اخبار

مایکروسافت: به دلیل تمرکز بر روی موبایل از برنامه خود جا مانده‌ایم!

یک میلیارد عدد بزرگی است. علاوه بر بزرگ‌بودن، در دنیای اینترنت و کامپیوتر، این عدد نشان از فراگیربودن یک محصول و یا حتی به قول زاکربرگ، مرز رسیدن به سوددهی شبکه‌های اجتماعی است. این عدد برای مایکروسافت نیز بسیار مهم است، چون پیش از این وعده داده بود که تا اواسط ۲۰۱۸، میزان نصب ویندوز ۱۰ به یک میلیارد می‌رسد. ولی ظاهرا این اتفاق نمی‌افتد.
مایکروسافت سال پیش در زمان رونمایی از ویندوز ۱۰،‌ گفته بود که میزان نصب این سیستم عامل تا سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد می‌رسد. البته این میزان شامل فقط پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها نمی‌شود، بلکه اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، کنسول‌های بازی، هدست‌های واقعیت مجازی و عینک‌های واقعیت افزوده را نیز شامل می‌شود. مایکروسافت می‌گوید:
 

ویندوز ۱۰ یکی از بهترین شروع‌های تاریخ را داشته و اکنون ۳۵۰ میلیون کاربر روزانه دارد. ما از این پیشرفت خوشحال هستیم، اما به دلیل تمرکز بر بخش سخت‌افزار موبایل، زمانی بیش از نیمه ۲۰۱۸ لازم است تا به یک میلیارد کاربر روزانه برسیم. در سال پیش رو، بیشتر رشد کاربران از بخش تجاری خواهد بود.
 

گفته‌های مایکروسافت اطلاعات زیادی از تغییر استراتژی تجاری این شرکت به ما نمی‌دهد. با سهم بازار کمتر از یک درصد، ویندوزفون تقریبا مرده به حساب می‌آید. حتی بعضی از مدیران مایکروسافت نیز گفته‌اند که ویندوزفون فعلا برای مایکروسافت اولویت ندارد.
اما نکته جالب در این صحبت‌ها، سخت‌افزار موبایل است. سخت‌افزار موبایل احتمالا به گوشی سرفیس اشاره دارد که قرار است در آینده معرفی شود. مایکروسافت پی برده که ممکن است به این زودی به یک میلیارد دانلود نرسد، پس به همین دلیل به جای پافشاری بیش از حد بر رویاهای دست نیافتنی،‌ تمرکز خود را بر بخش موبایل گذاشته، تا از آن سود بیشتری ببرد. تجربه تبلت‌های هیبریدی سرفیس و استقبال زیاد کاربران از آن نشان می‌دهد که اگر گوشی سرفیس نیز با همان کیفیت ساخته و تولید شود، موفقیت آن چندان دور از دسترس نیست.

 
منبع pcmag
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا