اخبار تکنولوژی

شرکت HMD Global از دو گوشی جدید نوکیا رونمایی کرد

شرکت HMD Global به تازگی دو گوشی جدید نوکیا G310 5G و نوکیا C210 را برای بازار ایالات متحده معرفی و عرضه کرد. دستگاه‌هایی اقتصادی با مشخصات کلیدی قابل توجه که در ادامه با هر دو مدل آشنا خواهیم شد.

نوکیا G310 5G

این مدل نوکیا دارای چیپست اسنپدراگون ۴۸۰+ و ترکیب حافظه ۴/۱۲۸ گیگابایتی است. پنل جلو دارای سایز ۶.۵۶ اینچی از نوع LCD با وضوح ۷۲۰p و طراحی ناچ است که یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را در خود جای می‌دهد. سه دوربین در عقب وجود دارد که باید به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با فوکوس خودکار، همراه با سنسورهای ۲ مگاپیکسلی عمق و ۲ مگاپیکسل ماکرو اشاره کرد. تصاویر را می‌توان با برخی از فیلترهای هوش مصنوعی گرفت، در حالی که برای صدای واضح‌تر، ویدیو با Nokia OZO Audio ضبط می‌شود.

G310 دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات آن می‌توان به اندروید ۱۳، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، اسلات microSD و مقداری محافظت در برابر پاشش آب اشاره کرد. نوکیا با iFixit همکاری کرده و این گوشی را «با در نظر گرفتن قابلیت تعمیر آسان» ساخته است. طراحی QuickFix به کاربران این امکان را می‌دهد که دستگاه را خود تعمیر کنند و نوکیا راهنماها و قطعات یدکی اصلی را از یک منبع ارائه می‌دهد.

نوکیا G310 5G با رنگ آبی از ۲۴ آگوست راهی بازار خواهد شد و قیمتی ۱۸۶ دلاری دارد.

شرکت HMD Global

نوکیا C210

دیگر گوشی معرفی شده توسط شرکت HMD Global از سری C نوکیا بوده که گوشی‌هایی مقرون به صرفه تحت برند فنلاندی هستند. چیپست اسنپدراگون ۶۶۲، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد. در جلو یک نمایشگر ۶.۳ اینچی LCD با رزولوشن ۷۲۰p تعبیه شده و درست مانند برادر قدرتمندترش، پوشش گوریلا گلس ۳ در بالای آن تعبیه شد.

دوربین جلو ۵ مگاپیکسل است و دوربین دوگانه در عقب با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و ۲ مگاپیکسل برای عمق همراه است. باتری در اینجا ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت است و سیستم عامل آن اندروید ۱۳. جک ۳.۵ میلی متری صدا و بلوتوث ۵.۱ وجود دارد و نوکیا ویژگی OZO Audio خود را برای صدای واضح‌تر در فیلم‌ها ارائه کرده است. این گوشی بدیهی بوده که برای مخاطبانی ساخته شده که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید یک گوشی هوشمند بپردازند، بنابراین Nokia C210 قیمتی معادل ۱۰۹ دلار دارد. فروش از ۱۴ سپتامبر آغاز خواهد شد.

برند اچ ام دی گلوبال توسط یکی از مدیران نوکیا تاسیس شده و در این بین تحت برند نوکیا نیز گوشی‌های هوشمند خود را توسعه می‌دهد و عرضه می‌دارد. مشخص نیست در سال جاری باید منتظر گوشی جدیدی تحت این برند باید باشیم یا خیر. نوکیا با همکاری HMD این گوشی‌ها را در بازار عرضه می‌دارد.

برای کسب جزئیات تکمیلی هم بهتر است به سایت HMD مراجعه کنید تا شاهد اطلاعات کامل دستگاه‌های تازه معرفی شده باشید. انتظار داریم بزودی محصولات دیگری از راه برسند.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا