اخبار تکنولوژی

بتا چهارم سیستم عامل iOS 17.5 منتشر شد

نسخه بتای ۴ توسعه دهنده سیستم عامل iOS 17.5 اکنون برای نصب بر روی جدیدترین مدل‌های آیفون در دسترس است. کسانی که در برنامه توسعه دهندگان اپل ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با استفاده از برنامه تنظیمات، آپدیت OTA را دانلود کنند.

در غیر این صورت، کاربران آیفون در کانال پایدار می‌توانند انتظار داشته باشند که نسخه نهایی در روز دوشنبه، ۱۳ می عرضه شود، با فرض اینکه اپل به برنامه‌های معمول خود پایبند باشد.

نسخه‌های بتای قبلی iOS 17.5 پشتیبانی از توزیع برنامه از طریق وب در اتحادیه اروپا را به همراه داشت. این ویژگی به کاربران واجد شرایط آیفون اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را مستقیماً از وب‌سایت‌ها دانلود کنند، نه اینکه محدود به بازارهای برنامه‌های شخص ثالث و اپ استور اپل شوند.

علاوه بر تغییر انحصاری اتحادیه اروپا، iOS 17.5 بتای یک بازی پازل جدید Quartiles را به مشترکین Apple News Plus معرفی می‌کند. قابل ذکر است، به نظر می‌رسد که Quartiles در حال حاضر محدود به ایالات متحده و کانادا است، علی‌رغم در دسترس بودن News Plus در چند منطقه دیگر.

کد بتای iOS 17.5 همچنین به یک ویژگی ضد تعقیب آتی اشاره دارد. هنگامی که اپل آن را فعال می‌کند، کاربران آیفون زمانی که ردیاب‌های Find My Device آنها را دنبال می‌کنند باید مطلع شوند. در غیر این صورت، چند تغییر طراحی جزئی در برنامه‌های Books، Podcasts و Settings صورت گرفته است.

ما هنوز هیچ ویژگی جدید یا تغییر قابل توجهی در iOS 17.5 beta 4 مشاهده نکرده‌ایم و این انتظار می‌رود. در نهایت، نسخه Release Candidate (RC) می‌تواند تنها در عرض یک هفته در دسترس قرار گیرد و اپل احتمالاً در این مرحله عملکرد را بهینه می کند. با این وجود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که RC هفته آینده پس از معرفی باندهای اپل واچ منطبق بر روی پراید ۲۰۲۴، والپیپر و صفحه ساعت جدید را ارائه کند.

بتا چهارم سیستم عامل iOS 17.5 از راه رسید

برای دسترسی به iOS 17.5 beta 4، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر آن را دانلود و بر روی آیفون خود نصب کنید:

  • به برنامه توسعه دهندگان اپل بپیوندید.
  • برنامه Settings را اجرا کنید و به General بروید.
  • به بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار و سپس به‌روزرسانی‌های بتا بروید.
  • مطمئن شوید که گزینه iOS 17 Developer Beta انتخاب شده است.
  • به صفحه قبلی برگردید و چند ثانیه به آن فرصت دهید تا بازخوانی شود.
  • هنگامی که iOS 17.5 beta 4 ظاهر شد، دکمه دانلود و نصب را فشار دهید.
  • آیفون خود را تا پایان مراحل نصب به منبع برق متصل نگه دارید.

شایان ذکر است که نسخه‌های بتا iOS همیشه پایدار نیستند و ممکن است بر عملکرد آیفون شما تأثیر بگذارند. ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از نصب iOS 17.5 بتا ۴ از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت خراب شدن آیفون یا از بین رفتن داده‌ها.

در دیگر خبرها انتظار می‌رود اپل در مراسم رونمایی ماه آینده خود، در کنار مدل‌های جدید آیپد پرو که می‌توانند دارای صفحه نمایش OLED باشند، یک آیپد ایر جدید در دو سایز نمایشگر عرضه کند. یک تحلیلگر به تازگی جزئیاتی از نوع بزرگتر آیپد ایر ۲۰۲۴ را فاش کرده که با ادعاهای قبلی آنها مبنی بر اینکه اپل فناوری نمایشگر استفاده شده در تبلت ادعایی را با استفاده از پنل‌های باقی مانده از آیپد پرو این شرکت ارتقا می‌دهد، تناقض دارد.

اکنون انتظار می‌رود اپل آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی و ۱۲.۹ اینچی را به همان پنل‌های نمایش مجهز کند. راس یانگ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) با پیش‌بینی قبلی خود مبنی بر اینکه اپل به لطف پنل‌های باقی مانده از آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی، آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی خود را به صفحه‌نمایش مینی ال‌ای‌دی مجهز می‌کند، مخالفت کرده است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا