اخبار

درآمد اچ تی سی نسبت به سال گذشته ۳۷.۴ درصد کاهش را نشان ‌می‌دهد

کمپانی تایوانی اچ تی سی به هیچ وجه ماه‌ها و سال‌های خوبی را از لحاظ وضعیت اقتصادی و درآمد کلی سپری نمی‌کند و با یک شیب نسبتا تند، در مسیر سقوط قرار گرفته است. مدیران امیدوار بودند که انتشار آمار جدید درآمد اچ تی سی بتواند این شیب را کاهش دهد، اما گویا باز هم تغییری در این روند حاصل نشده است.
مدیران و سهام‌داران اچ تی سی امیدوار بودند که با عرضه‌ی پرچمدار قدرتمند خود یعنی اچ تی سی ۱۰ (HTC 10) بتوانند آمار فروش بالایی را برای این اسمارت فون به ثبت برسانند و علاوه بر آن، استقبال گسترده از هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو (HTC Vive) هم بتواند به این آمار اضافه شود و با یک رکوردشکنی عظیم نسبت به ماه‌های اخیر، اوضاع درآمد اچ تی سی را کاملا دگرگون کند.
اما گویا نه تنها این محصولات جدید نتوانسته‌اند درآمد اچ تی سی را به حد معقولی برسانند، بلکه حتی این درآمد از سال گذشته نیز پایین‌تر بوده است و شیب سقوط اچ تی سی شدیدتر شده است! طبق گزارشی که اخیرا از آمار رسمی درآمد اچ تی سی منتشر شده است، این میزان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود ۳۷.۴ درصد کاهش داشته است؛ یعنی حتی زمانی که اچ تی سی با فروش نه چندان مناسب اچ تی سی وان ام ۹ مواجه شده بود و اوضاع خوبی هم نداشت، باز هم از سال جاری درآمد بیشتری کسب کرده بود!

اوضاع درآمد اچ تی سی تمام سهامداران و مدیران تایوانی را نگران کرده است

بر طبق اطلاعات مندرج در این گزارش، درآمد تلفیقی اچ تی سی در ماه میلادی گذشته (ماه می) حدود ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار تایوان (۲۰۹ میلیون دلار) بوده است که این درآمد نسبت به ماه می سال ۲۰۱۵ حدود ۳۷.۴۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این کاهش ۳۷ درصدی آن‌هم در زمانی که این کمپانی امیدوار بوده که اچ تی سی ۱۰ بتواند رکود و سقوط ارزش سهام آن را متوقف کند، می‌تواند یک زنگ هشدار جدی باشد برای مدیران این کمپانی که نمی‌توانند خود را با نیازهای کاربران و تغییرات بازار هماهنگ کنند؛ همه‌ی ما در گذشته دیده‌ایم که چه بلایی بر سر کمپانی‌های بزرگی نظیر نوکیا که نتوانستند خود را با تغییرات بازار هماهنگ کنند، آمده است.
البته تنها نکته‌ی امیدوارکننده‌ای که در این گزارش از درآمد اچ تی سی وجود دارد این است که آمار آنها نسبت به ماه گذشته بهتر شده است. درآمد تلفیقی این برند تایوانی در ماه آوریل حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تایوان (۱۷۶ میلیون دلار) بوده است و این آمار نشان می‌دهد که درآمدها در ماه می نسبت به ماه آوریل حدود ۱۷.۴ درصد رشد داشته است.
در تصویر زیر می‌توانید خلاصه‌ای از این آمار در پنج ماه اول سال ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته را به‌صورت یک جدول مشاهده کنید:
درآمد اچ تی سی نسبت به سال گذشته ۳۷.۴ درصد کاهش را نشان ‌می‌دهد
نکته‌ی عجیب اینجاست که اگر آمار درآمد تلفیقی اچ تی سی در تمام پنج ماه اول سال ۲۰۱۶ را با بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ میلادی مقایسه کنیم، آماری معادل ۵۸ درصد کاهش به دست می‌آید که این موضوع عمق فاجعه را نشان می‌دهد و به‌صورت خیلی روشن مشخص می‌کند که سقوط اچ تی سی نه تنها در یک زمان محدود بلکه در کل اوقات سال در حال ادامه پیدا کردن است.
همچنین سهامداران این کمپانی امیدوار بودند که با عرضه‌ی اولین ساعت هوشمند اچ تی سی با نام رمزی Halfbeak که قرار بود در ماه جاری اتفاق بیافتد، بخشی از این کسری درآمدها جبران شود، اما عرضه‌ی این ساعت نیز حداقل تا اوایل پاییز به تاخیر افتاده است و دیگر هیچ محصول هیجان‌انگیز دیگری هم در برنامه‌ریزی این کمپانی باقی نمانده که بتواند این شیب نزولی را متوقف کند؛ بسیار جالب و البته چالش برانگیز خواهد بود که ببینیم آیا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶، مدیران این برند تایوانی می‌توانند شرایط را تغییر دهند و یا اچ تی سی هم به سرنوشت برندهای محبوبی دچار خواهد شد که امروزه به‌طور کامل از ذهن کاربران پاک شده‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا