اخبار تکنولوژی

شرکت هواوی با ۴۵ میلیون تراشه Kirin 9000S برای تقاضای بالا آماده می شود

معرفی اخیر تراشه HiSilicon Kirin 9000s توسط شرکت هواوی در Mate 60 Pro به این شرکت اجازه داد تا تجارت گوشی‌های هوشمند خود را با وجود تحریم‌های ایالات متحده احیا کند. این تراشه مجهز به ۵G نیاز به اتکا به شرکت‌های خارجی مانند کوالکام را از بین می‌برد.

دارای یک CPU هشت هسته‌ای با هسته‌های سفارشی، CPU Hyper-threading و GPU Maliang 910 است. در بنچمارک‌ها، از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عقب‌تر است، اما با اسنپدراگون ۸۸۸ مطابقت دارد و دو نسل از آن عقب‌تر به حساب می‌آید. قابل ذکر است که Kirin 9000s از ۵G پشتیبانی می‌کند و اولین تلفن هوشمند تجاری جهان هوآوی بوده که قابلیت تماس ماهواره‌ای را ارائه می‌دهد.

شرکت هواوی به دنبال کسب سود با فروش چیپ پرچمدار جدید

اکنون به گفته یکی از افشاگران ویبو Fixed Focus، هواوی تعداد زیادی تراشه Kirin 9000S، حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون واحد، برای پاسخگویی به تقاضای بازار ذخیره شده است. این تراشه‌ها برای چند ماه در سری Mate60 استفاده خواهند شد، اما ممکن است در برخی از گوشی‌های سری Nova 12 با تغییرات احتمالی در مشخصات نیز استفاده شوند. علاوه بر این، Kirin 9000S برای سری آینده هواوی P70 مهم خواهد بود.

به گفته تحلیلگر Guo Mingcheng، هواوی قصد دارد روابط خود را با کوالکام قطع کند و به طور انحصاری از پردازنده‌های Kirin داخلی خود برای مدل‌های جدید از سال ۲۰۲۴ استفاده کند. این تغییر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه ۵۰ تا ۶۰ میلیون واحدی در محموله های Qualcomm به برندهای چینی گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ شود.

انتظار می‌رود که تغییر استراتژی هواوی موقعیت آن را در بازار گوشی‌های هوشمند افزایش دهد، به طوری که سری Mate60 به طور بالقوه به فروش جهانی ۵۰ میلیون دستگاهی می‌رسد که عمدتاً مصرف‌کنندگان داخلی را هدف قرار می‌دهد و قصد ندارد به بازارهای خارج از کشور گسترش یابد. این حرکت نشان دهنده اتکای هواوی به فناوری تراشه خود است.

اطلاعات بیشتری از این چیپ پرچمدار اما قدیمی هوآوی در دست نیست و انتظار داریم در سال آینده چیپ جدیدتری به کار گرفته شود که از فناوری ساخت بهتری برخوردار است. این پردازنده شاید به تازگی معرفی شد اما عملکرد چندان قابل توجهی ارائه نمی‌دهد. در هر صورت جهت کسب اطلاعات تکمیلی باید به سایت هوآوی مراجعه کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا