اخبار

رام اندروید چیست؟ آشنایی بیشتر با رام های اندروید

رام اندروید به معنای سیستم عامل و بستر راه اندازی سیستم اندرویدی در هر گوشی است. رام در معنا بیشتر به عنوان حافظه به کار می رود اما در مورد گوشی های اندرویدی این مساله کاملا متفاوت خواهد بود.
در ادامه مطلب با رام اندروید بیشتر آشنا خواهیم شد.

چند نوع رام اندروید داریم؟

هر برند و شرکت معتبر دنیا برای گوشی های خود زیر ساخت های متفاوتی را در زمان قرار گیری نسخه اصلی اندروید قرار می دهند. به همین دلیل است که تفاوت های زیادی مثلا بین اندروید موجود روی گوشی های سامسونگ و اندروید موجود روی گوشی های هواوی است. البته گوگل با عرضه اندروید One قوانین خاص و سختی برای سازندگان این نسخه از اندروید وضع کرده که در آن نوع سخت‌افزار نیز تعیین شده است.
رام اندروید گونه های مختلفی دارد. یک سری از آن ها به صورت رسمی از طرف سازنده هر برند تولید می شوند، اما برخی دیگر رام کاستوم یا شخصی سازی شده هستند. گاهی این رام‌ها توسط تنها یک فرد تولید می‌شود و گاهی حاصل کار یک تیم کوچک است.

رام کاستوم قابلیت های ویژه دارد

رام کاستوم یا شخصی سازی شده قابلیت های ویژه و منحصر به فردی را در اختیار دارد. به طور معمول هر رام کاستوم می تواند تنظیمات بسیار لایه ای و خاص را به کاربر اندرویدی ارائه دهد که رام رسمی آن محصول قادر به انجام آن نیست.
رام اندروید سفارشی در ابتدا بسیار به کار برده می شد. چرا که این رام ها اکثرا دارای قابلیت های زیاد در دریافت به موقع و سریع آپدیت بودند. البته این مسئله امروزه چندان به چشم نمی‌آید و از اهمیت برخوردار نیست زیرا تقریبا تمامی گوشی‌های جدید از پشتیبانی مناسبی برخوردار هستند و به طور مرتب نسخه‌ها و به‌روز‌رسانی‌های جدید اندروید را دریافت می‌کنند. هر چند که با ایجاد پروژه تربل اندروید، دیگر جایی برای نگرانی از بروز رسانی و آپدیت امنیتی و سیستم عامل اندرویدی نیست.

مطالب مرتبط:

رام محبوب Paranoid با بهبود قابلیت‌ ها، امکانات و تیم توسعه جدید به فعالیت بازگشت

رام MIUI ۸ شیائومی دارای طراحی و ویژگی‌های جدید خواهد بود

آموزش فلش کردن گوشی‌های Huawei با چند روش

البته هر چه بیشتر جلو می رویم، با توسعه روز افزون سیستم عامل اندروید و پروژه های مرتبط با آن، نیاز به رام اندرویدی کمتر احساس شده و همچنین توانایی گوگل در ارائه جزییات و قابلیت های جدید در نسخه های آخر آن مثل اندروید نوقا و اوریو بسیار بالا رفته است.
به علاوه به جز از خطراتی که ممکن است استفاده از رام‌های سفارشی برای دستگاه شما داشته باشد، بسیاری از قابلیت‌های گوشی از جمله تنظیمات دوربین را نیز با استفاده از رام‌های سفارشی از دست خواهید داد. سیستم عامل اندروید اکنون بسیار باثبات‌تر و امن‌تر از آن چیزی است که در ابتدا بود و بسیاری از قابلیت‌ها که با استفاده از رام‌های سفارشی بدست می‌آمد مانند مجوز‌های مربوط به اپلیکیشن‌‌ها، کنترل اعلان‌ها و حذف فایل‌های ناخواسته نرم‌افزاری، امروزه در مدل‌های مدرن گوشی‌های اندرویدی تدارک دیده شده‌اند.
البته هنوز هم افرادی هستند که علاقه مند به استفاده از رام اندرویدی باشند.
 


بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود رام های گوشی های لومیا با لینک مستقیم

آموزش فلش(نصب رام) و دانگرید گوشی های Lumia

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا