اخبار تکنولوژی

سری ویوو S19 گوشی های هوشمند میان رده رونمایی شد

ویوو امروز گوشی‌های هوشمند سری ویوو S19 را در چین رونمایی کرد. این سری از مدل‌های استاندارد و پرو تشکیل شده است. آنها به عنوان جانشین S18 و S18 Pro که در دسامبر سال گذشته معرفی شدند، به بازار می‌رسند. جدیدترین مدل با طراحی جدید و ارتقاء تدریجی ارائه می‌شود. چند تفاوت بین S19 و S19 Pro وجود دارد.

با شروع از بخش نمایشگر، ویوو S19 و S19 Pro دارای صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی OLED با وضوح ۱.۵K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت هستند. هر دو گوشی با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه می‌شوند. اولی دارای یک صفحه تخت است در حالی که دومی دارای لبه‌های منحنی است. از نظر طراحی، S19 دارای یک جزیره بیضی شکل در پنل عقب بوده و این یک ماژول دایره‌ای در بالا و یک ماژول مستطیلی شکل در زیر قرار دارد. S19 Pro دارای استاندارد IP68 و IP69 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است.

در قسمت جلو، S19 دارای دوربین دوگانه عقب است که شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به OIS و یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض می‌شود. در همین حال، S19 Pro دارای یک دوربین عقب سه گانه است که شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX921 با OIS، یک لنز ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق العاده و یک واحد تله فوتو با قابلیت OIS 50 مگاپیکسلی با زوم دیجیتال ۵۰ برابر است. هر دو گوشی دارای فلاش LED حلقه‌ای هستند. S19 دو به یک دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است. این دستگاه‌ها همچنین قادر به عکاسی پرتره تا سه فاصله کانونی هستند و نوع پرو نیز توانایی ۸۵ میلیمتری را ارائه می‌دهد.

در بخش سخت افزاری، ویوو اس ۱۹ به اسنپدراگون ۷ نسل ۳ مجهز شده که مشابه مدل قبلی است. S19 Pro همچنین از همان چیپست S18 Pro برخوردار بوده که Dimensity 9200+ است. هر دو گوشی دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هستند. دوگانه S19 با باتری ارتقا یافته با مدل‌های استاندارد و پرو عرضه می‌شود که به ترتیب ۶۰۰۰ و ۵۵۰۰ میلی آمپرساعتی هستند. هر دو از شارژ سیمی ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل OriginOS 4 مبتنی بر اندروید ۱۴.

سری ویوو S19 از راه رسید

S19 از ۲۴۹۹ یوان ( ۳۴۴ دلار) برای نسخه پایه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود در حالی که گزینه ۱۲ گیگابایت رم+ ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۲۶۹۹ یوان ( ۳۷۲ دلار) قیمت دارد. پیکربندی‌های ۱۲ گیگ رم+ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم+ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب ۲۹۹۹ یوان (۴۱۳ دلار) و ۳۲۹۹ یوان (~۴۵۵ دلار) قیمت دارند.

همان پیکربندی‌های فوق‌الذکر ویوو S19 Pro دارای برچسب قیمتی ۳۲۹۹ یوان (۴۵۵ دلار)، ۳۴۹۹ یوان (۴۸۲ دلار)، ۳۷۹۹ یوان (۵۲۳ دلار) و ۳۹۹۹ یوان (۵۵۱ دلار) هستند. S19 در رنگ‌ آبی، خاکستری، هلویی (استاندارد) و سبز (Pro) ارائه می‌شوند.

در دیگر خبرها ـویوو در سکوت یک گوشی هوشمند ارزان قیمت سری Y را در ویتنام معرفی و عرضه کرده است. گوشی ویوو Y18s در وب‌سایت رسمی این برند فهرست شد و مشخصات و ویژگی‌های کلیدی آن را فاش کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که این فقط یک مدل کاملاً جدید نیست، بنابراین در اینجا تمام جزئیات می‌پردازیم.

با نگاهی به طراحی و مشخصات در وب سایت رسمی شرکت، Y18s یک گوشی هوشمند بسیار آشنا به نظر می‌رسد. گویی این دستگاه یک ویوو Y18 ریبرند باشد که پیشتر در بازارهای مختلف از جمله ویتنام و هند عرضه شده است. مدل Y18s با همان صفحه نمایش ۶.۵۶ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ویوو Y18 در لیست قرار گرفت.

در بخش سخت افزاری آن به تراشه هلیو جی ۸۵ مدیاتک مجهز شده که با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. حافظه رم را می‌توان تا ۶ گیگابایت از طریق افزایش رم مجازی افزایش داد، در حالی که حافظه داخلی را می‌توان تا ۱ ترابایت از طریق اسلات کارت microSD افزایش داد. شایان ذکر بوده، مدل Y18 در ویتنام با رم ۸ گیگابایتی عرضه شد، بنابراین Y18s می‌تواند نسخه کمی ضعیف شده باشد زیرا تنها ۶ گیگابایت رم ارائه می‌کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا