اخبار

سرفیس پرو ۴ محبوب‌ترین تبلت ویندوزی جهان

سرفیس پرو ۴

سرفیس پرو ۴ شرکت مایکروسافت به‌عنوان محبوب‌ترین تبلت ویندوزی جهان شناخته شده است ولی این امر موجب نشده است تا مایکروسافت به رتبه نخست برترین عرضه کنده محصولات ویندوزی تبدیل شود و این افتخار از آن شرکت اچ‌پی است.
البته فکر نکنید که مایکروسافت در رتبه دوم قرار گرفته است و محبوب بودن سرفیس پرو ۴ تنها موجب می‌شود تا این شرکت در رده تبلت‌های ویندوزی شرایط خوبی را داشته باشد ولی بازار دستگاه‌های ویندوزی بیشتر به‌واسطه لپ‌تاپ‌ها شناخته می‌شود و در مجموع دو رده تبلت و لپ‌تاپ شاهد این هستیم که بیشترین میزان مالکیت بر بازار به شرکت اچ‌پی تعلق دارد.
رتبه دوم به شرکت دل اختصاص یافته است که ۱۶ درصد از کل محصولات ویندوزی موجود در بازار جهانی را تامین می‌کند. همچنین شرکت لنوو تنها با سه درصد مالکیت کمتر، در رتبه سوم قرار دارد. رتبه‌های چهارم و پنجم به دو شرکت تایوانی به نام‌های ایسر و ایسوس اختصاص دارد و حتی پس از این شرکت‌ها نیز دو شرکت دیگر در رتبه‌ای بالاتر از مایکروسافت قرار گرفته‌اند.
در این میان شرکت مایکروسافت به‌واسطه سری سرفیس خود زیر ۳ درصد از بازار را در اختیار گرفته است که بخش عمده‌ای از این رقم به‌واسطه محبوبیت بالای سرفیس پرو ۴ به وجود آمده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که با عرضه شدن سرفیس پرو  نسخه LTE، شاهد بدل شدن این دستگاه به یکی از محبوب‌ترین محصولات مایکروسافت باشیم و به احتمال فراوان جایگاه محبوب‌ترین تبلت ویندوزی جهان به این محصول اختصاص خواهد یافت.
شایان ذکر است که تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی را می‌توان تنها محصولات جهان دانست که از سیستم عامل‌های شرکت مایکروسافت استفاده می‌کنند زیرا این شرکت رسما سیستم عامل ویندوزفون را به نابودی کشیده است و مدیریت مایکروسافت عملا هیچ کاری برای نجات سیستم عامل همراه قدیمی خود انجام نمی‌دهد. شایان ذکر است که ویندوزفون در حال حاضر کمتر از یک درصد از کل بازار جهان را در اختیار دارد که این امر نشان از وضعیت فاجعه‌بار این سیستم عامل همراه دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا