اخبار

شرکت های فاوا شکایات خود در زمینه مناقصات دولتی را اعلام کنند

شرکت های فاوا شکایات خود در زمینه مناقصات دولتی را اعلام کنند

 

شرکت های فاوا شکایات خود در زمینه مناقصات دولتی را اعلام کنند

 
شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند شکایات خود در زمینه مناقصات دولتی را به “هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات” اعلام کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، اصغر رضانژاد دبیر سازمان با اعلام این خبر و با اشاره به فعالیت هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: قانون اساس نامه این هیات به عنوان یک هیات فرا وزارتخانه ای در راستای اجرای اصل ۱۲۳قانون اساسی جمهوری اسلامی، با عنوان لایحه در سال ۱۳۸۸به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و با تایید شورای نگهبان ابلاغ شده است.
رضانژاد در این رابطه ادامه داد:این هیات، مسئولیت رسیدگی به شکایات و اختلافات موجود در برگزاری مناقصات دولتی را برعهده دارد. شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز مانند سایر بخش های صنعت و اقتصاد می توانند شکایات خود در زمینه برگزاری مناقصات دولتی را به این هیات برای رسیدگی و پیگیری اعلام کنند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درخصوص موضوع فعالیت این هیات توضیح داد: هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات بـه منظور رسیدگی به دعـاوی میان مناقصه‌گر و منـاقصه‌گزارمربـوط به اجراء نشدن هر یک از مواد قانون برگزاری مناقصات، در مرکز کشور و هر یک از استان ها تشکیل می‌شود.
رضانژاد با اشاره به ترکیب اعضای هیات مرکزی برای رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: اعضاء هیأت مرکزی برای رسیدگی به مناقصاتی که توسط دستگاه ملی برگزار می‌شود شامل معاون ذی‌ربط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نماینده وزیر یا رئیس سازمان ذی‌ربط در سطح معاون، معاون هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌داری کل، معاون حقوقی رئیس جمهور، یک نفر قاضی مجرب با معرفی رئیس قوه قضائیه و نماینده تشکل صنفی مربوط با توجه به نوع مناقصه است و  دبیرخانه هیأت مرکزی درسازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود.
او درخصوص ترکیب اعضای هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات در هر یک از استان ها گفت: اعضاء هیأت در هر یک از استان ها برای رسیدگی به مناقصاتی که دردستگاه های اجرایی استانی برگزار می‌شود، شامل استاندار یا یکی از معاونان ذی‌ربط، رئیس دستگاه مناقصه‌گزار، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان ، رئیس تشکل صنفی مربوط با توجه به نوع مناقصه، یک نفر قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه است و دبیرخانه هیأت استان در استانداری تشکیل می‌شود.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به حضور نماینده سازمان در هیات رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات گفت: با توجه به حضور نماینده سازمان نظام صنفی رایانه ای در ترکیب این هیات، اعضای سازمان می توانند مراتب اعتراض و شکایات خود را طی مکاتبه ای با سازمان اعلام کنند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به مهلت مقرر طرح شکایات دراین هیات گفت: مطابق قانون اساس نامه ، مراجعه به هیات منوط به این است که مناقصه‌گر ابتدا در قالب ماده (۲۵) قانون برگزاری مناقصات، اعتراض مکتوب خود را به بالاترین مقام دستگاه مناقصه‌گزار تسلیم کرده باشد و پس از رسیدگی و دریافت جوابیه کماکان به اعتراض خود باقی باشد یا اینکه به رغم انقضای مهلت پانزده روز کاری برای پاسخ‌گویی دستگاه، پاسخی دریافت نکرده باشد.
رضانژاد ادامه داد: معترض ده روز کاری از زمان دریافت جوابیه یا از زمان انقضای مهلت پانزده روزه و عدم دریافت جوابیه، برای مراجعه به هیات مهلت دارد.
شرکت های فناوری اطلاعات می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اساس نامه و نحوه فعالیت این هیات و موارد رسیدگی آن اینجا کلیک کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا