اخبار تکنولوژی

لو رفتن ویژگی های چیپ Snapdragon 7+ Gen 3

کوالکام در حال آماده شدن برای عرضه چیپ Snapdragon 7+ Gen 3 است که عملکرد قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌دهد. افشاگر مشهور فناوری Digital Chat Station جزئیات کلیدی در مورد تراشه آینده، از جمله سرعت فرکانس و معماری چشمگیر آن را آشکار کرد.

طبق اطلاعات فاش شده، تراشه جدید با کد SM7675 دارای هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز خواهد بود. این افزایش فرکانس از ۲.۸ گیگاهرتز که قبلا گزارش شده بود، نشان دهنده قصد کوالکام برای جابجایی مرزهای بخش میان رده است.

این سرعت فرکانس چشمگیر با هسته اصلی پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3 مطابقت دارد و نشان می‌دهد که ۷+ نسل ۳ می‌تواند عملکردی نزدیک به پردازنده‌های سطح بالا ارائه دهد. این امر توسط معماری تراشه تقویت شده، که طبق گزارش‌ها منعکس کننده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است و دارای پیکربندی هسته “۱+۴+۳”.

انتظار می‌رود چهار هسته میانی A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز همراه باشند، در حالی که سه هسته کارآمد A520 احتمالاً روی ۱.۹ گیگاهرتز کار می‌کنند. از نظر پردازنده گرافیکی، تراشه گرافیکی Adreno 732 خواهد بود که نویدبخش عملکرد گرافیکی بهبود یافته است.

چیپ Snapdragon 7+ Gen 3 در نزدیکی

این افشا با اطلاعات قبلی در مورد OnePlus Ace 3V مطابقت دارد. شایعات قبلی حاکی از آن بود که این گوشی دارای تراشه SM7675 است و پتانسیل آن را دارد که اولین دستگاه به این چیپ محسوب شود. همچنین انتظار رفته Ace 3V دارای صفحه نمایش تخت اولد ۱.۵K 8T LTPO با یک صفحه نمایش تخت باشد. نرخ نوسازی  ۱۲۰ هرتز، ۱۶ گیگابایت رم، باتری ۵۵۰۰ میلی آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی، آن را به یک رقیب خوب در بازار میان رده تبدیل می‌کند.

کوالکام سال گذشته از پردازنده Snapdragon 7 Gen 3 رونمایی کرد، اما از نظر قدرت در مقایسه با نسل قبلی خود، Snapdragon 7+ Gen 2، چندان تعریفی نداشت. دومی از معماری «۱+۳+۴» استفاده می‌کرد که شامل ARM با عملکرد بالا بود. هسته Cortex-X2 (تا ۲.۹۱ گیگاهرتز)، سه هسته میان رده ARM Cortex-A710 (تا ۲.۴۹ گیگاهرتز) و چهار هسته کارآمد ARM Cortex-A510 (تا ۱.۸ گیگاهرتز).

این گزارش همچنین نشان داده که SM7675 ممکن است تنها تراشه مبتنی بر این معماری نباشد. شایعات به تراشه دیگری با اسم رمز SM8635 اشاره می‌کنند که احتمالاً نسخه فرکانس متفاوتی از SM7675 است. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود شرکت چه برنامه‌ای دارد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا