اخبار

وان پلاس ۵ قوی‌تر است یا گلکسی اس ۸

وان پلاس ۵ قوی‌تر است یا گلکسی اس ۸

پرچم‌دار جدید وان پلاس مدتی است که راه خود را به بازار پیدا کرده است. وان پلاس ۵ با سخت‌افزاری فوق‌العاده و درعین‌حال قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه شده است که البته از کمپانی بسیار موفق وان پلاس انتظار دیگری جز این دستگاه نمی‌رفت. بااین‌حال این تلفن همراه هوشمند نیز مانند سایر پرچم‌داران رقبای خاص خود را دارد و بسیاری رقیب اصلی وان پلاس ۵ را گلکسی اس ۸ می‌دانند. به‌این‌ترتیب در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به صورتی مختصر به مقایسه ویژگی‌های اصلی این دو پرچم‌دار بپردازیم.

صفحه نمایش:

هر دو nsj’hi گلکسی اس ۸ و وان پلاس ۵ به پنل‌های AMOLED مجهز هستند. نسبت ابعاد صفحه نمایش وان پلاس رقم استاندارد ۱۶:۹ است و این در حالی است که این رقم در سامسونگ گلکسی اس ۸ به  ۱۸٫۵:۹ می‌رسد. همچنین صفحه نمایش وان پلاس ۵٫۵ اینچی و صفحه نمایش رقیب ۵:۸ اینچی است.

طراحی:

بدنه گلکسی اس ۸ از جنس شیشه و فلز ساخته شده است و حسگر اثرانگشت آن در کنار لنز دوربین پشتی این دستگاه قرار گرفته است اما بدنه وان پلاس ۵ از نجس آلومینیوم است و حسگر اثرانگشت در جلوی دستگاه قرار گرفته است. همچنین ابعاد  ۱۵۴٫۲ x ۷۴٫۱ x ۷٫۲۵ میلی‌متری وان پلاس ۵ آن را از گلکسی اس ۸ اندکی بزرگ‌تر کرده است. هردوی این دستگاه‌ها از یواس‌بی نوع C پشتیبانی می‌کنند و خوشبختانه جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. البته یکی از برتری‌های اصلی گلکسی اس ۸ به وان پلاس ۵ بدنه مقاوم در برابر آب آن است. این ویژگی در وان پلاس ۵ وجود ندارد.

مشخصات سخت‌افزاری:

وان پلاس ۵ با پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵  و در دو نسخه رم و حافظه داخلی ۶ و ۶۴ گیگابایتی و یا ۸ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است که مسلما قیمت دومی بیشتر است. همچنین باتری به‌کاررفته در این دستگاه ۳۳۰۰ آمپرساعتی است. البته این نسخه از تلفن‌های همراه وان پلاس مانند نسخه دیگر از درگاه کارت حافظه SD پشتیبانی نمی‌کند.

گلکسی اس ۸ نیز در دو نسخه با پردازنده‌های Exynos ۸۸۹۵ یا کوالکام اسنپ دراگون ۸۳۵ ارائه می‌شود. میزان در نظر گرفته شده برای رم و حافظه داخلی در هر دو نسخه به ترتیب ۶ و ۶۴ گیگابایت است. لازم به ذکر است که میزان حافظه داخلی با استفاده از درگاه کارت حافظه قابل ارتقا است.

دوربین:

وان پلاس ۵ از دوربین پشتی مجهز به لنز دوقلو با دقت ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و دوربین سلفی این دستگاه نیز ۱۶ مگاپیکسل است. دوربین پشتی به‌کاررفته در گلکسی اس ۸ نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین در نظر گرفته شده به‌عنوان دوربین سلفی این دستگاه نیز ۸ مگاپیکسل است.

قیمت:

قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی وان پلاس ۵ به ترتیب ۴۴۹ و ۴۹۹ دلار است. این در حالی است که قیمت درخواستی برای سامسونگ گلکسی اس ۸ به‌مراتب بسیار بالاتر بوده و به ۶۷۹ دلار نیز می‌رسد.

در پایان قضاوت را به شما واگذار می‌کنیم تا در بخش نظرات اعلام کنید که کدام‌یک از این محصولات را برتر یافته‌اید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا