اخبار تکنولوژی

سیستم عامل مک او اس Sonoma معرفی شد

در جریان WWDC 2023، اپل جدیدترین سیستم عامل دسکتاپ خود را با نام مک او اس Sonoma معرفی کرد. این نام برگرفته از یک شهر کوچک توریستی واقع در کالیفرنیاست.

چندین اصلاحات در این نسخه انجام گرفته که باید به رابط کاربری و ویجت‌های تعاملی آن اشاره کرد. مک او اس Sonoma با تکیه بر ویجت‌های ارائه شده در iOS 16، ویجت‌های دسکتاپ جدیدی را ارائه می‌کند. Continuity به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا زمانی که هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند، ویجت‌های iOS موجود خود را به مک خود منتقل کنند.

Presenter Overlay یک ویژگی جدید برای برنامه‌های ویدئو کنفرانس است که توسط موتور عصبی در تراشه‌های سیلیکونی اپل پشتیبانی می‌شود. این به شما امکان می‌دهد اسناد را روی دسکتاپ خود به اشتراک بگذارید تا دیگران همه را ببینند در حالی که چهره شما را روی دوربین نگه می‌دارد. این ویژگی همچنین دارای جلوه‌های واقعیت افزوده و واکنش‌های ویدئویی در حین تماس است و اپل می‌گوید همه این ویژگی‌ها در هر برنامه کنفرانس ویدیویی کار می‌کنند.

مک او اس Sonoma با ویژگی های بهتر از راه رسید

 مک او اس Sonoma

حالت بازی، دسترسی بازی‌ها به منابع CPU و GPU در مک‌های مجهز به تراشه‌های سیلیکونی اپل را برای بهبود عملکرد اولویت‌بندی می‌کند. تأخیر صوتی با AirPods “به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد” و تاخیر ورودی کنترلرهای بلوتوث مانند جوی استیک‌های ایکس باکس و پلی استیشن اکنون دارای نرخ نمونه برداری از بلوتوث دوبرابر است.

وقتی صحبت از بازی شد، Death Stranding Director’s Cut رسماً در اواخر امسال برای macOS عرضه می‌شود که توسط توسعه دهنده بازی Hideo Kojima روی صحنه اعلام شده است. کیت جدید انتقال بازی Metal باعث می‌شود توسعه دهندگان بازی سریع‌تر از همیشه عناوین خود را به macOS بیاورند.

سافاری گذرواژه‌های خانوادگی و نمایه‌های مرور وب را بر اساس موضوعات و ویژگی‌های جدید حریم خصوصی و دسترسی دریافت می‌کند. برنامه های وب اکنون به عنوان برنامه‌های معمولی macOS از جمله پشتیبانی از اعلان‌ها و قابلیت پین شدن به داک شما عمل خواهند کرد. سایر ویژگی‌های زیر رادار در MacOS Sonoma عبارتند از تصحیح خودکار جدید و بهبودیافته، به‌روزرسانی یادآوری‌ها با فهرست‌های هوشمند و همچنین تکمیل سریع فرم PDF و اسکن اسناد در برنامه Notes.

نسخه بتای توسعه‌دهنده مک او اس Sonoma از امروز در دسترس است. نسخه بتا عمومی ماه آینده در دسترس خواهد بود، در حالی که انتشار رسمی در پاییز امسال است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا