اخبار تکنولوژی

لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اج در ژوئن عرضه می شود

سامسونگ در اوایل ماه جاری از گلکسی بوک ۴ اج رونمایی کرد. این اولین لپ‌تاپ شرکت است که از پردازنده کوالکام Snapdragon X Elite پشتیبانی می‌کند. همانطور که انتظار دارید، هوش مصنوعی در جلو و مرکز این محصول قرار دارد و Galaxy Book 4 Edge دارای برخی از ویژگی‌های Galaxy AI است.

این شرکت پیش‌فروش دستگاه را در برخی بازارها آغاز کرده است. اطلاعات عرضه برای بازار خانگی خود در کره جنوبی محدود بود، اما سامسونگ اکنون در این مورد شفافیت ارائه کرده است.

سامسونگ دیروز طی یک رویداد روز رسانه‌ای برای این محصول تایید کرد که قرار است گلکسی بوک ۴ اج را ماه آینده، یعنی ۱۸ ژوئن، در کره جنوبی عرضه کند. قیمت از ۲.۱۵ میلیون وون یا ۱۵۶۳ دلار برای نوع ۱۴ اینچی شروع می‌شود و سایر مدل‌ها در سایزهای بزرگ‌تر کمی بیشتر قیمت دارند.

این یک نوت بوک بسیار توانا است که توسط Snapdragon X Elite و یک NPU اختصاصی برای ۴۵ ترافلاپس TOPS عملکرد هوش مصنوعی طراحی شده است. نسخه بهینه سازی شده ARM64 از ویندوز ۱۱ با نوید عمر باتری استثنایی عرضه می‌شود. این چیپست با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به صفحه نمایش لمسی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۳K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میانگین وسعت رنگ ۱۲۰ درصد اشاره کرد.

تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز در دستگاه وجود دارد. این شامل Circle to Search از طریق لینک به Windows، دسترسی به Windows Copilot با یک کلید اختصاصی، ویژگی Recall جدید است که به کاربران امکان می‌دهد ایمیل‌ها، فیلم‌ها یا اسناد اخیرا ایجاد شده را جستجو کنند، زیرنویس‌های زنده با ترجمه، جلوه‌های Windows Studio در طول تماس‌های ویدیویی، و بیشتر.

گلکسی بوک ۴ اج در نزدیکی عرضه

در دیگر خبرها مدتی از عرضه سری گلکسی اس ۲۴ می‌گذرد و در حال حاضر اطلاعاتی در مورد سری گلکسی اس ۲۵ از جمله گلکسی اس ۲۵ اولترا در اینترنت منتشر شده است. طبق شایعات قبلی، سری S25 ممکن بوده باتری انباشته شده را برای چگالی انرژی بالاتر در خود جای ندهد. در مقابل، این سری از هوش مصنوعی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و به طور بالقوه عمر باتری بهتر استفاده می‌کند.

 جدیدترین شایعه‌ای از @ISAQUES81 سه جنبه جدید از سیستم دوربین Galaxy S25 Ultra را به اشتراک می‌گذارد. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال آزمایش یک نمونه اولیه از پرچمدار آتی Ultra خود است. به گفته وی، نمونه اولیه S25 Ultra به جای چهار دوربینی که توسط نسل قبلی ارائه شده بود، تنها سه دوربین در عقب دارد. این سه دوربین عبارتند از: تله فوتو اصلی، فوق عریض و تک پریسکوپ.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ ماژول تله فوتو “ضعیف” ۳ برابری را کنار گذاشته و قصد دارد با زوم دیجیتال جبران کند. این شرکت حداقل از زمان قبلی با دوربین‌های زوم آزمایش می‌کرد، جایی که تله‌فوتوی ضعیف ۱۰ مگاپیکسلی ۱۰ برابری را به یک دوربین ۵ برابری ۵۰ مگاپیکسلی کنار گذاشتند. این گوشی در واقع با زوم‌های دوربرد با حسگر ۵ برابری با وضوح بالا و قابلیت‌های هوش مصنوعی که دارند به خوبی عمل می‌کند. استفاده از چیزی مشابه در محدوده ۳ برابری از نظر تئوری به طور قطع غیرممکن نیست.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا