اخبار تکنولوژی

قابلیت جدید در راه برنامه Google Photos

برنامه Google Photos برای اندروید می‌تواند به زودی ویژگی جدیدی را ارائه کند که مشکل دیرینه بسیاری از کاربران را حل می‌کند، کمبود فضای ذخیره‌سازی، طبق گزارشی که منتشر شده است.

در حال حاضر، این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر را با کیفیت اصلی یا با کیفیت ذخیره‌سازی ذخیره کنند که عکس‌ها و ویدیوها را فشرده می‌کند تا فضای بیشتری ایجاد کند. با این حال، کار فقط برای فایل‌هایی که پس از تغییر تنظیمات به Google Photos اضافه می‌شوند قابل انجام است. اکنون، برنامه اندروید ظاهراً قابلیتی را ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد حتی فایل‌های موجود را فشرده کنند.

طبق گزارش PiunikaWeb (از طریق Tipster AssembleDebug)، برنامه Google Photos  دارای گزینه «بازیابی فضای ذخیره‌سازی» است که در رشته کدها پنهان شده است. مشاور قادر بود این ویژگی را به صورت دستی فعال کند و یک گزینه تنظیمات جدید را نشان داد که به کاربران امکان می‌داد عکس‌ها و ویدیوهای موجود را که قبلاً در فضای ذخیره‌سازی ابری برنامه ذخیره شده‌اند فشرده کنند. این یک ویژگی قابل توجه است زیرا کاربران قبلی فقط می‌توانستند این کار را از طریق نسخه وب پلتفرم انجام دهند.

بر اساس اسکرین شات‌های این ویژگی، تنظیمات در گزینه منوی مدیریت ذخیره سازی نشان داده می‌شود. این ویژگی در زیر عنوان Recover storage قرار می‌گیرد و با عنوان Convert photos to Storage saver ظاهر می‌شود. در توضیح کوتاهی در زیر آمده است:

«با تغییر کیفیت اصلی موجود به کیفیت ذخیره‌سازی فضای ذخیره‌سازی، مقداری فضای ذخیره‌سازی را بازیابی کنید».

با این کار صفحه دیگری باز می‌شود که در آن برنامه توضیح می‌دهد که فشرده‌سازی فایل‌ها در Google Photos بر موارد ذخیره‌شده یا اضافه‌شده در جاهای دیگر Google، مانند Gmail یا Drive تأثیری نمی‌گذارد. رشته‌های جداگانه متصل به این ویژگی هشدار می‌دهند که از عکس‌ها و ویدیوهای واجد شرایط به‌طور دائم در اندازه کوچک‌تر پشتیبان‌گیری می‌شوند و طبق گزارش، این کار قابل بازگشت نیست. علاوه بر این، بسته به تعداد فایل‌ها و اندازه آنها، فرآیند فشرده سازی می‌تواند تا چند روز طول بکشد.

اگرچه در حال حاضر برای کاربران در دسترس نیست، اگر در آینده عرضه شود، کاربران می‌توانند به تنظیمات عکس‌ها > پشتیبان‌گیری > مدیریت فضای ذخیره‌سازی > تبدیل عکس‌ها به ذخیره‌سازی ذخیره‌سازی بروید. این ویژگی در برنامه Google Photos برای اندروید یافت شد، اما می‌تواند در برنامه iOS نیز وجود داشته باشد.

در دیگر خبرها این خبر از سوی ۹۱Mobiles منتشر شده که این ساعت هوشمند را در وب سایت‌های Dekra و Safety Korea مشاهده کرده است. به غیر از ظرفیت باتری، جزئیات دیگری را فاش نمی‌کند. براساس اطلاعات موجود در این وب سایت‌ها، ساعت هوشمند دارای باتری مدل G1QME است. همچنین ظرفیت آن ۳۰۷ میلی آمپرساعت است.

برای مقایسه، پیکسل واچ ۲ دارای باتری ۳۰۴ میلی آمپر‌ساعتی است، از این رو به نظر می‌رسد پیشرفت چندانی در بخش باتری وجود نداشته باشد. پیکسل واچ ۱ اصلی یک باتری ۲۹۴ میلی آمپرساعتی داشت و سپس با واچ ۲ جهش خوبی به ۳۰۴ میلی آمپرساعتی داشت. با این حال، به نظر می‌رسد که جهش از پیکسل واچ ۲ به واچ ۳ حداقل در بخش باتری کم باشد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا