اخبار تکنولوژی

تلفن آیفون ۱۵ اولترا برترین گوشی ۲۰۲۳ اپل خواهد بود

زمانی که صحبت از نام قدرتمندترین گوشی آیفون ۱۵ اپل به میان می‌آید، شایعات مطرح شده است. شایعات حاکی از آن است که از هر دو «Pro Max» و «Ultra» استفاده خواهد شد، این یعنی تلفن آیفون ۱۵ اولترا یک گزینه برجسته خواهد بود. ما برای مدتی است که واقعاً چیزی در مورد نام “Ultra” نشنیده‌ایم. براساس اطلاعات جدید، آیفون ۱۵ اولترا اپل می‌تواند نام جدیدی باشد.

این اطلاعات از سوی اندرو اوهارا، روزنامه نگار اپل اینسایدر فاش شد. او گفت که از چندین منبع شنیده است که اپل بالاخره با نام آیفون ۱۵ اولترا همراه خواهد بود. این امر منطقی بوده، زیرا اپل واچ رده بالا دارای نام Ultra است. بسیاری از مردم نیز موافق هستند که در هر صورت این نام بهتر از “Pro Max” است.

با این حال، این تمام چیزی نیست که او به اشتراک گذاشت. او همچنین اشاره کرد که این گوشی از دوربین زوم قدرتمندتری نسبت به آنچه فکر می‌کردیم بهره می‌برد. آیفون ۱۵ قدرتمند دارای یک دوربین اپتیکال ۱۰ برابری است، نه ۵برابری یا ۶ برابری همانطور که قبلا شایعه شده بود. این اولین دوربین تله فوتو پریسکوپ در آیفون خواهد بود. با این حال، ما هنوز نمی‌دانیم که اپل از چه سنسوری استفاده خواهد کرد. شایعه شده که حسگر سونی  IMX903 برای دوربین اصلی به کار گرفته شود، اما این تنها چیزی است که تاکنون می‌دانیم.

آیفون ۱۵ اولترا قرار است در ۱۲ یا ۱۳ سپتامبر در کنار سایر مدل‌های خود عرضه شود. آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو نیز قرار است وارد بازار شوند. شایعه شده است که آنها در تاریخ ۱۵ سپتامبر پیش خرید و در ۲۲ سپتامبر به فروش می‌رسند. با این حال، همه مدل‌های آیفون ۱۵ دارای یک پورت USB Type-C خواهند بود. این اولین گوشی‌های آیفون با چنین ویژگی هستند. همچنین، بریدگی و عملکرد Dynamic Island اپل در هر چهار مدل گنجانده خواهد شد.

تلفن آیفون ۱۵ اولترا عضو جدید آیفون‌های اپل

همچنین انتظار داریم مدل‌های «Pro» و «Ultra» دارای فریم تیتانیومی و حاشیه‌های نازک‌تر باشند. به نظر می‌رسد Ultra تنها مدلی است که دارای دوربین تله فوتو پریسکوپ است. اپل یک شرکت چند ملیتی فناوری اطلاعات آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا است. این شرکت در زمینه طراحی، توسعه و فروش سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات آنلاین فعالیت می‌کند. اپل یکی از پنج شرکت فناوری بزرگ ایالات متحده به همراه آمازون، گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک است.

اپل در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رالف یان در یک گاراژ در استنفورد، کالیفرنیا تأسیس شد. اولین محصول این شرکت، رایانه شخصی اپل، در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. اپل در سال‌های بعد با معرفی محصولات محبوب دیگری مانند مکینتاش (۱۹۸۴)، آی‌پاد (۲۰۰۰)، آی‌فون (۲۰۰۷) و آی‌پد (۲۰۱۰) به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شد.

اپل در سال ۲۰۱۹ با درآمدی بالغ بر ۲۶۵ میلیارد دلار و سود خالصی بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار، دومین شرکت پردرآمد جهان بود. این شرکت بیش از ۱۵۰٬۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا