اخبار تکنولوژی

جزئیاتی از گوشی Galaxy A16 4G سامسونگ لو رفت

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی A16 سطح پایه خود را در نسخه‌های ۴G و ۵G در ماه دسامبر معرفی کند و اکنون مشخصات دقیقی برای هر دو داریم. آخرین دور از افشاگری‌ها پس از افشای اطلاعات و قیمت‌ها منتشر می‌شود و همه آنچه را که می‌توانیم از دو گوشی گوشی A16 از جمله گوشی Galaxy A16 4G آینده ببینیم تأیید می‌کند.

همانطور که از نام آنها پیداست، گلکسی A16 4G و A16 5G تقریباً یک گوشی هستند و تفاوت عمده آنها در چیپست است. در اروپا که لیست‌های جدید از آن می‌آیند، A16 5G از پردازنده Exynos 1330 خود سامسونگ پشتیبانی می‌کند. افشای اطلاعات گذشته حاکی از آن است که مناطق دیگری مانند آسیای جنوب شرقی شاهد A16 5G با چیپ Dimensity 6300 مدیاتک خواهند بود.

از سوی دیگر، A15 4G هلیو G99 قدیمی مدیاتک را مانند نسل قبلی خود به ارمغان خواهد آورد. باقی مشخصات هر دو نسخه Galaxy A16 یکسان است. صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED (FHD+با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز)، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، همراه با ماژول‌های ماکرو ۵ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژ ۲۵ واتی. هر دو گوشی دارای رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی خواهند بود و از کارت حافظه از طریق microSD پشتیبانی می‌کنند.

همچنین انتظار می‌رود سامسونگ تا ۶ سال به‌روزرسانی‌ها و آپدیت امنیتی اندروید را ارائه کند. Galaxy A16 4G باید حدود ۲۱۰ یورو قیمت داشته باشد در حالی که Galaxy A16 5G در اروپا از ۲۴۰ یورو شروع می‌شود.

گوشی Galaxy A16 4G جذاب تر از همیشه

در دیگر خبرها سامسونگ گوشی گلکسی S24FE خود را با چیپست جدید عرضه کرده است که انتظار می‌رود نسخه کاهش یافته تراشه Exynos 2400 گلکسی S24 باشد. این مدل Exynos 2400e نامیده می‌شود. اکنون سامسونگ رسما تایید کرده است که Exynos 2400e تنها در یک بخش کلیدی با Exynos 2400 تفاوت دارد.

این شرکت فاش می‌کند که حداکثر فرکانس هسته عملکرد Exynos 2400eبیش از  ۳.۱ گیگاهرتز است که فقط ۰.۱ گیگاهرتز کمتر از Exynos 2400 محسوب می‌شود. سامسونگ توضیح داد: “برای دستگاه تلفن همراه تنظیم/بهینه شده است.”

سامسونگ توانسته است بهره‌وری و پایداری تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ خود را تا حدی بهبود بخشد که هر دو نوع اگزینوس و اسنپدراگون سری گلکسی اس ۲۴ عملکرد مشابهی را در اکثر موارد استفاده ارائه می‌دهند. با این حال، کاهش سرعت فرکانس برای S24 FE مدیریت حرارتی بهتری را هدف قرار می‌دهد، زیرا این گوشی دارای سیستم اتلاف حرارت نسبتا پایین‌تری در مقایسه با گلکسی S24 یا S24+ است.

سرعت فرکانس کمتر ۱۰۰ مگاهرتز احتمالا منجر به شکاف عملکرد قابل توجهی در مقایسه با دستگاه‌های پرچمدار نمی‌شود. علاوه بر این، تراشه‌های گوشی‌های هوشمند به ندرت در استفاده روزمره به حداکثر فرکانس خود می‌رسند. این خبر خوبی برای کسانی است که Galaxy S24 FE را در نظر دارند.

با این وجود، توجه به این نکته نیز مهم است که عملکرد کلی همچنان می‌تواند بدون کاهش یا تغییر سرعت اوج ساعت به‌صورت متفاوت تنظیم شود. در مورد دیگر جنبه‌ها، گلکسی اس ۲۴FE دارای یک پنل ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X است که از نرخ رفرش تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این پنل به حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت می‌رسد که تجربه پخش ویدئو HDR نسبتا خوبی را تضمین می‌کند. وزن این گوشی ۲۱۳ گرم و ضخامت آن ۸ میلی‌متر است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا