اخبار تکنولوژی

طراحی گوشی Redmi 14C شیائومی لو رفت

برند ردمی شیائومی گزینه اقتصادی دیگری را به مجموعه خود اضافه می‌کند و این چیزی نیست جز گوشی Redmi 14C. عرضه این دستگاه در ویتنام در ۳۱ آگوست تایید شده است. با این حال، قبل از عرضه، مشخصات این گوشی از طریق یک خرده فروش ویتنامی فاش شده است.

Redmi اغلب با هر سری جدید طراحی تازه‌ای به ارمغان می‌آورد و Redmi 14C نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی دارای یک ماژول دوربین دایره‌ای بزرگ در عقب است که کاملاً متفاوت از طراحی قبلی محسوب می‌شود. در مقابل، ۱۴C بیشتر یادآور اوپو F27 5G است. نوع آبی ۱۴C حتی دارای یک روکش شیب جذاب بوده که به آن ظاهری خاص بخشید. با این حال، گمراه نشوید، این دستگاه هنوز هم بسیار مقرون به صرفه است.

ماژول دوربین شامل چهار حلقه دوربین شده و یکی دارای سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است، دیگری احتمالاً یک سنسور ثانویه برای اطلاعات عمق دارد و سومی حاوی فلاش LED است. حلقه چهارم کاملا تزئینی به نظر می‌رسد. به غیر از گزینه آبی، ردمی ۱۴C در رنگ سبز با روکش چرم گیاهی و سایه ساده مشکی در دسترس خواهد بود.

در قسمت جلو یک صفحه نمایش LCD بزرگ ۶.۸۸ اینچی با وضوح HD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز وجود دارد. همچنین دارای یک باتری قابل توجه ۵۱۶۰ میلی آمپرساعتی است، اگرچه شارژ سریع به ۱۸ وات محدود شده است. برای بیومتریک، این گوشی دارای حسگر اثر انگشت جانبی است.

در فهرست خرده‌فروشی اشاره‌ای به پردازنده گوشی نشده، اما شایعات حاکی از آن است که ممکن بوده مدیاتک هلیو G91 اولترا باشد. گزینه‌های ذخیره‌سازی تأیید شده این دستگاه ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

گوشی Redmi 14C در نزدیکی

طراحی گوشی Redmi 14C شیائومی لو رفت

جای تعجب نیست که جزئیات قیمت نیز در دست نیست، اما منطقی است که انتظار داشته باشیم گوشی Redmi 14C گزینه‌ای مقرون به صرفه باشد. برای تایید قیمت باید تا عرضه رسمی در ۳۱ آگوست صبر کنیم.

 در دیگر خبرها شیائومی تایید کرده است که سری شیائومی ۱۲ ویژگی موردانتظار «بافت‌های پیشرفته» را که جزء کلیدی رابط HyperOS جدید است، دریافت نخواهد کرد. این تصمیم پس از آزمایش گسترده نشان داد که بین پیشرفت‌های بصری و عملکرد کلی دستگاه، مبادله قابل توجهی وجود دارد. HyperOS، جدیدترین سیستم عامل شیائومی، نوید یک تجربه بصری اصلاح شده با ویژگی‌هایی مانند تاری جهانی و جلوه‌های رندر پیشرفته را می‌دهد. ویژگی بافت‌های پیشرفته به گونه‌ای طراحی شده است که این زیبایی شناسی را بیشتر ارتقا دهد و رابطی فراگیرتر و صیقلی‌تر را برای کاربران فراهم کند.

با این حال، توسعه دهندگان شیائومی در بهینه‌سازی این ویژگی برای سری شیائومی ۱۲ با چالش‌هایی مواجه شدند. اجرای بافت‌های پیشرفته منجر به کاهش قابل توجه ۱۰ درصدی در طول عمر باتری شد که یک معیار مهم برای کاربران گوشی‌های هوشمند است. علاوه بر این، این ویژگی بر روان بودن سیستم، به ویژه در مناطق پرکاربرد مانند کشویی اعلان تأثیر می‌گذارد که منجر به کاهش عملکرد بیش از ۱۰ درصد می‌شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا