اخبار

سامسونگ به دنبال تولید GPU های اختصاصی برای اکسینوز

در طی چند سال اخیر با تولید پردازنده های اکسینوز، سامسونگ کمی وابستگی خود را به قطعاد و تراشه های دیگر شرکت ها کمتر کرده است، از این پس نیز این شرکت تصمیم گرفته GPU مخصوص به خود را به نام S-GPU برای قرار گیری روی گوشی های هوشمندش بسازد..
تراشه‌های اکسینوس سامسونگ هم‌اکنون در بخش عمده‌ای از محصولات این کمپانی به‌ کار گرفته می‌شوند که اگرچه این موضوع برای کره‌ای‌ها مزایایی در بردارد؛ اما از سویی دیگر باعث افزایش وابستگی آن‌ها به ARM می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته،‌ تلاش سامسونگ برای توسعه‌ی GPU اختصاصی جهت کاهش وابستگی به تولیدکنندگان دیگر، بهبود سوددهی و همچنین سرعت‌ بخشیدن به پیشرفت‌های فنی، امری منطقی و معقول به‌ نظر می‌رسد.
البته واژه S در ابتدای این اسم بیشتر یه نظر می رسد در پی تولید هر چیزی در سامسونگ به طور کاملا اختصاصی و حرفه ای است. چرا که اگر نگاهی به محصولات آخر سامسونگ بیندازیم به این گزینه در گلکسی S و S Pen می رسیم. در حال حاضر مشخص نیست که سامسونگ تا سال آینده از عهده‌ی تجاری‌سازی GPU اختصاصی خود برخواهد آمد یا خیر؛ چرا که گزارش‌ها حاکی از برنامه‌‌ی پیشین این کمپانی برای عرضه‌ی تراشه‌ی یادشده از اکتبر سال ۲۰۱۵ هستند.
گفته می‌شود سامسونگ در نظر دارد سال آینده از پردازنده‌ی گرافیکی S-GPU در تراشه‌ی بالارده‌ی اکسینوس استفاده کند؛ بنابراین احتمالا کره‌ای‌ها در حال توسعه‌ی GPU یادشده در کنار گلکسی اس ۹ هستند. با توجه به استراتژی سخت‌افزاری اخیر سامسونگ، ممکن است S-GPU عهده‌دار پردازش‌های گرافیکی در گلسی نوت ۹ نیز باشد؛ فبلتی که احتمالا در نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.
از آنجا که سامسونگ پیشرفت‌های فنی خود را ماه‌ها پیش از تجاری‌سازی آن‌ها رونمایی می‌کند؛ احتمالا به‌زودی جزئیات بیشتری از پردازنده‌ی گرافیکی انحصاری کره‌ای‌ها منتشر خواهد شد.
S

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا