اخبار

مایکروسافت و آمازون به دنبال توسعه یادگیری عمیق

با تازگی مایکروسافت و آمازون روی یادگیری عمیق gluon کار می کنند. این سیستم به لطف ادغام ترکیبی ساده از یادگیری می تواند فهم مدل های یادگیری را اده و ساده تر کند.
gluon یک API به زبان پایتون در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد که می‌توانند از آن برای ایجاد نمونه‌های نمایشی اولیه، ساخت و آموزش مدل‌های پیچیده‌ی یادگیری ماشینی استفاده کنند. مایکروسافت و آمازون در رویداد مطبوعاتی مشترک امروز خود اعلام کردند که ساخت مدل‌های یادگیری ماشینی می‌تواند یک فرآیند بسیار مشکل باشد و برای انجام این کار به زمات و قدرت پردازشی زیادی نیاز خواهید داشت.
اما احساس می شود که gluon بتواند با ای پی آی استفاده شده پایتون مشکل اصلی را برطرف نماید. به هرحال مایکروسافت و آمازون در آینده پشتیبانی از Cognitive Toolkit مایکروسافت را نیز به این سیستم‌ اضافه خواهند کرد. سوامی سیاسوبرامانیان، رئیس واحد هوش مصنوعی آمازون, گفت:

ما رابط کاربری Gluon را ایجاد کردیم تا ساخت شبکه‌های عصبی و مدل‌های یادگیری به‌ سادگی ساخت یک اپلیکیشن باشد. ما در آینده نیز به همکاری خود با مایکروسافت ادامه خواهیم داد تا توسعه‌دهندگان را به استفاده از این رابط کاربری ترغیب کنیم و توسعه‌دهندگان بتوانند با روشی آسان‌تر، مدل‌های یادگیری ماشینی مد نظرشان را ایجاد کنند.

هرچند که gluon به زبان پایتون نوشته شده اما روش های یادگیری آن بسیار آسان تر از چیزی است که تصور می نمایید.. Gluon بر عملکرد یادگیری مدل‌ها تأثیری نخواهد داشت و در واقع سرعت عملکرد مدل‌های ساخته‌شده با این رابط کاربری با سرعت عملکرد مدل‌هایی که به‌طور مستقیم با موتورهایی چون آپاچی MXNet ساخته شده‌اند، برابر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا