اخبار تکنولوژی

سری اوپو رنو ۱۲ در دو مدل معرفی شد

پس از هفته‌ها انتشار تیزر و لو رفتن، سرانجام اوپو از سری مورد انتظار رنو ۱۲ رونمایی کرد. این مجموعه شامل رنو ۱۲ و رنو ۱۲ پرو است که در بازار داخلی این برند در چین معرفی شده‌اند.

ابتدا در مورد مدل پایه صحبت می‌کنیم، این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی منحنی OLED با وضوح ۱.۵K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز، حداکثر روشنایی تا ۱۲۰۰ نیت و کاهش نور PWM در سطح ۲۱۶۰ هرتز با پوشش Corning Gorillass Vitus 2 محافظت می‌شود.

در بخش سخت افزاری، رنو ۱۲ به تراشه مدیاتک Dimensity 8250 Star Speed Edition مجهز شده که با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی انرژی این دستگاه را تامین می‌کند که از شارژ سریع سیمی ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

در بخش دوربین، یک دوربین سه گانه در قسمت عقب دارید که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با OIS (Sony LYT-600)، یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۲ دو برابری اپتیکال می‌شود. برای سلفی و تماس‌های ویدیویی، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در جلو دارید. سایر ویژگی‌های قابل‌توجه عبارتند از بلستر IR، اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر، IP65 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، بلندگوهای استریو، بلوتوث ۵.۴، وای‌فای ۶ و پوسته سفارشی ColorOS 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۴.

مدل بالاتر پرو دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی منحنی OLED است. همچنین وضوح FHD+، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز، کاهش نور PWM در سطح ۲۱۶۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت است. در بخش سخت افزاری، Reno 12 Pro با چیپ Dimensity 9200+ Star Speed Edition همراه شده که با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی رنو ۱۲ پرو را تامین می‌کند که از شارژ سریع سیمی ۸۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

سری اوپو رنو ۱۲ از راه رسید

در قسمت عقب دوربین سه گانه با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890 با OIS، لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری وجود دارد. سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بازگشت دوربین سلفی می‌شود. سایر ویژگی‌های قابل توجه عبارتند از: بلوتوث ۵.۴، مقاومت IP65 در برابر آب و گرد و غبار، بلندگوهای استریو، وای فای ۶، حسگر مادون قرمز، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و پوسته سفارشی ColorOS 14 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۴.

هر دو مدل رنو ۱۲ و رنو ۱۲ پرو در چندین رنگ مختلف عرضه می‌شوند. نوع پایه در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و هلویی و مدل پرو در رنگ‌های مشکی، بنفش و طلایی عرضه می‌شود. همچنین در پیکربندی‌های مختلف ذخیره‌سازی ارائه می‌شوند، بنابراین لیست کوتاهی در اینجا آمده است:

  • رنو ۱۲ (۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت) – ۲۶۹۹ یوان ( ۳۷۲ دلار)
  • رنو ۱۲ (۱۲ گیگ رم+ ۵۱۲ گیگ) – ۲۹۹۹ یوان (۴۱۳ دلار)
  • رنو ۱۲ (۱۶ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت) – ۲۹۹۹ یوان (۴۱۳ دلار)
  • رنو ۱۲ (۱۶ گیگ رم+۵۱۲ گیگ حافظه) – ۳۱۹۹ یوان (۴۴۱ دلار)
  • رنو ۱۲ پرو (۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت) – ۳,۳۹۹ یوان ( ۴۶۹ دلار)
  • رنو ۱۲ پرو (۱۲ گیگ رم+۵۱۲ گیگ حافظه) – ۳۶۹۹ یوان (۵۲۰ دلار)
  • رنو ۱۲ پرو (۱۶ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت) – ۳۹۹۹ یوان (۵۶۲ دلار)

این دستگاه‌ها در حال حاضر برای پیش‌سفارش فهرست شده‌اند و اولین فروش آن در چین در ۳۱ می ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

در دیگر خبرها سری اوپو فایند ایکس ۸ پیشتر در چین عرضه شده، اما شایعات در مورد سری فایند ایکس ۸ در حال حاضر شروع به ظهور کرده‌اند. جدیدترین‌ها حاکی از یک تغییر کامل از پردازنده‌های کوالکام است، زیرا هر دو مدل موجود در سری X8 ظاهراً از چیپست Dimensity 9400 مدیاتک پشتیبانی می‌کنند.

این اطلاعات از سوی اسمارت پیکاچو، مشاور Weibo می‌آید که ادعا می‌کند هر دو مدل فایند X8 از چیپست Dimensity 9400 استفاده می‌کنند. در حالی که کارشناس اطلاعات مدل‌های خاصی را نام نمی‌برد، با توجه به اینکه سری Find X7 دارای X7 پایه و X7 Ultra هستند، احتمالا اسمارت پیکاچو به Find X8 و X8 Ultra اشاره می‌کند.

با این حال، پیش بینی  قبلی از ایستگاه گفتگوی دیجیتال (DCS) تثبیت شده در تضاد است. در حالی که منبع اطلاعات جزئیات چیپ را به اشتراک نمی‌گذارد، DCS به سه مدل برای سری Find X8 اشاره کرد، احتمالا Find X8، X8 Pro و X8 Ultra. این گزارش‌های متناقض، عدم قطعیت پیرامون گوشی‌های Find X8 در حال حاضر را نشان می‌دهد. با انتشار احتمالاً چند ماه دیگر، جزئیات هنوز می‌توانند به طور قابل توجهی تغییر کنند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا