اخبار

سازنده‌ی اسکنر عنبیه‌ی چشم برای گلکسی نوت ۷ مشخص شد

حتما تا حالا دیگر متوجه شده‌اید که سامسونگ قصد دارد نسل جدید سری فبلت‌های نوت خود را با نام گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) عرضه کرده و به‎صورت مستقیم از نسل پنجم به نسل هفتم جهش کند. به‎تازگی ابعاد جدیدی از قابلیت‌های بیومتریک نوت ۷ مشخص شده که باعث خوشحالی کاربران شده است.
طبق گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده است، سامسونگ با یک کمپانی کره‌ای دیگر به نام پترون (Patron) قرادادی را امضا کرده است که مربوط به ساخت تجهیزات و سنسورهای زیستی برای گلکسی نوت ۷ می‌شود. کمپانی کره‌ای پترون در زمینه‌ی ساخت تجهیزات تصویربرداری فعالیت می‌کند و علاوه بر سابقه‌ی بالایی که در این زمینه دارد، حدود چند ماه پیش و در جریان یک مزایده که به صورت محدود برگزار شد، توانست برنده‌ی این معامله شود و سفارش تولید اسکنرهای عنبیه‌ی چشم برای نسل هفتم گلکسی نوت سامسونگ را به خود اختصاص دهد.
 
سازنده‌ی اسکنر عنبیه‌ی چشم در گلکسی نوت ۷ مشخص شد
 
تا به اینجای کار، کمپانی پترون تنها شرکتی است که در این زمینه با سامسونگ همکاری می‌کند و البته مشخص نیست که آیا با توجه به سفارش عظیم سامسونگ و مدت زمان کمی تا که زمان عرضه‌ی احتمالی این فبلت باقی مانده است، پترون می‌تواند تمام اسکنرهای مورد نظر سامسونگ را در زمان تعیین شده تحویل آنها دهد و یا کمپانی‌های سازنده‌ی دیگری نیز در این سفارش سهیم خواهند شد؛ گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد در فصل تابستان و در ماه آگوست (اواسط مرداد ماه) از گلکسی نوت ۷ به صورت رسمی پرده‌برداری کند.
انتخاب این زمان توسط سامسونگ به دلیل آن است که معرفی و عرضه‌ی فبلت پرچمدار آنها حدود یک ماه زودتر از فبلت بعدی اپل یعنی آیفون ۷ پلاس یا شاید هم آیفون ۷ پرو صورت بگیرد و در فرصتی که بازار از رقیب دیرینه خالی شده است، بتوانند فروش موفقیت آمیز نوت ۷ را تضمین کنند.
جالب است بدانید که گلکسی نوت ۷ اولین محصولی از سامسونگ نخواهد بود که دارای اسکنر عنبیه‌ی چشم خواهد بود و این برند کره‌ای پیش از این هم محصولی با این قابلیت را در کشور هند عرضه کرده بود. گلکسی تب آیریس (Galaxy Tab Iris) نام مدلی است که دارای اسکنر عنبیه‌ی چشم بود (یکی از معانی کلمات آیریس، عنبیه‌ی چشم است) و به صورت محدود برای مقامات دولتی هند طراحی شده بود تا آنها بتوانند سطح امنیت بالاتری نسبت به اسکنر اثر انگشت را از دیوایس شخصی و سازمانی خود دریافت کنند.
حالا باید دید که آیا نسل جدید سری فبلت‌های نوت می‌تواند با دارا بودن این قابلیت به‌عنوان اولین اسمارت فون پرچمدار سامسونگ در بازار که از اسکنر آیریس برخوردار است، موفقیت چشمگیر اجداد خود و به‎خصوص گلکسی نوت ۵ را تکرار کند یا خیر. گفته می‌شود که گلکسی نوت ۷ با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، نمایشگر ۵.۸ اینچی کواد اچ دی از نوع پنل های آمولد، جدیدترین پردازنده‌ی اسنپدراگون و البته احتمالا به همراه مدلی با پردازنده‌ی اگزینوس سامسونگ، اسکنر عنبیه‌ی چشم و طراحی باریک‌تر نسبت به نسل پنجم سری ۵ عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا