اخبار

دوربین هواوی پی ۲۰ پرو با امتیاز ۱۰۹ DxO Mark رکورد شکست

دوربین هواوی پی ۲۰ پرو فراتر از انتظار ساخته شده است. این دوربین در DxO Mark امتیاز ۱۰۹ را دریافت کرد و رکورد گلکسی اس ۹ پلاس را شکست.
همه شرکت ها و برند های معتبر دنیا سعی می نند تا به گونه ای دوربین گوشی ها خود را طراحی کنند که در DxO Mark امتیاز مناسبی دریافت کند. DxO Mark یک وبسایت معتبر برای سنجش میزان کارایی دوربین گوشی های مختلف است. امتیاز دوربین هواوی پی ۲۰ پرو درون DxO Mark، در مقایسه با تمامی پرچمدارانی که تا امروز به منظور ارزیابی در آن ظاهر شده‌اند خارق‌العاده محسوب می‌شود.
هواوی پی ۲۰ پرو با امتیاز ۱۰۹ دوربین یک پله بالاتر از گلکسی اس ۹ پلاس ۹۹ امتیازی قرار گرفت. اکنون پرچمدار تازه وارد سامسونگ به جای رده دوم، در رده سوم برترین دوربین‌های موبایل بر اساس سیستم امتیازدهی این وب سایت قرار گرفته است، چرا که هواوی پی ۲۰ نیز توانست همانند برادر بزرگتر خود، با کسب امتیاز ۱۰۲ رکوردشکنی کند.
در بخش فیلم برداری این گوشی، امتیاز ۹۸ و در بخش عکسبرداری امتیاز فوق العاده ۱۱۴ را دریافت کرد. در نخستین ماژول دوربین سه گانه از یک سنسور رنگی بزرگ “۱/۱٫۷۳ استفاده شده که در همکاری با سنسور سیاه و سفید “۱/۲٫۷۸، تصاویری فوق‌العاده شفاف با حداقل نویز ممکن ثبت می‌کند.
سه لنز مجزا روی دوربین این گوشی سوار شده است. لنز اول ۴۰، دوم ۲۰ و سوم تله فوتو ۸ مگاپیکسلی است.. بر اساس اعلام DxO، بزرگنمایی این دوربین بهتر از تمامی دوربین‌های موبایلی است که تا امروز در این وب سایت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
هرچند که در دوربین هواوی پی ۲۰ خبری از سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی نبوده و همانند پرچمداران سال‌های گذشته این شرکت، شاهد یک سنسور رنگی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور سیاه و سفید ۲۰ مگاپیکسلی هستیم.
گرچه کاربران ارزش خاصی برای امتیاز دوربین‌های موبایل در مرجع DxO قائل هستند، اما اصلی‌ترین ملاک برای ارزیابی توان یک دوربین، مشاهده نمونه تصاویر ثبت شده توسط آن و مقایسه آن‌ها با عکس‌های ثبت شده توسط دیگر دوربین‌ها در شرایط یکسان است.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا