اخبار تکنولوژی

سری آیفون ۱۶ پرو به پنل نسل جدید اولد سامسونگ مجهزند

طبق گزارش‌ها، پرچم‌داران آتی اپل و گوگل دارای جدیدترین پنل OLED سامسونگ M14 خواهند بود که هم روشن‌تر و هم ماندگارتر از بهترین پنل فعلی گلکسی اس ۲۴ اولترا است. به نوعی سری آیفون ۱۶ پرو قرار است با چنین پنلی عرضه شوند.

گزارشی که توسط رسانه کره‌ای ETNews منتشر شده، جزئیات برنامه‌های سامسونگ دیسپلی را برای عرضه پنل اولد M14 به آیفون ۱۶ پرو، آیفون ۱۶ پرو مکس و همچنین سری پیکسل ۹ گوگل که در نیمه دوم سال عرضه می‌شود، ارائه می‌کند. نام M14 نشان می‌دهد که از مواد با کارایی بالاتر در پنل OLED استفاده می‌شود که احتمالاً در مجموع ۱۴ عدد است. M14 اولد روشن‌تر بوده و طول عمر بیشتری نسبت به مدل‌های OLED فعلی توسط Samsung Display دارد.

به گفته منابع داخلی، به نقل از گزارش رسانه کره‌ای، آیفون ۱۶ پرو (۶.۳ اینچی) و ۱۶ پرو مکس (۶.۹ اینچی) دارای صفحه نمایش جدید خواهند بود، در حالی که مدل‌های ساده (۶.۱ اینچی ۱۶ و ۶.۷ اینچی ۱۶ پلاس) نمایشگر جدید نخواهند داشت. همان پنل‌های M12 را خواهد داشت که سری آیفون ۱۵ فعلی استفاده می‌کند.

سری آیفون ۱۶ پرو با نمایشگری روشن

طبق گزارش‌ها، تمامی سری‌های گوگل Pixel 9 از پنل جدیدتر M14 استفاده می‌کنند،‌ Pixel 9 و Pixel 9 Pro کوچکتر و Pixel 9 Pro XL بزرگتر. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا این مدل گوشی‌ها رسما توسط شرکت سازنده رونمایی و عرضه شود. سامسونگ هر سال تولید پنل نمایشگر گوشی برندهای مختلف و بزرگی چون گوگل و اپل را برعهده می‌گیرد و تامین کننده اصلی نمایشگر آنها است.

انتظار داریم این نوع پنل را در سری گلکسی اس ۲۵ هم شاهد باشیم تا تحول قابل توجهی را مشاهده کنیم.

در دیگر خبرها هفته گذشته، گزارش‌های تایید نشده ادعا کردند که اپل تصمیم گرفته است توسعه یک جانشین کامل برای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را به نفع نسخه ارزان‌تر این دستگاه، برای عرضه احتمالی در اواخر سال ۲۰۲۵ به تعویق بیندازد. اکنون اخباری پیرامون این شرکت وجود دارد و به گوش می‌رسد. گفته شده اپل در حال توسعه عینک AR یا همان واقعیت افزوده است.

در سال ۲۰۱۹، شایعات تایید نشده ادعا می‌کردند که اپل در حال کار بر روی عینک‌های AR برای عرضه در سال ۲۰۲۳ است، در سال ۲۰۲۲، شایعات دیگر ادعا کردند که این عینک AR اپل در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. اکنون که اولین هدست Vision Pro از فوریه برای فروش در دسترس قرار گرفت، مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، در خبرنامه Power On خود، امروز ادعا می‌کند که اپل “تلاش‌های خود را برای توسعه عینک‌های فقط AR” تجدید کرده است.

با این اوصاف، گورمن با استفاده از منابع ناشناس می‌گوید که توسعه این محصولات هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. او گفت که طبق گفته منابع خود در این شرکت، اپل فکر نمی‌کند این محصول جدید تا چند سال آینده آماده شود. عینک‌ AR توسط بسیاری به عنوان راهی برای ارائه ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند در هدست‌های پوشیدنی تلقی می‌شود که بخش عمده‌ای از هدست‌های MR سنتی مانند Vision Pro یا دستگاه‌های خانواده Meta Quest ارائه نمی‌دهند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا