آموزش و ترفند

ترفند های منو Developer options

منو Developer options بیشتر برای حرفه ای ها ساخته شده است اما یادگیری کار با آن برای کاربران عادی نیز می تواند آسان باشد. در ادامه مطلب ترفند های منو Developer options را قرار داده ایم تا با استفاده از آن کارایی گوشی را بهتر کنید.

فعال و یا غیرفعال کردن Developer options

منو developer optionsاولین قدم در مسیر آشنایی با این گزینه، فعال کردن آن است. برای این کار به بخش تنظیمات گوشی، قسمت About phone رفته و تا زمانی که گزینه Build Number نمایان شود اسکرول کنید. سپس ۷ مرتبه آن را لمس نمایید.
با این کار پیامی به شما نمایش داده می شود مبنی بر فعال شدن منو developer Option. حالا به سیستم تنظیمات بازگردید و در همان قسمت about phone روی گزینه developer options کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

آشنایی با قابلیت های جدید اندروید

افزودن قابلیت های اندروی پی به سایر نسخه های اندرویدی

اگر تصمیم به غیر فعال کردن آن گرفتید، در خود منو Developer options گزینه غیر فعال کردن را انتخاب نمایید.

۱ بیدار ماندن گوشی (Stay awake)

منو developer optionsبا فعال کردن این گزینه صفحه نمایش گوشی شما تا زمانی که در شارژر باشد، روشن خواهد ماند. بنابراین عمر باتری زیاد هدر نمی رود و این گزینه می تواند بسیار مفید باشد.
برای قفل کردن دستگاه تنها کافی است که دکمه پاور گوشی را استفاده کنید.

۲ محدود کردن برنامه های پس زمینه (limit background apps)

منو developer optionsاین گزینه برنامه هایی را برای این که در پس زمینه گوشی به طور خودکار کار کنند انتخاب می کند. محدوده انتخاب شما ۴ برنامه است و می توانید به کل این برنامه ها را حذف کنید.
اگر هیچ برنامه ای در پس زمینه اجازه کار کردن را نداشته باشد، همه برنامه های شما پس از بسته شدن به کلی بسته می شوند. البته در این حالت میزان مصرف باتری کمتر شده اما سوییچ کردن بین برنامه ها نیز کمی کندتر خواهد شد.

۳ Force MSAA 4X

منو developer optionsبا فعال سازی Force MSAA 4X گرافیک بازی هایی که انجام می دهید و برنامه هایی که با OpenGL ES 2.0 اجرا می شوند بهتر می شود. البته این گزینه پردازش بیشتری می طلبد و باتری بیشتری نیز مصرف خواهد کرد.

۴ تنظیم سرعت انیمیشن های گوشی

منو developer optionsالبته این گزینه سرعت واقعی گوشی را افزایش نمی دهد اما برای این که تصور کنید سرعت گوشی افزایش پیدا کرده بسیارگزینه مناسبی است.
با حذف کردن کل انیمیشن ها سرعت اجرا برنامه روی گوشی بیشتر می شود.

۵ Aggressive data handover

منو developer optionsاین گزینه سرعت اتصال شما به اینترنت را افزایش نمی دهد، اما می تواند گزینه ای ایجاد کند که زمان قطع اتصال وای فای به سرعت به شبکه اینترنت نزدیک وصل شود. البته زمانی که قصد ندارید سریعا پس از وای فای به شبکه اینترنت خط وصل شوید این گزینه زیاد مناسب نخواهد بود.
اگر برای اینترنت خط گوشی محدودیتی اعمال نکرده باشید، امکان دارد با اتصال به آن به سرعت تمام بسته اینترنتی را مصرف کند.
پیشنهاد ما این است که تا زمانی که روی تنظیمات منو Developer Options تسلط کافی را ندارید، به هیچ عنوان آن را فعال یا غیر فعال نکنید، چرا که اثرات مخرب آن در صورت عدم آشنایی کافی، بسیار زیاد است.
 


بیشتر بخوانید:

آموزشی مختصری برای زوم کردن در صفحه آندروید

بهترین ترفند های دوربین نیکون

چگونه نور صفحه نمایش در ویندوز ۱۰ را تنظیم کنیم؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا