اخبار

تصویر غذایتان را در اینستاگرام قرار دهید تا خوشمزه تر شود!

فرض کنید با دوستانتان برای صرف شام به یک رستوران خوب رفته اید. غذایی که سفارش دادید برایتان آورده می شود، اما به جای اینکه شروع به خوردن آن کنید، گوشی های هوشمند خود را بر می دارید و از غذایتان بهترین عکس ها را ثبت می کنید؛ جوری که انگار اگر عکس غذا در اینستاگرام پست نشود، غذا از اول وجود نداشته است!
 
به اشتراک گذاشتن عکس غذا پدیده ی تازه ای نیست. اما یک تحقیق جدید نشان می دهد که چرا ما این کار را انجام می دهیم: به این خاطر که در واقع غذا را خوشمزه تر می کند!
 
در تحقیقی که در مجله ی “Consumer Marketing” منتشر شده، محققان دریافتند که وقتی افراد عکس وعده غذایی خود را قبل از خوردن آن ثبت می کنند، نگرش آن ها و ارزیابیشان از طعم و مزه غذا به هنگام صرف آن بهبود می یابد. شاید جالب توجه ترین مسئله این باشد که افرادی که از وعده غذایی خود عکس می گیرند این تصور نسبت به آن ها وجود دارد که نسبت به افرادی که عکس از غذایشان نمی گیرند سالم تر هستند.
 
اما چرا این طور است؟ احتمالاٌ بیشتر مربوط به مدت زمانی می شود که برای گرفتن عکس از غذا صرف شده است. تحقیقات و مطالعات زیادی نشان داده اند که تاخیر داشتن، حتی برای لحظه ای کوتاه، باعث افزایش درک مثبت نسبت به غذا می شود. هم چنین عکاسی از غذاهای سالم تر ممکن است باعث شود که ما بیشتر به غذایی که می خوریم فکر کنیم. مثلاً اگر از یک نوجوان خواسته شود که یک عکس هنری از بشقاب سبزیجات خود بگیرد، باعث بهبود نگرش او به این غذا می شود.
 
حالا که از تاثیر مثبت گوشی های هوشمند در خوشمزگی غذاها گفتیم، بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که قطعاً زمان هایی هم وجود دارد که باید گوشی های خود را در حالت ویبره قرار دهیم و در جیب خود بگذاریم تا از افرادی که کنارشان هستیم لذت ببریم. یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ۷۶ درصد از آمریکایی ها معتقدند که وجود گوشی ها روی میز غذا کار اشتباهی است. حتی برخی رستوران ها نیز به افرادی که گوشی هایشان را هنگام صرف غذا کنار می گذارند، بستنی مجانی می دهند.
 
با این حال، امروز می دانیم که اگر از غذایمان پیش از خوردن آن عکس بگیریم، تمایل بیشتری به آن پیدا خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا