اخبار تکنولوژی

تبلت ویندوزی ایسوس ProArt PZ13 رونمایی شد

اوایل امروز، ایسوس ROG Ally X را معرفی کرد. در نمایشگاه Computex 2024، این برند تایوانی همچنین از سه رایانه شخصی جدید تحت مجموعه ProArt نیز رونمایی نمود. اینها عبارتند از ProArt PZ13، ProArt P16 و ProArt PX13. هر سه مدل برای تولیدکنندگان محتوا است. تبلت ویندوزی ایسوس ProArt PZ13 یک رایانه تبلت و رقیب سرفیس پرو مایکروسافت با طراحی جداشدنی است.

همچنین بخشی از برنامه Copilot Plus محسوب می‌شود. ProArt PZ13 کاملاً شبیه سرفیس پرو است. این تبلت به عنوان یک مدل مستقل و همچنین یک لپ تاپ معمولی با صفحه کلید جداشدنی که دارای پایه نیز است قابل استفاده محسوب می‌شود. هدف این دستگاه کاربری حتی در حرکت است. ضخامت آن تنها ۹ میلیمتر و وزن آن ۰.۸۵ کیلوگرم.

ProArt PZ13 دارای استاندارد IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. همچنین به استاندارد نظامی MIL-STD-810H برای مقاومت در برابر ضربه هم مجهز شد.

ایسوس ProArt PZ13 دارای صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی Lumina OLED با وضوح ۳K است. این نمایشگر به پشتیبانی از Dolby Vision، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، پوشش رنگی ۱۰۰ درصدی DCI-P3 و زمان پاسخ ۰.۲ میلی ثانیه می‌پردازد. ایسوس می‌گوید که این نمایشگر دارای اعتبار Pantone و همچنین گواهی VESA DisplayHDR 500 True Black است.

این دستگاه دارای یک دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی با حسگر IR و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب است. در بخش فنی، تبلت ProArt PZ13 از پردازنده Snapdragon X با توان ۲۰ وات قدرت می‌گیرد. این مدل دارای ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۱ ترابایت حافظه SSD هم است. یک سیستم حرارتی برای دفع گرما در داخل دستگاه وجود دارد.

ایسوس ProArt PZ13 از راه رسید

این تبلت همچنین دارای یک چیپست اختصاصی هوش مصنوعی با عملکرد ۴۵ ترافلاپس است. طیف وسیعی از ویژگی‌های هوش مصنوعی از جمله Copilot، Recall، زیرنویس‌های زنده، cocreator و همچنین برنامه‌های سازنده StoryCube و CapCut وجود دارد. محصول ایسوس توسط یک باتری ۷۰ وات ساعتی پشتیبانی شده که ادعا می‌شود ساعت‌های طولانی کار و گیمینگ را ارائه می‌دهد.

گزینه‌های اتصال در دستگاه شامل دو پورت USB 4.0، WiFi7 و کارت خوان SD می‌شود. تبلت هیبریدی ProArt PZ13 قرار است در سه ماهه سوم سال جاری در دسترس قرار گیرد و قیمت آن نزدیک‌تر به عرضه مشخص خواهد شد.

در دیگر خبرها ایسوس کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally X را در Computex 2024 رونمایی کرده است که دارای چندین ارتقاء نسبت به ROG Ally اصلی است. ROG Ally X دارای APU Ryzen Z1 با ۸ هسته Zen 4 و ۱۶ رشته، ۲۴ مگابایت حافظه نهان L3 و سرعت فرکانس تا ۵.۱ گیگاهرتز حفظ می‌کند.

همچنین دارای یک iGPU RDNA 3 با ۱۲ واحد محاسباتی است که با فرکانس ۲۸۰۰ مگاهرتز کار می‌کنند. این کنسول دارای صفحه نمایش ۷ اینچی FHD 120 هرتزی با روشنایی ۵۰۰ نیت و Dolby Vision است. بروزرسانی طراحی شامل یک باتری بزرگ‌تر ۸۰ وات ساعتی است که ظرفیت آن دو برابر ظرفیت ۴۰ وات ساعت اصلی است. این دستگاه از شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند اما با همان آداپتور ۶۵ واتی عرضه می‌شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا