

اولین مورد از بهترین ساعت های هوشمند، Apple Watch Series 6 است که می توان گفت بهترین ساعت هوشمند موجود در حال حاضر است. در آن تمام قابلیت های محبوب و کاربردی سری ۵ ساعت هوشمند اپل پس از ارتقا یافتن، قرار گرفته است که حال حتی بهتر از قبل عمل می کنند. برای مثال قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on display) و مجموعه ای از قابلیت های مربوط به سلامت در آن پیشرفت کرده اند و حال یک نمایشگر روشن تر و امکان نظارت بر اکسیژن خون (SpO2) نیز به آن ها اضافه شده است.

همچنین این بار برای اولین بار با دو رنگ آبی منحصر به فرد و قرمز چشمگیر ساخته شده است و به شما این امکان را می دهد که از میان رنگ ها مطابق با سیلقه خود انتخاب کنید.

یکی از نقاط ضعف این ساعت هوشمند کم بودن عمر باتری آن است که امیدواریم این مشکل در سری های بعدی اپل واچ رفع شود، اما فراموش نکنید که در عین حال سریع تر شارژ شدن باتری آن نیز یکی از نقاط قوت این ساعت هوشمند است. شما تنها در ۹۰ دقیقه می توانید این ساعت هوشمند را کامل شارژ کنید و دیگر نیازی نیست زمان زیادی آن را در شارژ بگذارید بلکه تمام این مدت می توانید آن را بپوشید و از آن استفاده کنید. اپل واچ سری ۶ علاوه بر داشتن تمام بهترین اپلیکیشن های ساعت، این امکان را به شما می دهد که از آن به عنوان یک ردیاب خواب نیز استفاده کنید.

همچنین لازم به ذکر است که در به روزرسانی سال پیش نیز تعدادی چهره جدید، تایمر خودکار شست و شو دست، پشتیبانی از Apple Fitness Plus و… به آن اضافه شد. تمام این ها باعث شدند که اپل واچ سری ۶ به بهترین ساعت هوشمند موجود در حال حاضر تبدیل شود.

 

  1. Samsung Galaxy Watch 4

(بهترین ساعت هوشمند برای اندروید)

 

  • مشخصات

اندازه: ۴۰ میلی متر، ۴۲ میلی متر، ۴۴ میلی متر، ۴۶ میلی متر

عمر باتری: ۴۰ ساعت

GPS: بله

ضد آب: بله

LTE: اختیاری

 

  • نقاط قوت

طراحی ظریف در کنار چهره های جالب و جذاب ساعت هوشمند

نرم افزار Wear OS ارتقا یافته

آنالیز ترکیب بافت چربی و عضله بدن

 

  • نقاط ضعف

عمر باتری بی ثبات

 

پس از مورد قبلی

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4 بهترین ساعت هوشمند موجود برای اندروید است و همچنین لازم به ذکر است که پس از Apple Watch Series 6 نیز بهترین ساعت هوشمند موجود در سال ۲۰۲۱ است.

سنسور سلامت ۳ کاره این ساعت هوشمند ضربان قلب شما را اندازه می گیرد، تست نوار قلب (ECG) می گیرد و ترکیب چربی و عضله بدنتان را نیز آنالیز می کند. شما نباید این قابلیت ها را دست کم بگیرید چرا که تمام این موارد می توانند به سالم ماندن شما کمک بزرگی بکنند و حتی در شرایط خاص می توانند جانتان را نجات دهند.

همچنین طراحی زیبا و ظاهر جذاب آن می تواند یک دلیل خوب دیگر برای خریداری و استفاده از آن باشد. این نکته را فراموش نکنید که برخی قابلیت های این ساعت هوشمند تنها منحصر به کاربران سامسونگ است، در نتیجه تمام کاربران اندروید نمی توانند از تمام قابلیت های ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4 استفاده کنند.

بزرگترین ایراد ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۴، عمر باتری بی ثبات آن است. در صورتی که با شارژ کردن روزانه ساعت هوشمند خود مشکلی ندارید این ایراد برای شما مشکل ساز نخواهد بود. به غیر از این مورد این ساعت هوشمند قابلیت های فراوانی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از ان ها استفاده کنید برای مثال با استفاده از آن می توانید از GPS، نمایشگر همیشه روشن (Always-on display) و یک ردیاب خواب عالی و کاربردی و… استفاده کنید.

 

  1. Fitbit Sense

(بهترین ساعت هوشمند Fitbit)

 

  • مشخصات

اندازه: ۴۰ میلی متر

عمر باتری: ۶ روز

GPS: بله

ضد آب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

LTE: خیر

سازگاری: اندروید، iOS

 

  • نقاط قوت

جذابیت

عمر باتری طولانی

قابلیت های سلامت و تناسب اندام گسترده

 

  • نقاط ضعف

نبود امکان ذخیره سازی Spotify

 

Fitbit Sense بهترین ساعت هوشمند Fitbit در حال حاضر است. این ساعت هوشمند بیشتر با قابلیت های سلامت و تناسب اندام خود معروف و محبوب است. برای مثال این ساعت هوشمند علاوه بر نشان دادن اکسیژن خون و داشتن یک حسگر نوار قلب (ECG) تایید شده توسط سازمان غذا و دارو آمریکا، قابلیت اندازه گیری فعالیت الکترودرمال و دمای پوست را نیز دارد. فعالیت الکترودرمال همان میزان تعریق بدن را نشان می دهد که از این طریق ساعت هوشمند متوجه اضطراب و استرس موجود در فرد می شود و برای رفع این مسئله اقدام هایی انجام می دهد. به همین دلیل می توان گفت که این ساعت هوشمند علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روحی و میزان استرس و اضطراب شما نیز توجه می کند.

یکی دیگر از قابلیت های خوب این ساعت هوشمند این است که هم با اندروید و هم با iOS به خوبی کار می کند. درواقع دیگر همانند قبل ساعت های هوشمند Fitbit تنها یک وسیله برای اندازه گیری قدم های ما نیستند بلکه ساعت های Fitbit Sense به ما نشان دادند که مراقبت از سلامت به صورت همه جانبه به چه معنا است.

 

  1. Apple Watch SE

(اپل واچ جدید میان رده)

 

  • مشخصات

اندازه: ۴۰ میلی متر، ۴۴ میلی متر

عمر باتری: ۱۸ ساعت

GPS: بله

ضد آب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

LTE: اختیاری

سازگاری: iOS

 

  • نقاط قوت

طراحی کلاسیک

مجموعه گسترده ای از اپلیکیشن ها

صفحه نمایش بزرگ

 

  • نقاط ضعف

نبود نمایشگر همیشه روشن (Always-on display)

نبود قابلیت نوار قلب (ECG)

 

ساعت هوشمند Apple Watch SE یک ساعت میان رده جدید است که کمی با سری اپل واچ ها فرق می کند. این ساعت هوشمند در عین کاربردی و قوی بودن، با یک قیمت خوب وارد بازار شد تا افرادی که بودجه کمی دارند هم بتوانند از اپل واچ ها استفاده کنند.

در واقع می توان گفت این ساعت هوشمند ترکیبی از اپل واچ سری ۵ و اپل واچ سری ۳ است. همانطور که می توانید از قیمت این ساعت هوشمند حدس بزنید، این ساعت هوشمند تمام قابلیت های اپل واچ سری ۶ را ندارد اما با این حال چیپ سریع، LTE و قابلیت های امنیتی خوبی دارد.

شما می توانید نسبت به بودجه خود از میان دو ساعت هوشمند اپل واچ SE و اپل واچ ۶ انتخاب کنید. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم در صورتی که پرداخت هزینه های بالا برای شما مشکلی نیست و یک ساعت هوشمند خیلی خوب می خواهید که نمایشگر همیشه روشن (Always-on display) روشن تر در کنار نمایشگر نوار قلب (ECG) و قابلیت اندازه گیری اکسیژن خون (SpO2) داشته باشد ما با شما اپل واچ ۶ را توصیه می کنیم. اما در صورتی که این قابلیت ها چندان برای شما مهم نیستند و می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید اپل واچ SE یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

 

  1. Samsung Galaxy Watch 3

(بهترین ساعت هوشمند برای کاربران اندروید)

 

  • مشخصات

اندازه: ۴۱ میلی متر، ۴۵ میلی متر

عمر باتری: تا ۲ روز

GPS: بله

ضد آب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

LTE: اختیاری

سازگاری: اندروید، iOS

 

  • نقاط قوت

طراحی ظریف و باریک نسبت به نسخه اولیه

بازگشت حاشیه چرخان

قابلیت نوار قلب (ECG) مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)

 

  • نقاط ضعف

عمر باتری کوتاه نسبت به نسخه اولیه

 

با وجود اینکه ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 3 توسط Galaxy Watch 4 جایگزین شده است اما هنوز در دسترس است و می توان آن را خریداری کرد. ظاهر کلاسیک و جذاب این ساعت در میان کاربران بسیار محبوب است و هنوز با وجود جایگزینی با یک مدل جدید جزو ساعت های محبوب و معروف باقی مانده است. این مدل را در دو اندازه متفاوت می توانید خریداری کنید. همچنین حاشیه چرخان آن نیز استفاده از آن را بسیار آسان کرده است.

یکی دیگر از خوبی های این ساعت هوشمند این است که به کاربران این امکان را می دهد که با دسترسی داشتن به هزاران چهره ساعت هوشمند، نمایشگر را نسبت به علاقه خود شخصی سازی کنند.

با وجود اینکه عمر باتری این ساعت هوشمند نسبت به نسخه اولیه کوتاه تر است و همین مسئله باعث شده است که این ساعت برای افرادی که به یک ساعت هوشمند با عمر باتری طولانی نیاز دارند گزینه خوبی نباشد، این ساعت مزیت ها و برتری های دیگری نیز دارد که شاید بتواند کاری بکند که این ایراد دیگر چندان به چشم نیاید. برای مثال این ساعت هوشمند امکان ذخیره سازی موسیقی بیشتر، قابلیت نوار قلب (ECG) مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) و تشخیص افتادن را در اختیار شما قرار می دهد.

 

  1. Fitbit Versa 3

(بهترین ساعت هوشمند برای ردیاب خواب زیر ۲۵۰ دلار)

 

  • مشخصات

اندازه: یک سایز

عمر باتری: ۶ روز

GPS: بله

ضد آب: بله

ردیاب خواب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

 

  • نقاط قوت

عمر باتری خوب

شخصی سازی برنامه های ورزشی (با عضویت)

آنالیز عالی خواب

 

  • نقاط ضعف

هربار امکان استفاده از تنها یک دستیار صوتی

 

ساعت هوشمند Fitbit Versa 3 بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال یک ردیاب خواب پبشرفته و خوب هستند.

یکی از قابلیت های خوب این ساعت هوشمند این است که در صورتی که شما گوشی همراهتان را در خانه جا گذاشته اید Versa می تواند موقعیت مکانی شما را در حین ورزش کردن در بیرون ردیابی کند. همچنین در این مدل یک نمایشگر بزرگ تر از سری قبل وجود دارد.

لازم به ذکر است علاوه بر تمام این ها، این ساعت هوشمند برخی قابلیت های ورزشی کاربردی نیز دارد. برای مثال قابلیت Active Zone Minutes زمانی را که شما صرف چربی سوزی و کاردیو کرده اید را به شما نشان می دهد و یا حتی می تواند حداکثر ضربان قلب شما را حین ورزش مشخص کند.

همچنین از ساعت هوشمند Fitbit Versa 3 می توانید برای تماس استفاده کنید و یا با دستیار صوتی برای گرفتن پاسخ سوالات خود صحبت کنید. فراموش نکنید که شما هربار تنها می توانید یکی از دستارهای صوتی را فعال کنید.

 

  1. Samsung Galaxy Watch Active 2

(یک ساعت هوشمند تناسب اندام شیک برای کاربران اندروید)

 

  • مشخصات

اندازه: ۴۰ میلی متر، ۴۴ میلی متر

عمر باتری: ۲۴-۶۰ ساعت

GPS: بله

ضد آب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

LTE: بله

سازگاری: اندروید، iOS (با گوشی های Galaxy بهتر کار می کند)

 

  • نقاط قوت

ذخیره سازی Spotify به صورت آفلاین

طراحی جذاب و زیبا

کار کردن با اندروید و iOS

 

  • نقاط ضعف

نیاز به بهتر شدن ردیاب خواب

 

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch Active 2 یکی از آن ساعت هایی است که با هر گوشی هوشمندی کار می کند. به برخی قابلیت های این ساعت هوشمند چون GPS، نمایشگر ضربان قلب و امکان فعال کردن LTE می توان اشاره کرد. همچنین این ساعت هوشمند می تواند به صورت خودکار، فعالیت و خواب شما را ردیابی کند.

در مورد ظاهر این ساعت هوشمند هم می توان به این مسئله اشاره کرد که یک طراحی دایره وار خیلی شیک دارد که می توانید در دو اندازه ۴۰ میلی متر و ۴۴ میلی متر آن را خریداری کنید. در واقع سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲ یکی از آن ساعت های هوشمند است که به طراحی شیک و جذابی که دارند معروف هستند. در نتیجه اگر شما هم جزو افرادی هستید که ظاهر ساعت هوشمند برایتان اهمیت خاصی دارد این ساعت می تواند یک گزینه خیلی خوب برای شما باشد.

برخی قابلیت های مربوط به سلامت چون نوار قلب (ECG) نیز در این ساعت وجود دارد که می تواند در مواقع خاص بسیار به کارتان بیاید. البته به نظر ما کمی باید بر روی ردیاب خواب این ساعت کار شود و برای بهتر شدن کمی جا دارد به غیر از این مسئله می توان گفت این ساعت یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در حال حاضر است. اگر قیمت و تمام قابلیت های موجود در این ساعت را با هم مقایسه کنیم می بینیم که ارزش خرید و پرداخت این پول را دارد.

 

  1. Apple Watch 3

(مقرون به صرفه ترین ساعت هشمند برای کاربران iPhone)

 

  • مشخصات

اندازه: ۳۸ میلی متر، ۴۲ میلی متر

عمر باتری: ۱۸-۲۴ ساعت

GPS: بله

ضد آب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

LTE: اختیاری

سازگاری: iOS

 

  • نقاط قوت

ردیاب تناسب اندام ارتقا یافته

Siri سریع تر

استریم کردن (Streaming) Apple Music (با مدل LTE)

 

  • نقاط ضعف

نبود نمایشگر همیشه روشن (Always-on display)

نبود قابلیت تشخیص افتادن

 

ساعت هوشمند Apple Watch 3 به نسبت دو سری ۶ و SE برای کاربران iPhone مقرون به صرفه تر و ارزان تر است. با وجود اینکه در سایز و اندازه های کوچک تر موجود هستن و قاب (Bezel) ضخیمی دارند و از همه مهم تر اینکه قابلیت نشان دادن نوار قلب (ECG) و اکسیژن خون (SpO2) را ندارد، می تواند یک گزینه خوب برای افرادی باشد که به دنبال خرید یک ساعت هوشمند خوب و مقرون به صرفه هستند.

پس از مقایسه دو ساعت هوشند اپل واچ سری ۶ و SE با ساعت هوشمند Apple Watch 3 متوجه می شویم که به غیر از مواردی که در بالا نام برده شد، با وجود تفاوت قیمتی که دارند چندان تفاوتی با هم ندارد. برای مثال هنگام استفاده ازاین ساعت هوشمند شما هنوز نمایشگر ضربان قلب، GPS و امکان ذخیره سازی ۸ گیگ از پلی لیست هایApple Music به صورت آفلاین را خواهید داشت. علاوه بر تمام این موارد این ساعت هوشمند ضد آب است و در صورت تمایل می توانید از آن به عنوان ردیاب شنا نیز استفاده کنید. همچنین بیشتر قابلیت های خوب اپل واچ سری ۶ را می توانید در این ساعت هوشمند پیدا کنید.

 

  1. Garmin Vivoactive 4

(بهترین ساعت هوشمند برای تناسب اندام)

 

  • مشخصات

اندازه: ۴۰ میلی متر، ۴۵ میلی متر

عمر باتری: تا ۷ روز برای Vivoactive 4S، ۸ روز برای Vivoactive 4

GPS: بله

ضد آب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

LTE: خیر

سازگاری: اندروید، iOS

 

  • نقاط قوت

وجود ۲ سایز و اندازه

ذخیره سازی موسیقی درون برنامه ای با پشتیبانی Spotify

ناوبری دو دکمه ای

 

  • نقاط ضعف

هر از گاهی داشتن مشکل همگام سازی

پروسه نصب اپلیکیشن پیچیده و گیج کننده

 

Garmin بهترین قابلیت های موجود در Vivoactive 3 را پس از بهتر کردن و ارتقا دادن در ساعت های هوشمند Vivoactive 4 و Vivoactive 4S قرار داده است. حال این ساعت در دو سایز ۴۰ میلی متر و ۴۵ میلی متر موجود هستند که برای اکثر افراد اندازه و مناسب هست.

کاربران می توانند با استفاده از صفحه نمایش انیمیشنی حرکات ورزشی یوگا و پیلاتیس، تمرینات خود را انجام دهند تا به راحتی بتوانند متوجه حرکات درست بشوند و حرکات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

یکی از دلایلی که باعث شد که Garmin Vivoactive 4 در لیست بهترین ها قرار بگیرد این است که در این ساعت هوشمند یک سنسور جدید ضربان قلب قرار داده شده است که سطح اکسیژن خون شما را اندازه می گیرد و به شما اطلاعات بیشتری در مورد خواب می دهد. همچنین عمر باتری ۷ روزه در کنار سایر قابلیت های سری قبل که ارتقا پیدا کردند یک ساعت هوشمند خیلی خوب و کاربردی از آن ساخته اند. ما به شما خرید و استفاده از این ساعت هوشمند را به شدت توصیه می کنیم.

 

  1. Fossil gen 5 LTE

(بهترین ساعت Wear OS)

 

  • مشخصات

اندازه: ۴۴ میلی متر

عمر باتری: ۱۸ ساعت

GPS: بله

ضد آب: بله

نمایشگر ضربان قلب: بله

LTE: خیر

سازگاری: اندروید، iOS

 

  • نقاط قوت

شیک بودن، داشتن قاب فولاد ضد زنگ عالی

RAM بیشتر

حالت باتری قابل شخصی سازی

 

  • نقاط ضعف

محدود به نظر آمدن نسبت به ساعت های هوشمند سامسونگ و اپل

نبود امکان بازپخش Spotify به صورت آفلاین

هر از گاهی درست کار نکردن Wear OS

 

Wear OS قدیمی به اندازه کافی قوی نیست که بتواند در برابر ساعت های هوشمند قوی سامسونگ و اپل به چشم بیاید. اما در صورتی که با این حال شما هنوز یک دستگاه Wear OS می خواهید ما به شما ساعت هوشمند Fossil gen 5 LTE را توصیه می کنم که طراحی شیک و جذاب آن بسیار چشمگیر است.

علاوه بر این RAM آن به ۱ گیگ افزایش یافته است و در کنار آن حالت های باتری قابل شخصی سازی آن یک دلیل دیگر برای خرید این ساعت هوشمند است.

همانطور که حدس می زنید در این ساعت هوشمند قابلیت های تناسب اندام و سلامت قلب موجود در ساعت های هوشمند Apple Watch و Galaxy Watch Active را نخواهید یافت. همچنین یکی دیگر از معایب این ساعت هوشمند این است که اپلیکیشن Spotify نمی تواند به صورت آفلاین موسیقی ذخیره کند.

به غیر از این موارد مانند اکثر ساعت های هوشمند دیگر GPS و نمایشگر ضربان قلب دارد و ضد آب است.

 

 

برخی نکات دیگر که هنگام خرید ساعت هوشمند باید به آن ها توجه کنید:

فراموش نکنید که برای خرید ساعت هوشمند شما تا حدودی محدود به مدل گوشی هوشمند خود هستید. برای مثال در صورتی که می خواهید یک Apple Watch خریداری کنید باید مدل گوشی شما iPhone باشد. البته لازم به ذکر است که ساعت های هوشمند Wear OS هم با iPhone و هم با اندروید سازگار هستند اما فراموش نکنید در صورتی که به یک دستگاه اندروید متصل نیستند نمی توان از تمام امکانات آن ها استفاده کرد.

در حقیقت زمانی که این ساعت های هوشمند به گوشی های هوشمند مخصوص خود وصل می شوند بهتر عمل می کنند و امکان استفاده از برخی قابلیت به درد بخور و کاربردی دیگر چون دیدن پیام ها و تماس های دریافتی و حتی پاسخ دادن به آن ها را در اختیار شما قرار می دهند.

همچنین در حین خرید ساعت هوشمند باید به سایز و اندازه آن نیز توجه کنید تا ساعت هوشمندی که دقیقا اندازه مچ دست شما است را خریداری کنید. در صورتی که به ظاهر وسایل خود اهمیت می دهید و می خواهید یک ساعت هوشمند شیک متناسب با استایل خود استفاده کنید هم باید به انواع آن توجه کنید که در طراحی و رنگ و شکل های مختلف وجود دارند.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات موجود در آن برای شما سودمند بوده باشد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا