اخبار

تعویض مادربوردهای مک بوک ایر ۲۰۱۸ به رایگان توسط اپل

AppleInsider اخیرا مدارک داخلی را از اپل به دست آورده است که نشان می دهد، کسانی که مک بوک ایرشان دارای شرایط لازم برای تعمیر رایگان باشد، به زودی از طریق یک ایمیل از این موضوع باخبر خواهند شد. این افراد تا چهار سال پس از خرید، می توانند که از این فرصت پیش آمده استفاده کنند، البته هنوز اپل درباره چرایی این موضوع و دلایل آن چیزی نگفته است، اما مدارک بدست آمده نشان می دهد که مشکل موجود با تعویض مادربرد حل خواهد شد.

به نظر می رسد که اپل به دلیل جلوگیری کردن از وارد شدن به حواشی جدید از اعلام دلیل این کار خودداری کرده و این موضوع نشان می دهد که مشکل موجود چندان بزرگ و پراهمیت نیست. اما نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که کوپرتینویی ها در طی دو ماه گذشته دو برنامه تعمیر مک بوک را منتشر کرده اند. اولین برنامه مربوط به سری مک بوک پرو ۲۰۱۵ می شود که به دلیل وجود مشکلاتی در بخش باتری فراخوانده شدند. برنامه تعمیر بعدی این شرکت شامل دستگاه های مک بوک پرو ۱۳ اینچی سال ۲۰۱۶ می شود که به علت مشکلات صفحه نمایش در این برنامه حضور پیدا کردند. علاوه بر این ها اپل، حتی تصمیم به تعویض کیبورد مک بوک پرو سال ۲۰۱۸ نیز گرفته است.

با همه این ها بسیاری از طرفداران این شرکت و همچنین دیگر افراد، اپل را همواره در زمینه کنترل کیفی محصولات تحسین کرده اند و این شرکت نیز در اکثر مواقع دستگاه هایی را به بازار عرضه کرده است که بدون هیچ گونه نقصی بوده اند، اما در سال های اخیر تعداد مک بوک هایی که با مشکلات مختلفی روبرو می شوند روبه افزایش بوده و این اصلا خبر خوبی برای چنین شرکتی نمی تواند باشد. مشکلات به وجود آمده برای دستگاه مختلف، بخش های مختلفی را شامل می شوند و برای مثال نقص طراحی کیبورد در چند نسل اخیر سری پرو گرفته تا کوتاه بودن کابل های متصل کننده صفحه نمایش به بدنه که هر یک به نوعی در مواقعی می تواند به صدمات جدی ختم شود.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا