اخبار تکنولوژی

تصاویر رابط کاربری نسخه رایانه شخصی HarmonyOS منتشر شد

انتظار می‌رود در اواخر سال جاری هوآوی نسخه رایانه شخصی HarmonyOS را معرفی کند. در این بین تصاویر رابط کاربری این نسخه قبل رونمایی آن فاش شده است.

ظاهراً این گزارش در بخش راهنمای طراحی وب‌سایت توسعه‌دهنده ظاهر می‌شود و رابط کاربری و سازگاری کلی برنامه برای رایانه‌های شخصی را نشان می‌دهد. طراحی UI به یک زیبایی شناسی تمیز و مینیمال گرایش دارد. نوار وضعیت، واقع در گوشه سمت راست بالا، اطلاعات ضروری مانند زمان، سطح باتری، اتصال به شبکه، صدا و روش ورودی را نمایش می‌دهد. قابل ذکر است که آیکون‌ها برای خوانایی بهتر فاصله دارند.

نوار Dock در پایین صفحه قرار دارد و برنامه‌های پرکاربرد و عملکردهای کلیدی را در خود جای می‌دهد. این طرح‌بندی تجربه کاربری ساده‌تر و در دسترس‌تری را در مقایسه با ویندوز نشان می‌دهد. تطبیق اپلیکیشن یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی طراحی رابط کاربری لو رفته است. طبق گزارش‌ها، این راهنما دسته‌های مختلف اپلیکیشن از جمله صدا، ویدئو، رسانه‌های اجتماعی، عکاسی، مطالعه، خرید، امور مالی و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. به نظر می‌رسد برنامه‌هایی مانند Maps و Music از طرح بندی واضح‌تری برای کنترل‌ها و عملکردها بهره‌مند شوند.

راهنمای طراحی توسعه دهندگان هواوی بر تجربه کارآمد و همه جانبه این برنامه‌ها در دستگاه‌های مختلف تاکید دارد. این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور یکپارچه با اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش سازگار شوند، بدون اینکه قابلیت استفاده را به خطر بیندازند. به عنوان مثال می‌توان به آب و هوا، File Explorer و موارد دیگر اشاره کرد.

نسخه رایانه شخصی HarmonyOS در نزدیکی

تصاویر رابط کاربری نسخه رایانه شخصی HarmonyOS منتشر شد

یک جنبه قابل توجه، سازگاری ادعایی رابط کاربری نسخه رایانه شخصی HarmonyOS با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است. علاوه بر این، طراحی شباهتی به رابط کاربری macOS اپل دارد. به طور کلی، به نظر می‌رسد UI استفاده کارآمد از فضا و ارائه اطلاعات واضح را در اولویت قرار می‌دهد.

راهنمای طراحی به‌روز شده همچنین گزارش می‌دهد که چگونه برنامه‌ها و ویژگی‌های جدید را می‌توان برای عملکرد مؤثر در یک محیط چند دستگاهی توسعه داد. بر طراحی چیدمان پاسخگو برای ناوبری روان و ویژگی‌های کاربر پسند تأکید دارد.

در حالی که هواوی به طور رسمی راه اندازی سیستم عامل HarmonyOS برای رایانه های شخصی را تأیید نکرده، اما افشاگری‌ها حاکی از انتشار احتمالی آن در کنار سری Mate 70 در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ است.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا