اخبار تکنولوژی

سال آینده دو مدل گوشی Galaxy Z Fold7 عرضه می شود

طبق گزارشی که از GalaxyClub منتشر شده، سامسونگ در حال آماده سازی نه یک، بلکه دو نسخه از گوشی Galaxy Z Fold7 خود است. منبع نزدیک به نشریه خبری سه اسم رمز را برای تاشوهای سال آینده به اشتراک گذاشت، B7 که Z Flip7 است، Q7 که Z Fold7 بوده و Q7M تاشو ناشناخته است.

با توجه به اینکه با “Q7” شروع می‌شود، به راحتی می‌توان فرض کرد که این یک دستگاه Z Fold است، اما نام “M” در حال حاضر نامشخص است. Galaxy Z Fold6 Special Edition که اخیراً در کره جنوبی معرفی شده، دارای کد Q6A است، بنابراین اگر Q7M یک گوشی نسخه ویژه بود، باید Q7A می‌بود. یا حداقل این چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

شاید مدل Q7M تاشوی ارزان قیمتی باشد که کارشناسان در سال گذشته درباره آن صحبت کرده‌اند. برخی نشان می‌دهند که سامسونگ در حال کار بر روی گسترش مجموعه‌های Fold و Flip خود با گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده، اما ما هنوز هیچ چیز اساسی نداریم.

در دیگر خبرها سامسونگ بی سر و صدا جدیدترین پردازنده خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه با نام پردازنده Exynos 1580 معرفی کرده است که به عنوان جانشین Exynos 1480 شناخته می‌شود. این پردازنده داخلی توسط Samsung Semiconductor توسعه داده شده و بر روی یک فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده است.

گوشی Galaxy Z Fold7 در دو مدل به فروش می رسد

چیپست هشت هسته‌ای با پشتیبانی از دوربین‌های حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسلی، ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI) و واحد پردازش عصبی (NPU) با NPU با توان محاسباتی ۱۴.۷ ترافلاپس ارائه می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند که می‌تواند تا ۳۷ درصد عملکرد گرافیک را بهبود بخشد. شایان ذکر است که سامسونگ گلکسی A56 5G یکی از گوشی‌های هوشمند ادعایی است که انتظار می‌رود از این چیپست استفاده کند.

به گفته سامسونگ، چیپست Exynos 1580 با هسته‌های ارتقا یافته ARM v9 و معماری سه خوشه‌ای جدید عرضه می‌شود. این شامل یک هسته اصلی Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز می‌شود. اگزینوس ۱۵۸۰ از رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای یک NPU بوده که تا ۱۴.۷ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) و ظرفیت حافظه ارتقا یافته ۲ مگابایت را پشتیبانی می‌کند.

این چیپست با یک پردازنده گرافیکی سفارشی نسل سوم سامسونگ Xclipse 540 همراه می‌شود که ادعا شده حداکثر عملکرد را تا ۳۷ درصد بهبود می‌بخشد. پردازنده گرافیکی این چیپ در حال حاضر دارای دو پردازنده گروه کاری (WGP)، افزایش ظرفیت حافظه نهان GL2 به میزان دو برابر میزان پردازش واحد بافت است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا