اخبار

اطلاعات جدیدی از تراشه‌‌های اسنپدراگون ۸۲۸ و ۸۳۰ منتشر شد

حال که اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی و عرضه شده و شاهد عرضه‌ی گوشی‌های مجهز به این تراشه هستیم دیگر زمان آن رسیده تا بدانیم نسل بعدی این تراشه چه چیزهایی برایمان به ارمغان خواهد آورد. از شایعات نیز پیداست که جانشین این تراشه احتمالا اسنپدراگون ۸۳۰  است که به همراه اسنپدراگون ۸۲۸ معرفی خواهد شد.
به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد سه تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۳، اسنپدراگون ۸۲۸ و اسنپدراگون ۸۳۰ در فضای مجازی قرار گرفته است تا به ما کمک کند در مورد آنچه که در آینده باید از کوالکام انتظار داشته باشیم بیشتر بدانیم. در ادامه اطلاعاتی در مورد هر یک از سه تراشه در اختیار شما قرار خواهیم داد.
اسنپدراگون ۸۲۳
با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده این تراشه اولین چیپست در بین این سه مدل است که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. کوالکام گویا می‌خواهد در ساخت این تراشه نیز از پروسه‌ی ۱۴ نانومتری LPP استفاده کند. گویا قرار بود که این تراشه، اسنپدراگون ۸۲۱ نام گیرد اما نام آن به اسنپدراگون ۸۲۳ تغییر پیدا کرد.
پردازنده‌ی این تراشه متشکل از ۴ هسته‌ی Kryo 100 است که نسبت به مدل ۸۲۰ از فرکانس بالاتری بهره می‌برند. آدرنو ۵۳۰ نیز در این تراشه به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی ایفای نقش خواهد کرد اما مانند پردازنده اصلی باید شاهد افزایش سرعت این پردازنده نیز باشیم.
این تراشه به همراه X12 LTE و Cat. 12 /13 LTE همراه بوده و از قابلیت‌هایی مانند شارژ سریع ۳٫۰ و پشتیبانی از سرعت دانلود نهایت تا ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه بهره خواهد برد. انتظار می‌رود این تراشه معرفی شود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ معرفی شود و شاهد پرچم‌دارانی باشیم که از این تراشه بهره می‌برند. به احتمال زیاد یکی از این گوشی‌ها، فبلت گلکسی نوت ۶ (Galaxy Note 6) است که طبق اطلاعات منتشر شده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ قدرت خواهد گرفت.
اسنپدراگون ۸۲۸
این تراشه قرار است که با پروسه ۱۰ نانومتری ساخته شود و همچنین پردازنده‌های آن از هسته‌های جدید  Kryo 200 بهره ببرد. البته مشخص نیست که آیا باز هم شاهد استفاده از ۴ هسته در این پردازنده باشیم یا تعداد هسته‌ها افزایش می‌یابد اما آنچه که مشخص شده است استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی جدیدی به نام آدرنو ۵۱۹ است که نویدبخش یک تراشه‌ی قدرتمند خواهد بود.
اسنپدراگون ۸۲۸ مجهز به X12 LTE و Cat 12 / 13 LTE است. هرچند که پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نسبت به آنچه که در ۸۲۰ یا ۸۲۳ استفاده شده ضعیف‌تر است اما با این وجود از ضبط تصاویر ۲K و ۴K در ۶۰ فریم بر ثانیه و حافظه‌ی LPDDR4X پشتیبانی خواهد کرد. گفته شده که این تراشه در نیمه چهارم سال ۲۰۱۶ معرفی می‌گردد.
اسنپدراگون ۸۳۰
در نهایت می‌رسیم به اسنپدراگون ۸۳۰ که قرار است پرچم‌دار جدید کوالکام باشد. در پردازنده‌ی این تراشه از هسته‌های Kryo 200 استفاده شده است و گویا این تراشه از پروسه ساخت ۱۰ نانومتری FF بهره می‌برد. آنچه که در مورد این تراشه جلب توجه می‌کند استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی جدیدی به نام آدرنو ۵۴۰ است و همچنین گفته شده که این تراشه از X16 پشتیبانی کرده و می‌تواند با سرعتی معادل ۹۸۰ مگابایت بر ثانیه دانلود کند. همچنین از ضبط تصاویر ۲K و ۴K در ۶۰ فریم بر ثانیه و حافظه‌ی LPDDR4X نیز پشتیبانی خواهد کرد.
مانند ۸۲۸، این تراشه نیز برای ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته شده و احتمال می‌رود که در گوشی‌های بالا رده‌ی سال ۲۰۱۷ شاهد استفاده از آن باشیم.
منبع :Gizmochina

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا