اخبار تکنولوژی

سری اپل آیفون ۱۷ باریک می شوند

انتظار نمی‌رود سری آیفون ۱۷ اپل تا سال آینده معرفی شود، اما جزئیات برنامه‌های ادعایی این شرکت برای دستگاه‌های آینده قبلا به صورت آنلاین منتشر شده است. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی مدل آیفون ۱۷ با بدنه باریک‌تر از گوشی‌های هوشمند فعلی این شرکت و همچنین نسخه‌های باریک‌تر از مدل های مک بوک پرو و ​​اپل واچ موجود خود است.

ماه گذشته، این شرکت یک مدل iPad Pro بازطراحی شده که باریک‌ترین تبلت اپل تا به امروز در کنار اپل Pencil Pro جدید بوده عرضه کرد. گورمن در خبرنامه هفتگی Power On خود بیان می‌کند که آیپد پرو تنها دستگاه اپل نیست که با شاسی باریک‌تر به‌روزرسانی می‌شود. وی با استناد به منابع ناشناس می‌گوید که شرکت کوپرتینویی بر روی توسعه یک مدل جدید با طراحی باریک به عنوان بخشی از سری آیفون ۱۷ متمرکز شده است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

علاقمندان ممکن است به یاد داشته باشند که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس هر دو ۷.۸ میلیمتر ضخامت دارند، در حالی که آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس ۸.۳ میلیمتر هستند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل مدل‌های Pro را مانند مدل‌های جدید iPad Pro (2024) به شاسی باریک‌تر مجهز می‌کند یا خیر.

به گفته Gurman، اپل همچنین در حال کار بر روی نسخه باریک‌تر مک بوک پرو است. آخرین مدل مک بوک پرو با تراشه M3 این شرکت و صفحه نمایش ۱۶ اینچی در حالت بسته ۱.۶۸ سانتی متر ضخامت دارد، در حالی که برادر کوچکتر آن کمی باریک‌تر و ۱.۵۶ سانتیمتر است.

مدل‌های اخیر مک‌بوک پرو به دلیل بازگشت شارژ MagSafe، اسلات کارت SD و پورت‌های اضافی، افزایش ضخامت داشته‌اند، در حالی که مدل‌های مک‌بوک ایر این شرکت پورت‌های کمتر و طراحی باریک‌تری دارند.

اپل آیفون ۱۷ باریک تر از همیشه

به همین ترتیب، گورمن در خبرنامه خود می گوید که اپل واچ با شاسی باریک‌تری نسبت به مدل‌های قبلی به روز می‌شود. مینگ چی کو، تحلیلگر TF Securities International، این ادعا را تایید می‌کند که ادعا کرده اپل واچ سری ۱۰ از طراحی باریکی برخوردار است و می‌تواند با نمایشگر بزرگ‌تر عرضه شود.

در دیگر خبرها رویداد بزرگ WWDC اپل از پیشرفت های هیجان انگیزی رونمایی کرد. از جمله آنها می توان به سیستم قدرتمند هوش مصنوعی جدید، اپل Intelligence اشاره کرد. در حالی که iOS 18 دارای یکپارچگی عمیق‌تر با هوش مصنوعی است، یک نکته وجود دارد، تنها برخی از مدل‌های آیفون می‌توانند از پتانسیل کامل آن استفاده کنند.

دارندگان آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس خوشحال می‌شوند! این مدل‌ها، با A17 Pro، تنها آیفون‌هایی هستند که در حال حاضر تأیید شده‌اند که ویژگی‌های هوشمند اپل را اجرا می‌کنند. این نشان می‌دهد که مدل‌های آینده آیفون ۱۶ پرو ممکن است به باشگاه بپیوندند، اما در حال حاضر، مهمانی منحصر به فرد است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا