اخبار تکنولوژی

اوپو و ویوو امسال گوشی تاشو فلیپ معرفی نمی شود

اوپو و ویوو از اولین شرکت‌هایی بودند که گوشی‌های تاشو، از جمله صفحه‌نمایش‌های تاشو و بزرگ‌تر را روانه بازار کردند. اما طبق یک شایعه جدید، آنها ممکن است در سال ۲۰۲۴ از تلفن های تاشو فاصله بگیرند.

این خبر از Digital Chat Station داخلی (DCS) می‌آید که در آخرین پست خود در Weibo فاش کرد که دو برند بزرگ امسال دستگاه‌های تاشوی فلیپ خود را «به‌روزرسانی» نمی‌کنند.

در حالی که او نامی را ذکر نکرد، می‌توان حدس زد که اوپو و ویوو هستند. انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ را در ماه جولای عرضه کند، موتورولا یک گوشی تاشو در دست ساخت دارد و شیائومی هنوز گوشی تاشو فلیپ عرضه نکرده است. این باعث می‌شود Oppo و Vivo به عنوان بازیگران بزرگ باقی مانده باشند.

این خبر همچنین با آنچه تحلیلگر مینگ-چی کو در ماه فوریه گزارش داد مطابقت دارد: Oppo و Vivo ممکن است توسعه تلفن‌های تاشو فلیپ جدید را برای بازار چین در سال ۲۰۲۴ متوقف کرده باشند. به نظر می‌رسد این امر به دلیل کاهش فروش باشد، اگرچه ظاهرا هواوی همچنان به گوشی‌های تاشو علاقه‌مند است. علی‌رغم اینکه سود کمتری دارند.

DCS همچنین پیشنهاد می‌کند که به جای تلفن تاشو، یکی از این دو برند ممکن است نوع کاملاً جدیدی از تلفن تاشو فلیپ را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. جزئیات نامشخص است، اما می‌تواند چیزی متفاوت از سبک‌های معمولی تاشو یا چرخاندن باشد. این امکانات شامل تلفن‌هایی است که به شکل Z تا می‌شوند (سه تا شونده) یا دارای صفحه نمایش قابل چرخش هستند.

اوپو و ویوو سال ۲۰۲۴ گوشی فلیپ معرفی نمی کنند

تاکنون تنها سامسونگ و هواوی در حال کار بر روی قابلیت تاشو به سبک Z هستند. تلفن‌های رول‌شونده نیز ایده‌ای هستند که در اطراف شناور بوده‌اند. حتی سال گذشته شایعه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه Vivo ممکن است سامسونگ را در عرضه یک گوشی رول شونده شکست دهد. اما هیچ بروزرسانی در این زمینه وجود ندارد.

در دیگر خبرها ماه ژوئن، هواوی، آنر، ویوو و اوپو در حال رقابت در بخش گوشی‌های هوشمند میان رده بالا هستند زیرا قرار است دستگاه‌های جدیدی را در این رده عرضه کنند. این نبرد چهار طرفه شامل سری Nova 13، سری Honor 200، سری ویوو S19 و سری اوپو رنو ۱۲ خواهد شد.

در ماه فوریه، یک گزارش عمده مشخصات کلیدی Reno 12 و Reno 12 Pro را فاش کرد. با این حال، به صراحت نام چیپست‌هایی که این گوشی‌های هوشمند را تامین می‌کنند ذکر نکرده است. گزارش جدیدی که امروز در Weibo منتشر شد، چیپست‌های هر دو گوشی هوشمند و برخی دیگر از مشخصات آنها را فاش کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سری Reno 12 از چیپست Dimensity 8300 و Dimensity 9200 Plus بهره می‌برند. یادآور می‌شویم که نسخه‌های چینی Reno 11 و Reno 11 Pro از چیپست‌های Dimensity 8200 و Snapdragon 8+ Gen 1 بهره می‌برند. از این رو، به نظر می‌رسد که این شرکت ممکن است Reno 12 را با چیپ Dimensity 8300 تامین کند، در حالی که Reno 12 Pro ممکن است به Dimensity 9200 Plus مجهز شود.

افشا نشان می‌دهد که صفحه نمایش Reno 12 از وضوح ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند در حالی که صفحه نمایش نسخه Pro ممکن است وضوح ۱.۵K را ارائه دهد. گفته می‌شود که صفحه نمایش هر دو گوشی دارای انحنای میکرو در چهار طرف به یک اندازه است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا