ریپورتاژ آگهی

راه افزایش طول عمر باتری آیفون

باتری گوشی تلفن همراه از اولین قسمت‌های آن است که نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کند. این مسئله در مورد آیفون نیز صادق است. از طرفی، تعمیر آیفون کاری هزینه‌بردار و بسیار تخصصی است که هرکسی توان انجام آن را ندارد. به همین دلیل، بهتر است تا جای ممکن از خراب شدن قسمت‌های مختلفی آیفون خود پیشگیری کنیم.

در این مقاله، راه‌هایی برای افزایش طول عمر باتری آیفون معرفی می‌کنیم. با توجه به اینکه قیمت باتری آیفون روزبه‌روز در حال افزایش است، توجه به این راه‌ها می‌تواند، شما را از تعمیرات iphone تا جای ممکن، بی‌نیاز کند. اگر گوشی‌تان آیفون است با ما همراه باشید.

راه کارهای اصلی کاهش مصرف باتری

تکنیک‌های بی‌شماری برای افزایش طول عمر باتری آیفون وجود دارند. برخی از این تکنیک­ها، بسیار بیشتر از بقیه موثر هستند. درواقع، آن‌ها روی نشتی‌های بزرگ انرژی در گوشی تمرکز دارند. در اینجا، اصلی‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

شناسایی برنامه های پرمصرف

برخی برنامه‌ها بسیار بیشتر از حد معمول، انرژی باتری را مصرف می‌کنند تا جایی که درنهایت، ناچار از تعمیر آیفون خود می‌شوید.

به‌منظور شناسایی این برنامه‌ها به قسمت تنظیمات باتری یا Setting Battery بروید. در این بخش، لیستی از برنامه‌ها را خواهید دید که در ۲۴ ساعت یا یک هفته گذشته، بیشترین مصرف باتری را داشته‌اند. اگر روی نماد ساعت کوچک در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید، می‌توانید ببینید که هر برنامه در این بازه زمانی، چقدر روی صفحه و چقدر در پس‌زمینه، اجرا شده است.

با شناسایی الگوی مصرف برنامه‌های مختلف از اجراشدن آن‌ها در پس‌زمینه جلوگیری کرده و در صورت امکان آن‌ها را حذف یا جایگزین کنید.

کم کردن نور صفحه

ال سی دی آیفون ، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده باتری آن است. از اسلایدر بخش Control Setting می‌توانید نور ال سی دی آیفون خود را کم کنید. گزینه هوشمندانه‌تر برای این کار، استفاده از نور خودکار یا Auto-Brightness است. این گزینه، نور LCD را با توجه به نور محیط، تنظیم می‌کند.

توجه داشته باشید که استفاده از گزینه نور خودکار، به‌خصوص برای افرادی که بیشتر در محیط‌های بسته با نور کم از گوشی خود استفاده می‌کنند، مفید است. این امر به این دلیل است که روشن بودن این گزینه در محیط‌هایی با نور زیاد، مصرف برق ال سی دی آیفون را نه‌تنها کاهش نمی­دهد بلکه افزایش نیز می‌دهد. این گزینه بسته به نسخه ios تلفن می‌تواند در بخش Accessibility Setting یا از طریق مسیر قابل دستریس باشد:

  • Setting
  • General
  • Accessibility
  • Display
  • Accommodations

راه افزایش طول عمر باتری آیفون

ممکن است، فعال و غیرفعال کردن مدام این گزینه، کمی از کاربر وقت بگیرد اما توجه به مصرف باتری LCD نیاز به مراجعه به مراکز تعمیرات iphone به‌منظور تعمیر یا تعویض باتری آن را به‌شدت کاهش می‌دهد.

محدود کردن به روز رسانی ها

برخی از اپلیکیشن­ها به‌خصوص اپلیکیشن­های شبکه‌های اجتماعی، مانند اینستاگرام، به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی محتوای خود هستند. آن‌ها با این کار باعث می‌شوند، هر بار که کاربر آن‌ها را باز می‌کند با محتوایی خودبه‌خود آپدیت شده مواجه شود. در غیر این صورت، کاربر باید خودش این کار را به‌صورت دستی انجام دهد. مثلا در اینستاگرام، باید یک‌بار صفحه را به پایین بکشد. به این قابلیت، بکگراند ریفرش (Background Refresh) می‌گویند.

این قابلیت، در عین راحتی‌ای که برای کاربر به همراه می‌آورد، نیاز او به تعمیر آیفون را تسریع می­کند. با طی کردن مسیر زیر، این گزینه را خاموش کنید.

  • Setting
  • General
  • Background App Refresh

درست مانند بکگراند ریفرش، آپدیت شدن خودکار برنامه‌ها نیز به قیمت باتری آیفون تمام می‌شود. به همین دلیل، بهتر است، حداقل به‌روزرسانی خودکار برخی از برنامه‌های غیرضروری را خاموش کرده و در صورت لزوم، به‌صورت دستی آن‌ها را آپدیت کنید. این کار را از طریق مسیر زیر انجام دهید.

  • Settings
  • iTunes & App Store
  • خاموش کردن آپدیت خودکار برای هر برنامه

روشن کردن حالت کم مصرف

پاورمود (Power mode) یا حالت کم‌مصرف تلفن همراه، گزینه جدیدی نیست اما بسیار مفید است. این حالت، عملکردهای زیر را در آیفون، کاهش داده یا غیرفعال می‌کند:

  • ایمیل فچ (Email Fetch)
  • Hey Siri
  • به‌روزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه
  • دانلود خودکار

این حالت، همچنین، قفل خودکار ال سی دی آیفون را روی ۳۰ ثانیه تنظیم می‌کند. در این حالت، زمانی که باتری گوشی به ۲۰ درصد رسید، iOS، پیشنهاد روشن شدن این قفل را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، می‌توان به‌صورت دستی و با رفتن به بخش تنظیمات، این گزینه را هم فعال کرد.

راه افزایش طول عمر باتری آیفون

راه کارهای فرعی کاهش مصرف باتری آیفون

علاوه بر راه‌کارهای اصلی، برخی تکنیک­ها هم هستند که ممکن است با توجه به نوع مصرف کاربر از گوشی آیفون، بتوانند مصرف باتری آن را کاهش دهند. سه مورد از این تکنیک­ها را در این بخش معرفی می‌کنیم.

کم کردن سطح نور چراغ قوه

درست است که استفاده از چراغ‌قوه گوشی، ممکن است فقط در مواقع استثنائی پیش بیاید اما این گزینه، بسیار بیشتر از یک اپلیکیشن معمولی، باتری مصرف می‌کند. اگر به‌طورمعمول از این گزینه استفاده می‌کنید، سطح نور آن را کاهش دهید. در نسخه iOS 11، چهار سطح نور برای چراغ‌قوه طراحی شده است. بهتر است نور آن را روی سطوح یک یا دو تنظیم کنید. به‌منظور این کار، مسیر زیر را به ترتیب از بالا به پایین طی کنید:

  • Control Setting
  • ۳D Touch
  • Flashlight

با نگه‌داشتن گزینه Flashlight، تنظیم سطوح نور آن، قابل انجام خواهد بود. استفاده زیاد از چراغ‌قوه با نور زیاد می‌تواند به قیمت باتری آیفون شما در آینده نزدیک، تمام شود.

تنظیم گزینه های push و fetch در ایمیل

یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان باتری آیفون، اپلیکیشن ایمیل است. خود اپلیکیشن­های ایمیل، مصرف چندانی ندارند اما این ایمیل‌های دریافتی زیاد هستند که مرتبا آن را به‌کارانداخته و باعث مصرف شدن باتری می‌شوند. درواقع، ایمیل‌های تبلیغاتی، نه‌تنها وقت شما را می‌گیرند بلکه شما را زودتر ازآنچه فکرش را بکنید، راهی مراکز تعمیر آیفون می‌کنند.

برای کاهش مصرف باتری این اپلیکیشن، باید گزینه‌های push و fetch را در آن خاموش کنید. برای این منظور، مسیر زیر را طی کنید:

  • Setting
  • Accounts & Passwords
  • Fetch New Data

در قسمت Fetch New Data ابتدا گزینه push را خاموش کنید سپس بخش Fetch را به دستی یا Manually تغییر دهید. به‌این‌ترتیب، اپلیکیشن ایمیل، دیگر به‌طور خودکار به دنبال ایمیل‌های دریافتی جدید، نمی‌گردد. در این حالت، به‌منظور چک کردن ایمیل، باید وارد اپلیکیشن ایمیل شد چراکه نوتیفیکیشنی از سوی این اپ، اعلام نمی‌شود. همچنین، خاموش کردن نوتیفیکشن بقیه اپلیکیشن­ها نیز همین نتیجه را در بر خواهد داشت.

محدود کردن استفاده از لوکیشن

اپلیکیشن­هایی که برای کار کردن به لوکیشن نیاز دارند، کاربر را زودتر راهی مراکز تعمیرات آیفون به خاطر ازکارافتادن باتری، خواهند کرد. نکته اینجاست که استفاده برخی از این اپلیکشن­ها از لوکیشن، تنها به سود آن‌هاست نه کاربر! با استفاده از مسیر زیر، دسترسی غیرضروری اپلیکیشن­ها به لوکیشن را قطع کنید.

  • Settings
  • Privacy
  • Location Services

 

سخن آخر

یکی از اصلی‌ترین دلایل مراجعه افراد به مراکز تعمیرات iphone ، خرابی باتری آن است. این در حالی است که با تغییر الگوی مصرف خود در استفاده از این گوشی، می‌توانیم از مواجهه با قیمت باتری آیفون در امان بمانیم.

در یک گوشی تلفن همراه، اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی، برنامه‌ها و اپلیکیشن­ها هستند. با انجام تنظیماتی می‌توان، دسترسی‌ها، اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌های آن‌ها را محدود کرده و درنتیجه، مصرف باتری آیفون را کاهش داد. همچنین با ایجاد تغییراتی در نور ال سی دی آیفون و استفاده در حالت پاورمود، نیاز به تعمیر آیفون و تعویض باتری آن تا مدت‌ها به تعویق خواهد افتاد.

منبع : iFixit.ir

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا